1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

فیلم کورتاژ جنین (عمل کورتاژ چگونه انجام می‌شود؟)

فیلم کورتاژ جنین (عمل کورتاژ چگونه انجام می‌شود؟)

در این خبر فیلم کورتاژ جنین و همچنین کورتاژ تشخیصی را خواهید دید. با دیدن فیلم کورتاژ جنین خواهید دانست که عمل کورتاژ چگونه انجام می‌شود

فیلم کورتاژ جنین

پزشک برای برداشتن بافت از داخل رحم عمل اتساع و کورتاژ یا D&C را انجام می‌دهد. رحم یک ارگان تناسلی ماهیچه‌ای در پایین شکم است. بخش پایینی رحم که گردن رحم نام دارد واژن را به رحم وصل می‌کند. برای بررسی علت مشکلات زیر می‌توان عمل کورتاژ (D&C) را انجام داد:

 

  • خونریزی غیرعادی یا سنگین
  • درد شدید قاعدگی
  • دشواری در باردار شدن
  • مشاهده سلول‌های غیر طبیعی یافت شده در آزمایش پاپ اسمیر
  • علاوه بر این برای درمان برخی از بیماری‌های رحمی، عمل D&C درمانی صورت می‌گیرد، همانند:
  • خونریزی بیش از اندازه بقایای پلاسنتا یا جفت (Placenta) پس از زایمان
  • پولیپ رحم یا پولیپ دهانه رحم
  • تومورهای فیبروئید، تومورهای خوش خیمی که بر دیواره رحم جمع می‌شوند.
  • سقط جنین ناتمام یا ناقص که در آن بخش‌هایی از جنین یا بافت‌های مرتبط با آن درون رحم باقی مانده است.

پزشک ممکن است یک روز قبل از عمل، فرایند اتساع را آغاز کند. در این صورت پزشک یک داروی نرم کننده یا یک میله نازک به نام لامنریا را وارد گردن رحم می‌کند. لامنریا با جذب مایع از گردن رحم به آرامی منبسط می‌شود و گردن رحم را باز می‌کند. مانند یک معاینه لگنی معمولی، در حین عمل شما به پشت دراز می‌کشید و پاهای خود را بر روی رکاب قرار می‌دهید. برای انجام این عمل شما بی‌هوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی دریافت خواهید کرد. در حین عمل پزشک اسپوکولوم را وارد واژن می‌کند که به این وسیله کانال واژن باز می‌شود تا بتوان گردن رحم را دید. در حین اتساع، پزشک مجموعه‌ای از میله‌های نرم را وارد دهانه رحم می‌کند. هر میله متوسط با یک میله نسبتا ضخیم‌تر جایگزین می‌شود و به این نحو دهانه رحم به تدریج گشادتر می‌شود تا بتوان به داخل رحم دسترسی پیدا کرد. هنگاهی دهانه رحم حدود ۶ تا ۹ میلیمتر بازتر شد، پزشک شما می‌تواند عمل هیسترسکوپی را انجام دهد. عملی که در آن با استفاده از یک نور و دوربین کوچک داخل رحم مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس پزشک عمل کورتاژ را انجام خواهد داد که عمل جراحی خارج کردن بخشی یا تمام پوشش داخلی رحم می‌باشد. در حین کورتاژ یک ابزار جراحی به نام کورت وارد رحم می‌شود تا با خراشیدن یا مکش بافت را جدا کند. اگر عمل شما عمل کورتاژ تشخیصی است، پزشک تنها نمونه کوچکی از پوشش درون رحم را برمی‌دارد و آنرا برای آزمایش بیماری‌های مختلف به آزمایشگاه می‌فرستد. اگر عمل شما کورتاژ درمانی است، پزشک همه محتویات درون رحم را خارج می‌کند تا آن بیماری خاص درمان شود.

فیلم کورتاژ جنین (عمل کورتاژ چگونه انجام می‌شود؟)

پس از عمل برای چند ساعت در اتاق بهبودی تحت نظر خواهید بود و سپس در همان روز به خانه فرستاده خواهید شد. برای پیشگیری از عفونت، برای مدت دو هفته از مقاربت جنسی خودداری کرده و از تامپون استفاده نکنید. چون رحم شما به تولید یک پوشش جدید نیاز دارد. قاعدگی بعدی شما ممکن است به هنگام آغاز نشود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *