1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

عطر محبوبتان درباره شخصیت شما چه می‌گوید؟

عطر محبوبتان درباره شخصیت شما چه می‌گوید؟

عطر محبوبتان درباره شخصیت شما چه می‌گوید؟

تابه‌حال فکر کرده‌اید عطری که استفاده می‌کنید چه چیزهایی درباره شخصیتتان می‌گوید؟ بر اساس تحقیقاتی که دکتر آلن.آر.هرسچ، بنیان‌گذار موسسه تحقیقات و درمان بو و طعم، بر روی ۱۸۳۶۱ نفر انجام داده است، مشاهدات نشان می‌دهد که رابطه جالبی میان شخصیت افراد و عطری که انتخاب می‌کنند، وجود دارد. دکتر هرسچ معتقد است مفاهیم زیادی در این یافته‌ها وجود دارد که به ما کمک می‌کند فرد را بشناسیم. وقتی بدانیم هر فردی چه چیزی را دوست دارد او را بهتر درک می‌کنیم؛ به‌طور مثال وقتی با کسی قرار می‌گذارید با شناسایی عطری که او استفاده کرده می‌توانید بیشتر به شخصیت و خصوصیاتش پی ببرید. چون در قرار اول معمولاً افراد سعی می‌کنند تا بهترین تصویری را که می‌توانند از خود ارائه داده و ضعف‌هایشان را پنهان کنند. گروه‌‌های بویایی زیر به شما در جهت شناسایی شخصیت کمک می‌کند:

طرفداران مرکبات، رهبرانی مقتدر

اگر از افرادی هستید که همیشه رهبری گروه را بر عهده می‌گیرید یا خانواده و دوستان، شما را به‌عنوان فردی مقتدر می‌شناسند، با احتمال زیاد در گروه افرادی قرار می‌گیرید که عطرهایی با بوی مرکبات را می‌پسندند. این افراد معمولاً به‌عنوان افرادی محکم، بلندپرواز، مسلط و پرتکاپو دیده شوند که رهبری در ذات آن‌هاست. از بابت اینکه فردی مقتدر در محل کار یا زندگی شخصی خود هستید، ناراحت نباشید اما مراقب باشید که این رفتارها را از شور به درنکنید!
از جمله عطرهایی با این رایحه:
i Acqua Di Parma Colonia / Giorgio Armani Acqua di Gioia Eau de Toilette/ Chloe L’Eau de Chloe Eau de Toilette /Marc Jacobs Daisy Eau So Fresh
 

دوستداران رز، محتاط‌اند

طرفداران رایحه رز افرادی درون‌گرا بوده و نسبت به نیازهای دیگران دلسوز هستند. آن‌ها پیش از انجام هر کاری تمام جوانب آن را می‌سنجند. اگر شما هم رایحه رز را دوست دارید به خاطر اینکه فردی محتاط و ملاحظه گر هستید، هیچ‌گاه کنترل اوضاع را از دست نمی‌دهید و به‌جای آنکه سریع وارد عمل شوید، زمانی را به حدس زدن نتیجه تصمیمتان اختصاص می‌دهید. بااینکه بسیاری از افراد ممکن است خاطراتی داشته باشند که یادآوری آن‌ها برایشان خجالت‌آور و ناراحت‌کننده است اما شما خاطرات بسیار کمی دارید که این حس را به شما منتقل کند. عطرهای Bvlgari Rose Goldea Eau de Parfum و Miss Dior Absolutely Blooming دارای این رایحه هستند.

طرفداران میوه، عبوس و کج‌خلق

تصور اولیه ما این است که افرادی که از رایحه‌های میوه‌ای استفاده می‌کنند به همان شیرینی رایحه توت‌فرنگی روی گردنشان هستند، اما اشتباه می‌کنیم. معمولاً این افراد کج‌خلق، بدبین و زودرنج هستند. اگر هرچیزی که بوی توت‌ها، سیب یا میوه‌های استوایی می‌دهد را دوست دارید زمان آن رسیده تا اخلاقتان را عوض کنید! با توجه به سلیقه‌تان به نظر می‌رسد شما غالباً نیمه خالی لیوان را می‌بینید و به‌علاوه فردی طعنه‌زن و زودرنج هستید. بااینکه فکر می‌کنید که رفتارتان طنزآمیز است، باید بدانید ازنظر اطرافیانتان اصلاً این‌طور نیست. اگر هرچه سریع‌تر برای بهتر شدن اخلاقتان کاری نکنید و بدخلقی خود را کنار نگذارید ممکن است به‌زودی دیگران از شما دور شوند و تنها بمانید!
A men pure malt Mugler و Amor amor Shie دارای رایحه میوه ای هستند.

طرفداران اسطوخودوس دوستانی واقعی

اگر ازجمله افرادی هستید که عطرهایی با رایحه اسطوخودوس را می‌پسندند پیش‌بینی ما این است که شبکه‌ بزرگی از دوستان صمیمی دارید. دیگران شما را به‌عنوان فردی گرم، دوستانه و همیشه در دسترس می‌شناسند. به همین دلیل با همه زود جوش می‌خورید. طرفداران رایحه اسطوخودوس، برای دوستی ارزش قائل‌اند و مایل‌اند تا در کارهای گروهی شرکت کنند و به‌عنوان افرادی متفکر شناخته می‌شوند. هرگاه صحبت از نزدیک‌ترین دوست پیش بیاید، شما اولین کسی هستید که آن‌ها را برای تولدشان سورپرایز می‌کنید و البته دوستی هستید که همیشه در شرایط سخت می‌شود روی کمکتان حساب کرد. به‌علاوه حاضرید تا هر کاری برای خوشحالی دوستتان انجام دهید.
عطر Pur desir de Lavande Yves Rocher  دارای رایحه اسطوخودوس است.

 

طرفداران چوب صندل، ایده‌آل گرا

اگر از عطرهایی با رایحه چوب صندل استفاده می‌کنید، شخصیتی ایده‌آل گرا دارید و قطعاً یکی از بزرگ‌ترین منتقدان زندگی‌تان، خودتان هستید. گرچه ممکن است این سخت‌گیری کمی زیادی به نظر برسد اما جایی که هم‌اکنون هستید مدیون همین سختگیری است. ایده‌آل نگری باعث پیشرفتتان در دانشگاه، ورزش و شغلتان شده است. دکتر هرسچ معتقد است این افراد انتظار بالایی از خود و اطرافیانشان دارند. معمولاً نسبت به انتقاداتی که به آن‌ها می‌شود برداشت اشتباه دارند و همیشه خودشان منتقد خودشان هستند؛ اما بهتر است بدانید هیچ‌کس به‌اندازه‌ای که خودتان را قضاوت می‌کنید قضاوتتان نمی‌کند. سعی کنید به خودتان و موفقیت‌هایتان افتخار کنید.
 s.sparkle Sweet Magnolia by Victoria Secret دارای این رایحه است.

طرفداران وانیل اصلاً ملایم نیستند

ممکن است فکر کنید طرفداران وانیل شخصیتی آرام و نجیب دارند اما دقیقه خلاف این است! دوستداران این رایحه بسیار سرزنده، باانرژی و سراسر شور زندگی هستند. بنابر گفته‌های دکتر هرسچ، این افراد کاملاً روحیه‌ای متفاوت با خونسردی و ملایمت دارند و اکثراً متفاوت و بسیار سرگرم‌کننده هستند. اگر از رایحه گرم وانیل استفاده می‌کنید به این معناست که می‌دانید چطور شروع‌کننده یک مهمانی باشید. شما عاشق جنب‌و‌جوش، ملاقات با افراد جدید و حضور در جمع‌های اجتماعی هستید. از آن آدم‌هایی که حاضر نیستند آخر هفته را در خانه بمانند و ترجیحشان داشتن اوقات فراغت هیجان‌انگیز است.
 از جمله عطرهای رایحه وانیل Hypnotic Poison Christian Dior for women و Serendipitous Serendipity 3 for women ، Give melove Victoria’s secret هستند.

 

طرفداران یاس، سرزنده‌اند

طرفداران رایحه یاس شباهت‌هایی با دوستداران وانیل دارند با این تفاوت که جنبه شوخ‌طبعی آن‌ها بیشتر است. آن‌ها به چیزهای جدید تمایل دارند و از ماجراجویی و کارهای هیجان‌انگیز لذت می‌برند. معمولاً افرادی پیشنهاد‌دهنده هستند و با برگزاری مهمانی‌ها از گذراندن زمان لذت می‌برند. اگر از این رایحه استفاده می‌کنید حتماً دوست دارید تا پایان روز بیرون بمانید و به مکان‌های مرموز سفر کنید. قطعاً یکجا بند نمی‌شوید و البته نمی‌توانید نسبت به آنچه دیگران درباره شما فکر می‌کنند یا چیزهایی که می‌پوشید بی‌تفاوت باشید. به‌علاوه معتقدید که زندگی ارزش زنده‌بودن را دارد. به همین دلیل لحظه‌ای را به کسالت نمی‌گذرانید.
 عطرهای Alien mugler, Beauty Calvin Klein, jasmine rouge by Tom Ford برای طرفداران یاس مناسبند.

طرفداران نارگیل، عاشق مد

طرفداران رایحه نارگیل به‌عنوان افرادی پیرو مد و البته خوش‌تیپ شناخته می‌شوند. معمولاً رهبرانی توانمند هستند که در موقعیت‌های مختلف مسئولیت‌ها را قبول می‌کنند. به‌علاوه نسبت به انتقاد حساس‌اند. این افراد معمولاً از داشتن بهترین چیزها لذت می‌برند. به‌طور مثال معمولاً کمدشان پر از لوازم مارک‌دار و گران‌قیمت است. دوستداران نارگیل قادرند توجه دیگران را در هر جمعی به خود جلب کنند و مدیریت جمع را بر عهده بگیرند. Born in Paradise Escada عطری با رایحه نارگیل است.
 

 

طرفداران گاردنیا، افرادی باثبات

طرفداران این رایحه از عطر افرادی محکم و مستقل هستند و از روابط امن و مطمئن لذت می‌برند. این افراد بیش از آنکه رهبر باشند دنباله‌رو هستند. فاصله در روابط شما جایی ندارد زیرا خواهان دوستی ماندگار هستید و همیشه روابطتان را حتی با وجود فاصله‌ها زنده نگه می‌دارید. اگر گاردنیا در سلیقه شما است عطرهای Miss dior Cherie و Pure Poison Dior  دارای این رایحه اند.

دوستداران لینن در چالش‌ها غرق می‌شوند

اگر از آن افرادی هستید که بوی لنین (نوعی پارچه کتانی) از شما به مشام می‌رسد، بدانید اطرافیان همیشه شما را در حال تمرین کردن چیزی عجیب‌وغریب می‌بینند. علاقه زیادی دارید تا تحمل خود را در محدودیت‌ها امتحان کنید و هرچه را با پشتکار به دست می‌آید، به دست می‌آورید. درواقع فردی عمل‌گرا هستید و از چالش‌های ذهنی و جسمی لذت می‌برید. دکتر هرسچ معتقد است این افراد هدف محور و بسیار با اعتمادبه‌نفس هستند. رفتار قابل‌کنترلی دارند و توانایی درکشان بالاست. طرفداران این رایحه در مسابقات و بازی‌ها بسیار رقابت‌جو هستند و هدف‌های شخصی سختی را برای خود انتخاب می‌کنند.
عطر Estee Lauder White Linen دارای رایحه لینن است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *