امروزه بیشتر از جراحی یا تزریق ژل برای برجسته کردن لب‌ها استفاده می‌شود اما با برخی روش‌های ساده می‌توانید بدون جراحی لب‌هایتان را برجسته کنید! می‌خواهید بدانید چگونه؟ با ما همراه باشید!

کدام نواحی از لب در برجسته سازی آن باید مورد توجه قرار گیرند ؟
پوست اطراف لب‌ها به‌خصوص در خانم‌ها عروق خونی کمتری نسبت به پوست مردان دارد و با نامناسب بودن گردش خون زیر پوست این ناحیه، احتمال ایجاد چروک‌ در اطراف لب افزایش می‌یابد. همچنین انقباض عضلات اطراف لب‌ها در لایه‌های پوست می‌تواند منجر به کشش پوست به سمت داخل شود و به این ترتیب زمینه ایجاد چروک فراهم می‌شود. این چروک‌ها روی لب بالا شایع‌‌تر‌ هستند. از سوی دیگر حرکت‌های مکرر عضلات درگیر در این ناحیه، عمق چروک‌ها را افزایش می‌دهد. برای از بین‌بردن این چروک‌ها ابتدا باید تغذیه خود را اصلاح کنید و از مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه غافل نشوید.

همچنین باید از کشیدن سیگار اجتناب کرده و از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. می‌توانید هم زمان از فیلرها و بوتاکس هم بهره بگیرید. البته عمق و وسعت چروک‌ها در انتخاب روش درمانی موثر است. تزریق بوتاکس از بیشتر یا عمیق‌تر شدن چروک‌ها جلوگیری می‌کند و باعث دوام اثر فیلرها می‌شود. بوتاکس معمولا روی نقاط مشخصی از عضلات اطراف دهان تزریق می‌شود. علاوه براین، افرادی که لبه بینی‌شان به طور غیر ارادی هنگام صحبت کردن، خندیدن، لبخند زدن یا نفس کشیدن باز می‌شود، ممکن است با تزریق بوتاکس بتوانند این وضعیت را اصلاح کنند. در این موارد بوتاکس به داخل عضله بازکننده سوراخ بینی تزریق می‌شود.

علاوه بر این، با افزایش سن نوک بینی به پایین متمایل می‌شود. این حالت به دلیل کشش نیروی جاذبه و فعالیت زیاد عضله پایین آورنده تیغه بینی اتفاق می‌افتد. در بعضی از افراد هم پایین بودن نوک بینی مادرزادی است. در مواردی هم نوک بینی هم‌زمان با حرکات لب یا صحبت کردن پایین می‌آید که در این افراد استفاده از بوتاکس به بالا بردن نوک بینی کمک می‌کند. در افرادی که گوشه دهان‌شان به سمت پایین متمایل است هم تزریق ژل می‌تواند خطوط ماریونت (خطوط اندوه) را برطرف کند.

البته استفاده از بوتاکس در نیمه تحتانی صورت باید با احتیاط خاصی انجام شود زیرا این ناحیه به علت تکلم و تنفس بسیار حساس است و در صورت به‌وجود آمدن عارضه با فرض موقتی بودن آن باز هم مشکل‌آفرین خواهد بود. پس تا حد امکان باید از انجام آن به جز در موارد خاص پرهیز کرد.یکی از عوامل ایجاد و تشدیدکننده چروک دور لب، تغذیه نامناسب است. در واقع آنهایی که کمتر آب، مایعات، میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض بروز چروک هستند. بروز چروک‌های دور لب در سنین پایین دیده نمی‌شود و معمولاً پس از ۵۰ سالگی شاهد آن هستیم. برای درمان این چروک‌ها هم یکی از بهترین روش‌ها «پی‌آرپی» است.
در این روش با استفاده از پلاسمای خود فرد و تزریق آن در نواحی چروک شده، چروک‌ها به طرز محسوسی از بین می‌روند. این روش اصلاً شباهتی به بوتاکس ندارد و در واقع نوعی مزوتراپی طبیعی و بیولوژیکال‌ است. برای این کار، از خود فرد خون گرفته می‌شود؛ سپس پلاسما و پلاکت‌های خونی او را جدا کرده و به خودش تزریق می‌کنند. درباره پی‌آرپی می‌توان به این نکته اشاره کرد که اثر آن دائمی است و به ندرت برگشت‌پذیری در آن دیده می‌شود. این روش عارضه جانبی و محدودیت سنی هم ندارد، البته به شرطی که فرد بیماری زمینه‌ای خاصی نداشته باشد.

برجسته سازی لب
با تزریق ژلهای فابل جذب هیالورنیک اسید دومین تقاضای عملهای زیبایی بعد از بوتاکس است.علت آن رادرساده بودن وبی خطر بودن تزریق ژل بایدجستجوکرد.این عمل کاملا بی درد انجام میشود و حدودنیم ساعت زمان میبرد.مراقبت پس ازعمل هم ساده استیک عقیده نادرست بین مردم رواج داردکه این ژلها پس ازاینکه جذب میشوندپوست رادچارشلی وافتادگی میکنندکه این کاملا نادرست است زیرا ژلهای هیالورنیک اسید در پوست باعث تحریک بافت سازی شده وپس ازجذب کامل پوست راپرتر و جوان تر ازقبل ازتزریق مینمایند
ژل هیالورنیک فیلرموقت است وسازگارترین فیلر دردنیا محسوب میشود. این ژل درلابراتوارهای معتبرتوسط باکتریها تولید میشود وتوسط برندهای مختلف واردبازارمیشود.دوامی بین ۹تا۱۵ ماه داردودراین مدت به آرامی جذب بدن میشود.درزیرپوست ظاهری طبیعی ایجاد میکند و گوله نمیشود.چون از جنس مولکول هیالورنیک داخل پوست است واکنشهای پس زدن نادراست.
پس ازتزریق مقداری تورم وکبودی احتمال داردایجادشودکه جز عوارض طبیعی تزریق فیلر است وبا کمپرس یخ ومصرف مسکنهای معمولی کنترل میشوددرصورت مصرف رقیق کننده های خون باید پزشک خودرامطلع سازید.بهتراست مصرف اسپرین ازیک هفته و ضدالتهابها مانند ژلوفن ومکملها مثل ویتامین ای ازسه روز قبل ازتزریق قطع شود..

مراقبت پس ازتزریق
پرهیزازفعالیت شدیدورزشی
پرهیز از آفتاب مستقیم تا یک هفته
پرهیز از مواد آرایشی تایک هفته
تا دو روز استحمام نکند
مصرف آنتی بیوتیک تجویزشده
عدم دستکاری محل تزریق
ممکن است مقداری عدم قرینگی داشته باشد که۲ هفته پس ازتزریق قابل ترمیم میباشد
چه مدل لب برجسته رادوست دارید ؟
روش غیرجراحی فیلرلب یا برجسته سازی لب با تزریق ژل هیالورنیک به لب طرفداران زیادی پیداکرده است.ژل هیالورنیک جز فیلرهای موقت است وپس ازمدتی جذب بدن میشود.برای برجسته سازی لب بهترین گزینه تزریق ژل هیالورنیک است
اما موضوع مهم درآوردن مدل دلخواه توسط پزشک میباشد این مورد باید از قبل از مراجعه به پزشک توسط بیمار انتخاب شودو اگر مورد تایید پزشک هم قراربگیرد کار انتخاب مدل تقریبا قطعی میشود.مدل لب باید با دیگر اجزای صورت همخوانی داشته باشد تا نتیجه کار زیبا شود.بدین معنی که لبی که به یک شخص میاید و در کل زیباست ممکن است برای فرد دیگری زیبا نباشد.با تزریق ژل به قسمتهای مختلف لب مدلهای مختلفی از لب برجسته ایجاد میشود. این کارپزشک است که حس زیبایی شناسی داشته باشدوهمچنین ازتجربه کافی درزمینه زیبایی برخوردارباشد
ورمیلیون بوردر: به حاشیه خارجی لب گفته میشود
اورال کامیشر: به شکاف دردوطرف گوشه دهان گفته میشود
بادی: قسمت گوشتی واصلی بدنه لب میباشد
کاپیدباو: به قسمت ۷شکل وسط لب بالا گفته میشود
فیلتروم: دوخط عمودی که ازبینی به وسط لب بالا میرسد
تزریق ژل هیالورنیک به هرکدام ازقسمتهای لب باعث فرم دهی خاصی بهلب میشود.توصیه میشودکه برای فرم دهی به لب هر دو لب را در نظر داشت وحتی المقدور از تزریق به یک لب بایدپرهیز کرد.برای حجیم سازی و بر جسته کردن لبها هم بهتراست تزریق ژل دردویاسه جلسه به فواصل دوهفته ای انجام شود تا پزشک بتواند ظرافت های برجسته سازی لب را بهتر اعمال کند.

کدام نواحی از لب در برجسته سازی آن باید مورد توجه قرار گیرند ؟
Border ( خط لب )
خط لب شایعترین منطقه ایست که توسط فیلرپوستی برجسته می شود. خط لب محل اتــصال یافت سفید و قرمز لب به یکدیگر است. تزریق در این ناحیه حجم بیشتری به لبها نمی دهـــد ولی باعث مشخص تر شدن حاشیه لب ها می شود.

Philtrum (فیلتروم)
فیلتروم شامل ۲ خط در قسمت مرکزی لب فوقانی است که به بینی متصل می شوند. بــــا برجسته سازی این دو خط، جذابیت لب ها بیشتر می شود .

Oral Commissures (پیوستگاه گوشه لب ها)
Oral commissures که در گوشه هـای دهان قرار گرفته اند را نیز می توان پـر کرد. معـمولا اندازه این ناحیه به خاطر اثر جاذبه زمین در اثر بالا رفتن سن بر روی پوست گونه ، افزایـــش می یابد . پر کردن این ناحیه گوشه های لب را به سمت بالا چرخانـده و ظاهــری شــادتر و مثبت تر ایجاد می کند .

Cupid’s Bow (کمان الهه سرخوشی)
Cupid’s bow یا ناحیه V شکل در قسمت مرکزی لب بالایی را می توان با استفاده از فیلرهـا بر جسته کرد. تزریق در ناحیه V شکل لب فوقانی همراه با فیلتروم، ظاهر خوشایندتری بـــه لب بالا می دهد .

Tubercle ( برجستگی قسمت میانی لب فوقانی )
برجسته سازی این قسمت در ایجاد ظاهر زیبا در برخی موارد اهمیت زیادی دارد.