بیا نی نی/ برای داشتن یک صورت زیبا می توان به چشم های دلفریب، موهای بلند و یک لباس زیبا اشاره کرد که البته لب های خوش فرم و زیبا از این قاعده مستثنا نیستند. بسیاری از خانم ها دوست دارند در کنار تمام زیبایی هایی که دارند، یک لب خوش فرم و پر هم داشته باشند.
به همین دلیل در این قسمت از دنیای مد رسپی ها و دستورالعمل هایی را به شما معرفی می کنیم که بتوانید با استفاده از آن ها لب های خوش فرم و پر را تجربه کنید.

این رسپی ها چگونه عمل می کنند؟
راز داشتن لب های خوش فرم این است که به آن ها رسیدگی کنید. البته ممکن است بعضی از این رسپی ها تحریک کننده باشند اما همه آن ها اینگونه نیستند. تحریک ایجاد شده برای افرایش جریان خون در لب ها فقط در حدی است که حجم نهایی آن را افزایش می دهد.
علت آن هم این است که وجود این مواد روی لب ها باعث جریان خون بیشتر در رگ های خونی در نواحی خاصی می شود و لب های شما را درشت تر می کند.
می توانید در این بخش با موادی آشنا شوید که می تواند لب های شما را پرتر نشان دهد:

۱- اسکراب لب با روغن زیتون و دارچین
مواد لازم:
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون برای مرطوب کردن
یک قاشق چای خوری پودر دارچین برای حجم دهی به لب
یک قاشق غذاخوری نمک یا شکر
طرز تهیه و طریقه استفاده:
تمام مواد را داخل یک کاسه ترکیب کنید. اول دارچین و بعد روغن زیتون را اضافه کنید و سپس شکر و نمک را به خوبی با مواد دیگر مخلوط کنید و صبر کنید تا این ترکیب به یک خمیر نرم و ضخیم تبدیل شود.
سپس آن را با استفاده از بالم لب به لب هایتان بزنید. مقداری از آن را اسکراب کنید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و سپس لب هایتان را با آب بشویید و بعد خشک کنید. بعد از آن از یک بالم لب معمولی استفاده کنید.

۲- زنجبیل و فلفل
مواد لازم:
یک سوم قاشق چای خوری پودر زنجبیل
نصف قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز
یک سوم قاشق چای خوری پودر دارچین
یک قطره روغن نعنا
یک قاشق چای خوری روغن زیتون
طرز تهیه و طریقه استفاده:
مقداری روغن فلفل قرمز، پودر زنجبیل، پودر دارچین و روغن نعنا را داخل کاسه با یکدیگر ترکیب کنید و خوب هم بزنید و سپس روغن زیتون را اضافه کنید و صبر کنید تا یک خمیر از آن به دست بیاید. سپس آن را به لب هایتان بزنید.
حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه آن را روی لب ها ماساژ دهید و اجازه دهید ۴ الی ۵ دقیقه روی لب هایتان باقی بماند. سپس آن را بردارید و بعد، از بالم یا رژ لب مورد علاقه خود استفاده کنید.

۳- وازلین و دارچین
مواد لازم:
یک قاشق چای خوری پودر دارچین
یک عدد مسواک
وازلین
طرز تهیه و طریقه استفاده:
دستان خود را به خوبی بشویید. مقداری وازلین به لب هایتان بزنید. سپس پودر دارچین را به لب هایتان بمالید، اکنون باید وازلین را با دارچین داخل یک کاسه مخلوط کنید و بعد به لب هایتان بزنید. سپس این خمیر را با استفاده از مسواک از روی لبتان بردارید تا لب هایتان ماساژ داده شود.

۴- روغن دارچین
مواد لازم:
روغن ویتامین e که به جای آن می توانید از روغن زیتون هم استفاده کنید.
روغن دارچین
مسواک
طرز تهیه و طریقه استفاده:
۲ الی ۳ قطره روغن دارچین را داخل یک کاسه بریزید و مقدار کمی روغن ویتامین e به آن اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید و سپس آن را به لب هایتان زده و بعد آن را اسکراب کنید.
البته باید کمی روی لبهایتان باقی بماند و بعد آن را بشویید.

۵- ادویه و شکر
مواد لازم:
یک عدد مسواک با برس نرم
چند عدد گوش پاک کن تمیز
روغن طبیعی مثل روغن زیتون روغن نارگیل یا حتی روغن آووکادو
شکر برای اسکراب کردن
پودر دارچین، همچنین می توانید از روغن دارچین هم استفاده کنید
طرز تهیه و طریقه استفاده:
یک قاشق چای خوری روغن مورد نظر را را با دارچین ترکیب کنید تا یک خمیر از آن به دست بیاید. سپس آن را به لب هایتان بزنید. با انگشتانتان آن را ماساژ دهید، البته از قبل دستانتان را باید خوب شسته باشید. اجازه دهید که این ترکیب مدتی روی لب هایتان باقی بماند. سپس با استفاده از گوش پاک کن، به آرامی این مواد را از روی لب هایتان بردارید.

۶- بالم لب براق کننده
مواد لازم:
بالم لب مورد علاقه خودتان
مقداری روغن طبیعی مثل روغن خالص نعنا
پودر فلفل قرمز
طرز تهیه و طریقه استفاده:
داخل محتوای برق لب خود را باز کنید و ۶ قطره روغن نعنا به آن اضافه کنید. سپس به اندازه سر سوزن پودر فلفل قرمز داخل آن بریزید و به خوبی هم بزنید و سپس هر زمان که خواستید، آن را برای لب هایتان استفاده کنید.

۷- روغن های طبیعی
مواد لازم:
یک قاشق غذاخوری وازلین
روغن نعنا
روغن دارچین
طرز تهیه و طریقه استفاده:
وازلین و روغن را با یکدیگر ترکیب کنید. می توانید هر روغن طبیعی را هم به آن اضافه کنید. سپس مقدار کمی از آن را به لب هایتان بزنید و سپس بعد از چند دقیقه لب هایتان را بشویید.

۸- بالم لب با استفاده از موم
مواد لازم:
یک قاشق چای خوری موم عسل
۵ قاشق چای خوری روغن زیتون
نصف قاشق چای خوری روغن دارچین
عصاره وانیل
طرز تهیه و طریقه استفاده:
موم و روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب کنید و اجازه دهید که این مواد حالت رقیق پیدا کنند و کمی ذوب شوند. سپس روغن دارچین و عصاره وانیل را به آن اضافه کنید و این ترکیب را به لب هایتان بزنید و منتظر باشید تا احساس خنکی کنید.

۹- بالم لب کره ای
مواد لازم:
یک قاشق غذاخوری کره کاکائوی خام
یک قاشق چای خوری روغن زیتون یا روغن بادام
مقداری روغن دارچین
طرز تهیه و طریقه استفاده:
مقداری کره کاکائوی خام را داخل کاسه بریزید و صبر کنید تا ذوب شود. مقداری روغن زیتون به آن اضافه کنید.
۵ الی ۸ قطره روغن دارچین هم به آن اضافه کنید و آن را به خوبی هم بزنید و سپس به لب هایتان اعمال کنید. اجازه دهید مدتی روی لب هایتان بماند و بعد آن را بشویید.

۱۰- حجم دهنده رنگی لب
مواد لازم:
رژ لب با رنگ مورد علاقه، سعی کنید از رژلب های ارگانیک استفاده کنید.
وازلین
کره کاکائو
روغن دارچین
روغن بادام
یک عدد کاسه مقاوم به حرارت
طرز تهیه و طریقه استفاده:
وازلین را داخل کاسه بریزید. در مرحله بعد باید به خودتان غلبه کنید و رژ لب خود را برش دهید. هر چقدر که مقدار بیشتری از رژ لب را داخل این ترکیب استفاده کنید، رنگدانه های داخل این بالم لب افزایش پیدا خواهد کرد و سپس حدود ۳۰ ثانیه این کاسه را داخل ماکروویو قرار دهید.
محتوای داغ شده را هم بزنید تا کاملا ذوب شود. سپس روغن دارچین و روغن بادام را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید و صبر کنید تا خشک شود. سپس این ترکیب را داخل فریزر نگه دارید و هر زمان که خواستید استفاده کنید.

۱۱- برق لب با استفاده از عسل
مواد لازم:
یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
یک قاشق غذا خوری موم عسل
دو قاشق چای خوری روغن بادام یا روغن زیتون
یک قاشق چای خوری عسل خام
دو الی سه قطره روغن دارچین
طرز تهیه و طریقه استفاده:
اجاق گاز را روی شعله کم روشن کنید. مقداری روغن نارگیل و موم را داخل ظرف روی شعله بریزید و آن را خوب هم بزنید تا هردو ذوب شوند و سپس زیر اجاق گاز را خاموش کنید و مقداری روغن زیتون و روغن بادام را به این ترکیب اضافه کنید.

مقداری عسل و روغن دارچین هم به آن اضافه کنید. تمام مواد را خوب هم بزنید. سپس ترکیب به دست آمده را داخل یک لیوان بریزید و صبر کنید تا خنک شود . این ترکیب را روی لب هایتان بزنید و منتظر واکنش آن ها باشید.

۱۲- روغن انیسون
مواد لازم:
دو قاشق چای خوری عسل
دو قاشق چای خوری روغن نارگیل
دو قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین
دو قطره روغن انیسون
طرز تهیه و طریقه استفاده:
روغن نارگیل را با موم داخل یک کاسه ترکیب کنید. سپس آن را داخل مایکروفر قرار دهید. باید مواد به طور کامل ذوب شوند و سپس مقداری روغن بادام را با روغن انیسون به آن اضافه کنید. آن ها را خوب هم بزنید و هر زمان که خواستید برای لب هایتان استفاده کنید.

۱۳- اسکراب شکر
مواد لازم:
دو قاشق غذاخوری شکر
یک قاشق چای خوری زنجبیل، دارچین یا روغن دارچین
یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
نصف قاشق چای خوری روغن ویتامین e
طرز تهیه و طریقه استفاده:
روغن نارگیل و مقدار مساوی روغن ویتامین e را ترکیب کنید تا یک ماده خمیری شکل از آن ایجاد شود. سپس آن را به عنوان بالم لب به لب هایتان بزنید. بعد از ای نکه این ترکیب خشک شد، لب هایتان را با حرکات دایره ای ماساژ دهید.
چنانچه در دنیای مد بیا نی نی میخوانید میتوانید با نوک انگشت تان این کار را انجام دهید یا این که از مسواک استفاده کنید. سپس با آب لب هایتان را بشویید و آن را خشک کنید. این ترکیب نه تنها لب های شما را حجیم می کند، بلکه باعث رطوبت رسانی و لایه برداری نیز خواهد شد.

۱۴- بالم لب شی باتر
مواد لازم:
یک قاشق غذاخوری شی باتر
۵الی ۷ قطره روغن دارچین
طرز تهیه و طریقه استفاده:
شی باتر را داخل یک کاسه آب کنید. سپس ۵ الی ۷ قطره روغن دارچین یا روغن نعنا با آن اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید و هر زمان که خواستید برای لب هایتان استفاده کنید.

نکات مهم درباره خوش فرمی لب ها
بعضی از خانم ها دوست دارند که لب هایشان در حالت طبیعی حجیم باشد که قطعاً در زیبایی کلی چهره آن ها تاثیرگذار است. به همین دلیل در این مقاله نکاتی را به شما معرفی می کنیم:

۱- لایه برداری کنید
لایه برداری عاملی برای افزایش جریان خون می باشد. ماساژ دادن با استفاده از بالم لب عاملی برای رطوبت رسانی در نتیجه افزایش حجم لب ها خواهد بود. لایه برداری هم سلول های مرده را برمی دارد و باعث می شود که سلول های جدید جایگزین شود.

۲- افزایش سطح کلاژن
استفاده از مواد ذکر شده و بالم های لب حداقل دو بار در روز عاملی برای افزایش سطح کلاژن در این ناحیه می باشد و در نتیجه به حجم دهندگی آن کمک می کند.

۳- مقدار کمی تحریک لب ها
اکنون می دانید که هرچقدر تحریک لب ها بیشتر باشد، حجم دهندگی آن ها نیز بالاتر است. بنابراین می توانید بالم لب طبیعی را به مراقبت هایتان روزانه تان اضافه کنید و از رسپی های بالا استفاده کنید که کمی لب های شما را تحریک می کند و احساس سوزش به آن می دهند اما در نهایت باعث بزرگتر شدن لب ها خواهد شد.

۴- بازی با رنگ ها
سعی کنید بیشتر از رنگ های روشن تر استفاده کنید که لب های شما را بزرگتر نشان می دهد.

۵- روشن کردن قسمت های خاص
به سادگی می توانید برق لب را در قسمت های بالای لب خود بیشتر بزنید تا لب هایتان حالت سه بعدی پیدا کند و بزرگتر نشان داده شود.