1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

لیزر اندولیفت بعداز تزریق ژل و بوتاکس

لیزر اندولیفت بعداز تزریق ژل و بوتاکس

در این ویدئو به این سوال پاسخ داده می‌شود که آیا بعداز تزریق ژل و بوتاکس میتوان اندولیفت کرد؟

سوال : آیا بعداز تزریق ژل و بوتاکس میتوان اندولیفت کرد؟

پاسخ : تزریق ژل یکی از اقدامات زیبایی غیر تهاجمی در دنیا است که طرفداران زیادی در دنیا دارد و در زمینه‌های زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از عمده کاربرد‌های تزریق فیلر که کاربرد اصلی آن است، افزایش حجم و رفع چین و چروک می‌باشد. تزریق ژل اگر چه همانند تزریق بوتاکس در زمینه درمان نیز کاربرد دارد اما مهم‌ترین کاربرد آن برجسته کردن و حجیم کردن ناحیه هدف و در نهایت رفع چروک و خطوط موجود در آن ناحیه می‌باشد. اندولیفت صورت، هر دو تکنولوژی‌های پیشرفته و جدیدی هستند که به منظور از بین بردن خطوط صورت و جوان‌سازی پوست استفاده می‌گردند. اساس کار هر دو روش به این صورت است که با ساطع کردن امواج سبب تحریک کلاژن‌سازی شده و در نتیجه نتایج مثبت در زمینه جوان‌سازی پوست مشاهده می‌شود.

برای آگاهی بیشتر از لیزر اندولیفت بعداز تزریق ژل و بوتاکس به سراغ دکتر امیر مولایی فر – متخصص زیبایی رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به دکتر امیر مولایی فر یا دریافت نوبت از دکتر امیر مولایی فر کلیک کنید.

لیزر اندولیفت بعداز تزریق ژل و بوتاکس

روش های تزریق بوتاکس و تزریق ژل

روش‌ها و متد‌های تزریق بوتاکس و تزریق ژل بسیار مشابه به یکدیگر هستند و تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. مراحل کار که در ادامه ذکر خواهد شد، اصولی‌ترین مراحل برای تزریق بوتاکس و تزریق ژل می‌باشند اما ممکن است برخی از پزشکان سلیقه و متد خاص خود را داشته و کمی با روش ذکر شده تفاوت‌هایی داشته باشد.

  • مراحل تزریق بوتاکس

در تزریق بوتاکس ابتدا پزشک معالج قبل از تزریق، ناحیه مورد نظر را با دقت معاینه و بررسی می‌کند تا مطمئن شود که تا چه میزان به داروی بوتاکس برای تزریق کردن نیاز بوده و باید به چه نقاطی تزریق شود تا نتیجه‌ای مطلوب و خوب برای شخص رقم بخورد. سپس پزشک با استفاده از یک داروی بی‌حس‌کننده موضعی، ناحیه هدف را بی‌حس می‌کند تا هنگام فرو کردن سرنگ به ناحیه مورد نظر دردی احساس نشود. در انتها، با استفاده از سرنگ‌های کوچک، داروی بوتاکس را به صورت هدفمند و با دقت و ظرافت بالا، به نواحی مورد نیاز تزریق می‌نماید و به این صورت فرآیند تزریق بوتاکس به اتمام می‌رسد.

  • مراحل تزریق ژل

در تزریق ژل نیز پزشک همانند مراحل و روش تزریق بوتاکس، ناحیه هدف را بررسی کرده و مقدار ژل مورد نیاز را تعیین می‌کند. سپس با تزریق بی‌حس‌کننده به ناحیه مورد نظر، اندام هدف را بی‌حس کرده و ژل را تزریق می‌کند.

اندولیفت چگونه انجام می‌ شود ؟

اندولیفت یکی از روش‌های زیبایی و جوان‌سازی پوست است که به صورت کم تهاجم انجام می‌شود. به این معنا که بدون نیاز به بیهوشی، برش و بخیه شکایت‌هایی از قبیل چین و چروک‌ صورت و افتادگی آن برطرف می‌گردد. نحوه انجام آن به این صورت است که بیمار به کلینیک تخصصی پوست و مو مراجعه کرده و پزشک به کمک دستگاه مخصوص مراحل درمان را آغاز می‌کند.

توصیه های مهم قبل و بعد از بوتاکس

در زیر به توصیه های مهم قبل و بعد از بوتاکس و این که بعد از بوتاکس، چه نکاتی را باید رعایت کرد، اشاره کرده ایم:

۱- اولین نکته ای که قبل از تزریق و یا انجام بوتاکس حتما باید رعایت کرد، این می باشد که هفت روز الی ده روز قبل از انجام دادن تزریق باید از مصرف یک سری از داروها مانند آسپرین و یا همچنین داروهای دیگری مثل داروهای ضد التهابی که معمولا غیر استروئیدی هستند، حتما خودداری کرد. از جمله از این داروهای ضد التهابی و یا غیر استروئیدی می توان به ایبوپروفن اشاره کرد(حتما درباره قطع داروها از پزشک خود مشورت بگیرید)

نکته دیگر این که از مصرف روغن ماهی و یا دوزهای بالای ویتامین ای جدا خودداری کنید. حال علت این تاکید بیش از اندازه را بیان خواهیم کرد. مصرف این نوع از مواد می توانند منجر به افزایش احتمال خونریزی و یا ایجاد کبودی هایی روی سطح پوست شوند. البته این موضوع نیز ناگفته نماند که مصرف داروهایی مانند مولتی ویتامین های معمولی و یا استامینوفن ها که دوز معمولی و پایین دارند، هیچ ایرادی ندارد.

۲- سعی کنید که حداقل تا بیست و چهار ساعت قبل از این که تزریق بوتاکس را انجام دهید، از مصرف کردن نوشیدنی های الکلی از هر نوعی خودداری و پرهیز کنید.

لیزر اندولیفت بعداز تزریق ژل و بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس انجام کدام کارها ممنوع است؟

  • تا یک روز بعد از تزریق از انجام ورزش‌های سنگین یا هر فعالیتی که باعث تعریق می‌شود دوری کنید.
  • ۲ تا ۴ ساعت بعد از تزریق محل آن را لمس نکنید و فشار ندهید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق سر خود را خم نکنید و دولا نشوید.
  • علاوه بر ورزش، انجام هر فعالیت یا قرار گرفتن در هر موقعیتی که باعث افزایش ضربان قلب و تغییر در گردش خون شود ممنوع است. این موضوع باعث افزایش سطح کبودی‌ها خواهد شد.
  • تا ۴ ساعت بعد از تزریق از دراز کشیدن خودداری کنید و سرتان را در وضعیت مستقیم قرار دهید.
  • مصرف داروها و مواد غذایی رقیق‌کننده خون مانند ویتامین E، امگا ۳، آسپرین و چای سبز بعد از تزریق ممنوع است.
  • یک تا دو روز بعد از تزریق به سراغ استخر، سونا و حمام‌های ترکی نروید. این مکان‌ها احتمال بروز عفونت در ناحیه تزریق را افزایش می‌دهند.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق از شستشوی موها خودداری کنید. همچنین شستشوی صورت نیز ۴ یا ۵ ساعت بعد از تزریق ممنوع است. بعد از این مدت دقت کنید که محل تزریق را فشار یا ماساژ ندهید.
  • پوشیدن کلاه‌ها و لباس‌هایی که روی پیشانی و محل تزریق را می‌پوشانند ممنوع است؛ این لباس‌ها به ناحیه تزریق فشار وارد می‌کنند و باعث تعریق آن می‌شوند. این موضوع ممکن است منجر به حرکت ماده بوتاکس شده و ایجاد ناهنجاری در ناحیه تزریق شود.
  • حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق از مصرف الکل خودداری کنید.
  • حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق از انجام فعالیت‌هایی که بدن در حالت برعکس قرار می‌گیرد مثل تمرینات یوگا یا رفتن به شهربازی و… خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *