1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

عمل جراحی ماموپلاستی، چگونه انجام میشود؟

عمل جراحی ماموپلاستی، چگونه انجام میشود؟

جراحی بزرگ کردن پستان یا همان ماموپلاستی افزایشی یک نوع جراحی که برای افزایش اندازه پستان انجام می‌گیرد.

جراحی بزرگ کردن سینه یا همان ماموپلاستی افزایشی یک نوع جراحی که برای افزایش اندازه سینه انجام می گیرد. جراحی بزرگ کردن سینه شامل قرار دادن ایمپلنت سینه در زیر بافت سینه یا عضلات قفسه سینه است. برای برخی خانم ها، این نوع از جراحی، راهی برای رسیدن به اعتماد به نفس بیشتر و برای برخی دیگر، این جراحی بخشی از ترمیم سینه در شرایط مختلف می باشد. اگر تصمیم به انجام جراحی سینه دارید، در مورد جوانب مختلف عمل شامل خطرات احتمالی، عواقب و مراقبت های بعدی با جراح صحبت کنید.
شما همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر در این مورد به مقاله های نکات مهم برای قبل از عمل جراحی سینه، عمل کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی و علت و درمان درد سینه در زنان که توسط سایت رسانه دکتر سلامت تهیه شده است، مراجعه کنید.

عمل جراحی ماموپلاستی، چگونه انجام میشود؟

 

علت انجام جراحی بزرگ کردن سینه

جراحی بزرگ کردن سینه، برای کمک به شرایط زیر انجام می شود:

  • در صورتی که سینه ها بسیار کوچک هستند و یا یکی از دیگری کوچک تر است، این نوع از جراحی، ظاهر آن ها را بهبود می بخشد.
  • تنظیم اندازه سینه ها بعد از بارداری
  • اصلاح عدم یکنواختی سینه ها بعد از جراحی سینه در شرایط دیگر
  • بهبود اعتماد به نفس

نکته مهم:

  • در مورد اهداف خود از انجام جراحی بزرگ کردن سینه با پزشک صحبت کنید تا انتظارات واقعی از ماموپلاستی افزایشی داشته باشید.

عوارض جراحی بزرگ کردن سینه 

عوارض جراحی بزرگ کردن سینه ممکن است، شامل موارد زیر باشد:

  • بافت اسکار که شکل ایمپلنت سینه را تغییر می دهد.
  • درد سینه
  • عفونت
  • تغییراتی در نوک سینه و حس آن
  • افتادگی یا نشت ایمپلنت سینه

اصلاح این عوارض ممکن است در جراحی دیگری انجام شود که در آن ایمپلنت ها برداشته شده یا جایگزین می شوند. سازمان غذا و داروی آمریکا یک ارتباط احتمالی بین جراحی بزرگ کردن سینه و بروز لنفوم آناپلاستیک سلول های بزرگ ناشی از ایمپلنت سینه یا سرطان نادر سیستم ایمنی تعریف کرده است. این سازمان معتقد است که خانم هایی که جراحی بزرگ کردن سینه را انجام می دهند، اندکی بیشتر در معرض خطر این سرطان قرار دارند. در هر حال، برای درک بیشتر ارتباط بین این سرطان و جراحی بزرگ کردن سینه به تحقیقات بیشتری نیاز است.

عمل جراحی ماموپلاستی، چگونه انجام میشود؟

آمادگی برای جراحی بزرگ کردن سینه

در مورد اندازه و ظاهر مورد نظر خود برای سینه ها با جراح صحبت کنید. پزشک انواع ایمپلنت ها مثل صاف، گرد یا شکل قطره، نمکی یا سیلیونی و همچنین گزینه های موجود برای روش جراحی سینه را به شما معرفی می کند. قبل از تصمیم برای جراحی، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • ایمپلنت های سینه از افتادگی سینه ها پیشگیری نمی کنند. برای اصلاح افتادگی سینه ها، شما باید علاوه بر جراحی سینه، لیفت سینه را انجام دهید.
  • احتمال افتادگی ایمپلنت در جراحی سینه وجود دارد. همچنین، سینه ها نیز دچار پیری می شوند و فاکتورهایی چون افزایش یا کاهش وزن ممکن است ظاهر سینه ها را تغییر دهند. این مسائل موجب انجام مجدد جراحی بزرگ کردن سینه می شوند.
  • ماموگرافی ممکن است پیچیده تر باشد. اگر شما جراحی بزرگ کردن سینه را انجام داده اید، علاوه بر ماموگرافی معمول، شما به یک عکسبرداری تخصصی تر نیاز دارید.
  • برخی خانم ها می توانند بعد از جراحی سینه به طور موفقیت آمیز به شیردهی ادامه دهند. اما برخی دیگر بعد از ماموپلاستی افزایشی در شیردهی دچار مشکل می شوند.
  • ممکن است بعد از جراحی که برای برداشتن ایمپلنت انجام می دهید، به جراحی دیگری برای لیفت سینه یا سایر جراحی های ترمیمی برای کمک به بازسازی ظاهر سینه ها نیاز داشته باشید.
  • ممکن است بعد از ماموپلاستی افزایشی سینه به اسکن ام آر آی نیاز داشته باشید. سازمان غذا و دارو مانیتورینگ معمول به کمک ام آر آی را ۳ سال بعد از جراحی بزرگ کردن سینه توصیه می کند. در هر حال، مطالعات اخیر نشان می دهند که داده های محدودی برای حمایت از این مانیتورینگ وجود دارند، مگر این که بعد از جراحی بزرگ کردن سینه علائمی مشاهده شود.
  • اگر سیگار می کشید، جراح از شما می خواهد که قبل از جراحی سینه آن را ترک کنید. از کسی بخواهید بعد از جراحی سینه شما را به منزل برساند و شب اول در کنار شما بماند.

نحوه انجام جراحی بزرگ کردن سینه

برای وارد کردن ایمپلنت سینه در جراحی بزرگ کردن سینه، جراح یک برش در یکی از محل های زیر ایجاد می کند:

  • در چین زیر سینه ها
  • زیر بغل
  • اطراف نوک سینه

بعد از ایجاد برش، جراح بافت سینه را از ماهیچه ها و بافت پیوندی قفسه سینه جدا می کند. این کار یک محفظه در پشت یا جلوی ماهیچه های خارجی دیواره قفسه سینه ایجاد می نماید. در این مرحله از جراحی، جراح ایمپلنت را وارد کیسه کرده و آن را در مرکز و پشت نوک سینه ها قرار می دهد. ایمپلنت های نمکی به صورت خالی وارد می شوند و سپس زمانی که در محل مناسب قرار گرفتند با آب و نمک استریل پر می شوند. ایمپلنت های سیلیکونی در جراحی بزرگ کردن سینه از قبل با ژل سیلیکون پر می شوند.
هنگامی که ایمپلنت در محل مناسب قرار گرفت، جراح عموما به کمک بخیه ها شکاف را می بندد و آن را به کمک چسب جراحی پانسمان می کند.

عمل جراحی ماموپلاستی، چگونه انجام میشود؟

بعد از جراحی بزرگ کردن سینه

درد و تورم عموما در چند هفته بعد از جراحی اتفاق می افتند. احتمال کبودی نیز وجود دارد. اسکارهای ایجاد شده در طول زمان از بین می روند، اما به طور کامل رفع نمی شوند. در دوره ریکاوری بعد از جراحی سینه، استفاده از بانداژ فشرده یا لباس های ورزشی می تواند در حفظ بیشتر شکل ایمپلنت ها کمک کننده باشد.
به توصیه های پزشک پیرامون فعالیت های بعد از جراحی توجه کنید. اگر از بخیه های غیر جذبی استفاده شده یا لوله ای برای تخلیه ترشحات قرار گرفته است، باید برای برداشتن آن ها به پزشک مراجعه کنید. بروز قرمزی و گرمی در سینه ها یا بروز تب بعد از جراحی نشانه هایی از عفونت هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *