1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

ظاهرتان چه چیز‌هایی درباره شما می‌گوید؟

ظاهرتان چه چیز‌هایی درباره شما می‌گوید؟

بیا نی نی/ همه ما آدم‌ها قضاوت می‌کنیم. حتی در چند ثانیه اولی که شخصی را ملاقات می‌کنیم درباره او کمی قضاوت می‌کنیم. مثلا چقدر تیزهوش به نظر می‌رسد یا چقدر شبیه جنایتکارهاست. گاهی اوقات ممکن است اولین برداشت مان درست باشد و گاهی اوقات اشتباه. در زیر چند نمونه از قضاوت‌هایی که درباره دیگران از روی ظاهرشان می‌کنیم آمده است.

اگر جذاب باشید از دید دیگران ویژگی‌های مثبت دیگری هم دارید

ظاهرتان چه چیز‌هایی درباره شما می‌گوید؟

در روانشناسی پدیده‌ای وجود دارد به نام “اثر هاله ای” که به نوعی خطا در شناخت و تصمیم گیری گفته می‌شود. به همین دلیل است که با دیدن انسان‌های جذابی که ظاهر خوبی دارند تصور می‌کنیم به جز ظاهر خوب ویژگی‌های مثبت دیگری مثل هوش و تعهد نیز دارند. در یکی از تحقیقات انجام شده توسط روانشناسان از تعدادی از افراد خواستند نظرشان را درباره مقاله‌ای بدهند. وقتی به آن‌ها تصویر یک فرد جذاب به عنوان نویسنده را نشان دادند قضاوت مناسب‌تر و بهتری نسبت به مقاله اش داشتند، اما وقتی تصویر یک فرد معمولی را نشان دادند یا اصلا تصویر نویسنده را نشان ندادند قضاوت‌ها نسبت به مقاله بدتر و ضعیف‌تر شد.

دیگران می‌توانند از روی عکس شما پی به یکسری ویژگی‌های شخصیتی تان ببرند

ظاهرتان چه چیز‌هایی درباره شما می‌گوید؟

مردم می‌توانند به خیلی از ویژگی‌های شخصیتی شما از روی عکس پی ببرند. ویژگی هایی، چون درونگرا یا برونگرا بودن، اعتماد به نفس، مذهبی بودن، وظیفه شناس بودن و مواردی دیگر…

مردم از روی قد شما درباره توانایی‌های رهبری تان قضاوت می‌کنند

ظاهرتان چه چیز‌هایی درباره شما می‌گوید؟

روانشناسان تحقیقی انجام دادند و در آن تصویر چندین مرد و زن را به شرکت کنندگان نشان دادند. شرکت کنندگان از روی چهره این افراد ابتدا تشخیص دادند که آیا این فرد قد بلند است یا خیر. سپس قضاوت کردند که آیا این افراد رهبران خوبی هستند یا نه. از نظر آن‌ها چهره‌هایی که به نظر قدبلند می‌آمدند رهبران بهتری به نظر می‌رسیدند.

دیگران از روی فرم صورت درباره خشن بودن شما قضاوت می‌کنند

ظاهرتان چه چیز‌هایی درباره شما می‌گوید؟

در یکی از تحقیقات دانشمندان تصویر ۱۰ نفر با حالات چهره متفاوت به شرکت کنندگان نشان داده شد و از آن‌ها خواسته شد که صمیمیت، قابل اطمینان بودن و قوی بودن آن‌ها را تشخیص دهند. شرکت کنندگان تصاویری که حالات چهره شادی داشتند را نسبت به تصاویری که حالت چهره عصبانی داشتند به عنوان افرادی قابل اعتمادتر و صمیمی‌تر قضاوت کردند. همچنین کسانی که صورت پهن تری داشتند را افرادی قوی توصیف کردند.

صرفنظر از مسائل شناختی ظاهرتان چیز‌های زیادی درباره سلامت شما نیز می‌گوید

ظاهرتان چه چیز‌هایی درباره شما می‌گوید؟

چین و چروک‌های روی پوست علاوه بر سن درباره سلامت قلب نیز حقایقی را می‌گوید. کسانی که مشکل قلبی ندارند جوان‌تر از کسانی که مشکل قلبی دارند به نظر می‌رسند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *