1403/02/08

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

فواید هویج برای پوست و مو

فواید هویج برای پوست و مو

فواید هویج برای پوست و مو

هویج شگفت‌انگیز است، آن‌ها کاملاً با غذا‌های شیرین و خوش طعم ترکیب می‌شوند. هویج ترد، خوشمزه و سرشار از ویتأمین‌هایی است که برای سلامتی شما عالی هستند. هویج نه تنها برای سلامتی شما مفید است، بلکه برای پوست و موی شما نیز شگفت‌انگیز است. در اینجا به برخی از فواید هویج برای سلامتی، پوست و مو اشاره شده است.

 

هویج چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

بینایی بهتر:

هویج سرشار از کاروتنوئید است که برای چشم شما بسیار مفید است. این نه تنها سلامت کلی چشم شما را بهبود می‌بخشد بلکه به مشکلات چشمی مرتبط با افزایش سن نیز کمک می‌کند.

بهبود هضم:

هویج یکی از سبزیجاتی است که سرشار از فیبر است که به هضم راحت کمک می‌کند. گنجاندن هویج در رژیم غذایی روزانه باعث حرکات آرام روده و کاهش نفخ می‌شود.

 ایمنی قوی‌تر:

هویج مملو از طیف گسترده‌ای از آنتی اکسیدان‌ها است. این آنتی اکسیدان‌ها نقش بسیار مهمی در کمک به ایجاد یک سیستم ایمنی قوی ایفا می‌کنند. مصرف منظم هویج به شما کمک می‌کند تا سیستم ایمنی قوی داشته باشید.

هویج چه فوایدی برای پوست دارد؟

هویج سرشار از ویتأمین A است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و به جلوگیری از چین و چروک و خطوط ریز کمک می‌کند. بسیاری از محصولات ضد پیری از ویتأمین A به عنوان یکی از مواد اصلی برای مقابله با علائم پیری استفاده می‌کنند. هویج سرشار از ویتأمین C است. این ویتأمین به تولید کلاژن در بدن شما کمک می‌کند. کلاژن پروتئینی است که به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند. با افزایش سن پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، اما مکمل کردن بدن با مواد مغذی ضروری به کند کردن این روند کمک می‌کند.

 

هویج چه فوایدی برای مو دارد؟

بتاکاروتن موجود در هویج به نرمی و درخشندگی مو‌های شما کمک می‌کند

ویتأمین A و E موجود در هویج نیز به تحریک رشد مو کمک می‌کند و ریشه‌های شما را بسیار قوی‌تر می‌کند

 

منبع:

www.hopscotch.in


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *