1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

فواید استفاده از لگ بارداری چیست؟

فواید استفاده از لگ بارداری چیست؟

بهتر است در طول دوره بارداری حواسمان به لباسی که می‌پوشیم باشد تا احساس راحتی بیشتری داشته باشیم. استفاده از لگ بارداری یکی از لباس‌هایی است که در زمان بارداری نباید از آن غاقل شد.

تغییراتی که هنگام بارداری در بدن ایجاد می‌‌شود، مادر را از لحاظ جسمی و روانی تحت فشار قرار می‌دهد. همان‌طور که بدن این تغییرات سریع را پشت سر می‌گذارد، نحوه لباس پوشیدن نیز باید تغییر کند تا بدن تحت فشار بیشتری قرار نگیرد. استفاده از لگ بارداری یکی از گزینه‌هایی است که راحتی را برای مادران باردار به ارمغان می‌آورد.

در این مقاله می‌خوانید:

  • چرا پوشیدن لگ بارداری مفید است؟
  • فواید استفاده از لگ بارداری
  • در چه بازه‌ای از بارداری بهتر است از لگ بارداری استفاده کنیم؟

لباس ناراحت‌کننده می‌تواند فشارهای جسمی یا حتی روانی شما را در این دوران بیشتر کند. به طور مثال لباس‌های خیلی تنگ، ممکن است برای رشد نوزاد خطرساز باشد. شلوارهای استرچ مخصوص حاملگی یا همان لگ بارداری بدون تحت فشار قرار دادن شکم،‌ آن را محکم نگه می‌دارد و از ایجاد آسیب و فشار جلوگیری می‌کند.

چرا پوشیدن لگ بارداری مفید است؟

فواید استفاده از لگ بارداری چیست؟

لگ بارداری یا همان شلوار استرچ حاملگی به کاهش رگ‌های واریسی که از عوارض جانبی شایع بارداری است، کمک می‌کند.

لگ بارداری از افتادگی عضلات شکمی جلوگیری کرده و خظر ابتلا به واریس را کاهش می‌دهد.

از آن‌جا که هنگام بارداری بدن هورمون‌های بیشتری جهت افزایش چربی در جداره شکم ایجاد می‌کند تا از کودک محافظت کند و از طرفی این هورمون‌ها باعث شل شدن رباط‌ها و بافت‌ها می شوند، لگ بارداری از این افتادگی جلوگیری کرده و خطر ابتلا به واریس را کاهش می‌دهد.

فواید استفاده از لگ بارداری

فواید استفاده از لگ بارداری چیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم لگ بارداری یک گزینه مناسب برای استفاده در دوران بارداری است و مزایای فراوانی دارد. این شلوارها با بدن فرد باردار کش می‌آیند و معمولا نیازی به خرید دوباره آن‌ها با افزایش سایز در ماه‌های آخر بارداری نیست.

از جمله مزایای استفاده از لگ بارداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش گردش خون در بخش پایینی شکم و پاها

بارداری می‌تواند بر گردش خون شما خصوصا در قسمت پاها تأثیر منفی بگذارد. تغییرات هورمونی باعث لخته شدن خون می‌شود و احتمال لخته شدن ورید عمقی DVT در رگ‌های عمیق پاها را افزایش می‌دهد. استفاده از لگ بارداری تاثیر چنین عوارضی را کاهش می‌دهد.

فواید استفاده از لگ بارداری چیست؟

جلوگیری از تورم و درد ساق پاها در دوران بارداری

احساس خستگی، درد و تورم پاها یکی از عوارض جانبی بارداری است. لگ بارداری با افزایش گردش خون در پاها باعث می‌شود تا میزان اکسیژن و مواد مغذی موجود در خون، در بدن گردش کند.

لگ‌های بارداری با جلوگیری از تجمع اسیدلاکتیک در پاها باعث کاهش درد عضلات پا می‌شوند و از توم آن جلوگیری می‌کنند.

این لگ‌ها همچنین به پاهای شما کمک می‌کنند تا انرژی بیشتری داشته باشند و تجمع اسید لاکتیک را که باعث درد عضلات پا می‌شود، کاهش می‌دهد.

خوش‌فرم کردن بدن

بسیاری از خانم‌های باردار برای کاهش تورم پاها و حفظ فرم مناسب خود، از لباس‌های چسبان استفاده می‌کنند. فشرده‌سازی شکم و پهلوها در دوران بارداری بسیار خطرناک است و از رشد طبیعی کودک جلوگیری می‌کند. لگ بارداری بدون ایجاد فشار به پهلوها و شکم، کمک می‌کند تا پاهای شما فرم بهتری داشته باشند و شکل طبیعی خود را حفظ کنند.

لگ بارداری با افزایش گردش خون سالم، به کاهش فشار وریدی کمک می کند و و از بروز مشکلات التهابی جلوگیری می‌کند.

کاهش فشار وریدی

مایعات اضافی موجود در بدن هنگام بارداری باعث فشار بر سیستم قلبی‌عروقی شما می‌شود زیرا قلب مجبور است خون بیشتری پمپ کند و رگ‌ها باید حجم بیشتری را کنترل کنند. این مایعات اضافی فشار خون شما را کاهش می‌دهند، بنابراین خون شما تمایل دارد که کندتر و با نیروی کمتری جریان یابد. همین امر فشار وریدی را افزایش می‌دهد.

جلوگیری از بروز واریس

فواید استفاده از لگ بارداری چیست؟

رگ‌های واریسی
در زنان باردار به دلیل کاهش گردش خون و تمایل به جمع شدن خون در پاها بسیار شایع است. خوشبختانه لگ بارداری می تواند با افزایش گردش خون و کاهش احتمال تجمع خون در رگ‌ها، از واریس جلوگیری یا آن را کاهش دهد.

در چه بازه‌ای از بارداری بهتر است از لگ بارداری استفاده کنیم؟

فواید استفاده از لگ بارداری چیست؟

بدن شما در سه ماهه اول بارداری ممکن است خیلی دچار تغییر نشود. اما بعد از گذشت سه ماه کودک به تدریج رشد می‌کند و با افزایش وزن، فشار بر پاها و رگ‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین سه ماهه دوم بارداری زمانی ایده‌آل برای شروع پوشیدن لگ بارداری است.

سه ماهه دوم بارداری بهترین زمان برای استفاده از لگ‌های بارداری محسوب می‌شود.

علائم قابل توجه فشارهای وریدی از ماه چهارم بارداری شروع می‌شود و ممکن است دچار خستگی مداوم، تورم قابل مشاهده در ناحیه تحتانی پا و مچ پا و حتی احساس کشش در ناحیه ساق پا شوید. استفاده منظم از لگ‌های بارداری می‌تواند از تشدید این علائم جلوگیری کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *