1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی

عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی

اگر قصد دارید تا فرم چانه و در نهایت صورت خود را تغییر دهید، عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی یکی از راه‌های پرطرفدار است. در ادامه بیشتر درباره این روش صحبت خواهیم کرد.

عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی
داشتن چانه کوچک و تو رفته می‌تواند تعادل را در چهره ما بر هم زند و تاثیر به سزایی در کاهش زیبایی ما داشته باشد. چانه برجسته‌تر می‌تواند به تعادل نسبت‌های صورت کمک کند و زیبایی چهره ما را دو چندان کند. در سال‌های اولیه رواج جراحی‌های زیبایی برای رسیدن به چانه‌ای برجسته‌تر و چهره‌ای ایده‌آل‌تر، اکثر جراحان پلاستیک ایمپلنت را برای بزرگ کردن چانه پیشنهاد می‌کردند. اما امروزه راه‌های غیر تهاجمی‌تر و بدون نیاز به جراحی نیز ارائه شده است که نتایجی یکسان دارند. یکی از این روش‌ها، عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی است که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

در این مقاله می‌خوانید:

  • عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی چگونه انجام می‌شود؟
  • عوارض عمل زیبایی چانه با تزریق چربی
  • عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی چقدر طول می‌کشد؟
  • دوران نقاهت عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی چقدر است؟
  • مراقبت‌های قبل و بعد از عمل زیبایی چانه با تزریق چربی
  • ماندگاری عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی چقدر است؟

عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی
همان‌طور که اشاره کردیم، چانه برجسته و خوش فرم می‌تواند هارمونی و تعادل خاصی به چهره ما ببخشد و آن را زیباتر نشان دهد. همین امر یکی از دلایل مهم افزایش تقاضا برای انجام جراحی زیبایی چانه است. از آن جایی که امروزه اکثر افراد روش‌های غیر جراحی را برای افزایش زیبایی ظاهری خود ترجیح می‌دهند، قصد داریم تا عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی را به شما معرفی کنیم. این روش یک روش ایمن و غیر تهاجمی برای زیباتر کردن فرم چانه و افزایش زیبایی چهره محسوب می‌شود.

عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی چگونه انجام می‌شود؟

عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی
عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی بیشتر برای بیمارانی استفاده می‌شود که قصد دارند بدون نیاز به جراحی یا گذاشتن ایمپلنت دائمی، فرم چانه خود را زیباتر و برجسته‌تر کنند.

برای انجام این عمل، چربی اضافی از نواحی شکم، باسن یا پهلو برداشته می‌شود، سپس تصفیه شده و به چانه تزریق می‌شود.

در حین این عمل، مقداری چربی از نواحی دارای چربی اضافی مانند باسن، شکم و پهلوها گرفته شده و بعد از قرار دادن در سانتریفیوژ، خون و چربی از یکدیگر جدا شده و چربی مورد نیاز برای تزریق، کاملا تصفیه می‌شود. سپس چربی تصفیه شده ‌به چانه تزریق می‌شود تا حجم آن به میزان مشخص و متقارنی براساس فرم کلی صورت افزایش یابد.

عوارض عمل زیبایی چانه با تزریق چربی

عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی
تزریق چربی برای زیبایی ظاهر چانه، نسبت به دو روش ایمپلنت دائمی و تزریق فیلر کم‌ خطرتر و ایمن‌تر است و بروز عوارض در این روش بسیار نادر است. اما اگر تزریق چربی درست انجام نشود یا توسط یک پزشک زیبایی بی‌تجربه انجام شود، می‌تواند ریسک بروز برخی عارضه‌ها را افزایش دهد.

عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی
از جمله این عوارض می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خونریزی بعد از تزریق
  • ایجاد عفونت
  • ایجاد ناهمسانی در قسمت تزریق
  • ایجاد تورم یا کبودی بیش از حد

عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی چقدر طول می‌کشد؟

عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی
مدت زمان انجام این عمل از ۳۰ تا ۴۵ دقیقه تجاوز نمی‌کند و شما می‌توانید بلافاصله تغییرات را در صورت و چانه خود مشاهده کنید.

مدت زمان انجام این عمل از ۳۰ تا ۴۵ دقیقه تجاوز نمی‌کند و شما می‌توانید بلافاصله تغییرات را در صورت و چانه خود مشاهده کنید.

البته قبل از انجام تزریق، شما باید یک جلسه برای برداشت چربی از بافت‌های دارای چربی اضافی بدنتان به بیمارستان مراجعه کنید و برای آماده شدن چربی‌های استخراج شده از بدنتان برای تزریق، چند روز یا چند هفته بعد به متخصص زیبایی خود مراجعه کنید.

دوران نقاهت عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی چقدر است؟

عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی
بعد از تزریق چربی به ناحیه چانه، می‌توانید به خانه بروید و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نخواهید داشت. احتمالا تا چند روز بعد از تزریق شاهد کبودی و تورم در ناحیه تزریق خواهید بود که بعد از گذشت یک یا دو هفته کاملا از بین خواهد رفت.

این عمل دوران نقاهت چندانی ندارد و تورم و کبودی در ناحیه تزریق بعد از گذشت یک یا دو هفته از بین خواهد رفت.

اما بهبودی در قسمت‌هایی که چربی از آن‌ها استخراج شده کمی کندتر پیش می‌رود و ممکن است تورم و کبودی بین ۳ تا ۶ ماه طول بکشد.

مراقبت‌های قبل و بعد از عمل زیبایی چانه با تزریق چربی

عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی
برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل و گرفتن بهترین نتیجه از تزریق چربی در ناحیه چانه بهتر است برخی نکات را قبل و بعد از انجام عمل رعایت کنید.

از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن رژیم غذایی سالم بعد از عمل
  • اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید تا دو هفته
  • اجتناب از مصرف دخانیات و الکل یک هفته قبل عمل و دو هفته بعد از عمل
  • عدم استفاده از کر‌م‌های آرایشی در ناحیه تزریق دو هفته بعد از عمل

ماندگاری عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی چقدر است؟

عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی
می‌توان گفت ماندگاری تغییر فرم چانه با تزریق چربی تقریبا دائمی است و برای مدت طولانی نیاز به تمدید نخواهد داشت. البته فاکتورهای بسیاری در دوام آن موثر خواهند بود.

ماندگاری تزریق چربی به ناحیه چانه به شرط آن که فرد بعد از عمل وزن قابل توجهی را از دست ندهد، معمولا دائمی است.

به طور مثال اگر بعد از تزریق چربی، حجم قابل توجهی وزن کم کنید ممکن است بافت چربی تزریق شده کاهش پیدا کند و نیاز به تمدید داشته باشد. همچنین در برخی موارد برای بهتر کردن نتیجه، متخصص زیبایی یک جلسه تمدید تزریق چربی را در ناحیه چانه توصیه می‌کند.

کلام آخر

عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی
همان‌طور که اشاره کردیم، عمل زیبایی چانه بدون جراحی با تزریق چربی یکی از روش‌های پرطرفدار برای بهبود فرم چانه در افرادی است که چانه تو رفته یا نامتقارنی دارند. این عمل می‌تواند روشی مناسب برای افرادی باشد که به دنبال یک روش غیر تهاجمی با ماندگاری بالا هستند. توجه داشته باشید که قبل از انتخاب این روش حتما با یک متخصص زیبایی مجرب مشورت کنید و بعد از بررسی تمامی جوانب و آگاهی از عوارض و نتایج پیش رو، بهترین تصمیم را بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *