1403/01/30

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

ماجرای ویدئویی از سورپرایز تولد که مضحک است

ماجرای ویدئویی از سورپرایز تولد که مضحک است

در چند روز گذشته ویدیویی از یک زوج بلاگر ایرانی که هدیه سالگرد ازدواج‌شان خرید یک ستاره از آسمان بود، با واکنش‌های تند مردم رو به رو شد. بنابراین اگر می خواهید درباره پشت پرده خرید و فروش ستاره های آسمان بیشتر بدانید، این مطلب را بخوانید.

تصویر، رستورانی را نشان می‌دهد که پنجره‌ای رو به آسمان دارد؛ زن و شوهر جوانی سر یکی از میز‌ها نشسته‌اند.

مرد خطاب به همسرش: «چشماتو ببند و باز نکن.»

زن در حالی که از جایش بلند می‌شود چشم‌هایش را می‌بندد. مرد به او نزدیک می‌شود.

زن: «هنوز هم چشمامو باز نکنم؟»

مرد در حالی که چیزی شبیه به کلاسوری مشکی رنگ را در دستش گرفته می‌گوید: « هر چقدر روی زمین گشتم نتونستم هدیه‌ای برایت پیدا کنم. برای همین از آسمون واست ستاره خریدم.»

زن که حالا دیگر چشمهایش از تعجب باز شده، در حالی که یک سری کاغذ و اوراق میان پوشه سیاه رنگ را در دستش می‌گیرد از پنجره رستوران به آسمان نگاهی میاندازد: «ستاره؟! مگه میشه؟ » و همسر جواب می‌دهد: « برای تو همه چیز می‌شود.»

این روایتِ ویدیوی جنجالی یکی از بلاگر‌های اینستاگرام بود که در چند روز گذشته سر و صدای زیادی در فضای مجازی به راه انداخت. این زوج بلاگر که با یک میلیون ۳۰۰ هزار دنبال‌کننده تا پیش از این چندان کامنتهای منفی از مخاطبان خود دریافت نمی‌کردند بلافاصله بعد از انتشار این ویدیو با سیل واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه رو شدند. 

اما وقتی کم کم، مدت زمانی از انتشار این پست می‌گذرد چند کاربر که با اصل ماجرای خرید ستاره آشنا هستند یا به واسطه این ویدیو چگونگی خرید ستاره را در گوگل سرچ کرده‌اند با خبری در تجارت‌نیوز روبه رو می‌شوند:

ماجرای ویدئویی از سورپرایز تولد که مضحک است

«ثبت‌نام کنید و ستاره خود را نامگذاری کنید. با برنامه‌های منحصر به فرد ما ستاره را جستجو کنید. هدیه‌ای شخصی و مبتنی بر تم دریافت کنید. ارسال سریع، جهانی یا تحویل فوری الکترونیکی به سراسر جهان، هدیه‌ای برای همیشه ماندگار کنی! اکنون یک ستاره نام ببرید! از ۳۳ دلار.» این تبلیغ یکی از این سایت‌های فروش آنلاین ستاره است. یعنی با نرخ فعلی دلار خرید ستاره در آسمان حدود ۸۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

یک سایت خارجی دیگر که ستاره می‌فروشد، قیمت‌های دیگری می‌دهد. قیمت هم بستگی به بسته‌ای دارد که خریدار انتخاب می‌کند. مثلا یک ستاره با گواهی کاغذ پوستی تمام رنگی ۱۶*۱۲ با نام ستاره، تاریخ و مختصات شخصی‌سازی شده، حدود ۵۹ دلار است. به عبارتی با نرخ فعلی دلار یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ستاره را می‌فروشند. با قاب فلزی طلایی حدود سه میلیون تومان و یک بسته‌بندی دیگر که حدود پنج میلیون تومان فروخته می‌شود.

یک سایت ایرانی که برای خرید و فروش ستاره فعالیت دارد، هم قیمت‌های متفاوتی ارائه می‌دهد. بر اساس تبلیغات این سایت بستگی دارد ستاره کدام شرکت خارجی را بخواهید. از یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان تا یک میلیون ۹۰۰ هزار تومان.

ماجرای ویدئویی از سورپرایز تولد که مضحک است

این فروشنده می‌گوید: «هزینه ۳۳ دلاری که در سایت اصلی آمده فقط قیمت فایل دیجیتال خرید ستاره است. با هزینه‌های دیگر یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد.»

او می‌گوید: «ما نمایندگی شرکت‌های فروش ستاره را داریم. ستاره خریداری شده نیز تا ابد به نام شماست و به افراد دیگر فروخته نمی‌شود.»

آنطور که این فروشنده می‌گوید ارسال سند نامگذاری ستاره و کارت هدیه آن اگر در تهران باشید سه تا چهار روز طول می‌کشد. اگر در شهرهای دیگر ایران باشید چهار تا پنج روز طول  می‌کشد.

همین هم شد که کاربران متوجه شدند این هدیه با همه رویایی بودن و دست نیافتنی بودنش، اما چندان گرانقیمت هم نیست! 

اما آیا این ستاره‌ها به صورت رسمی به نام خریدار نامگذاری می‌شود؟ چه فایده‌ای دارد؟ سایت‌های فروش ستاره فایده آن را خاص بودن آن می‌دانند و اینکه همیشه در آسمان یک ستاره به نام شما می‌درخشد. اما آنطور که سایت espacepourlavie گزارش می‌دهد سایت‌های فروش ستاره تنها به دنبال پول خریداران هستند نه چیز دیگر!

با روشن شدن این موضوع واکنش تند مخاطبان، تنها به دنبال‌کنندگان پیج این زوج ختم نشد و حتی توئیتری‌ها هم نسبت به مضمون این ویدیو با لحن و زبان طنز موضع گرفتند.

ماجرای ویدئویی از سورپرایز تولد که مضحک است

ماجرای ویدئویی از سورپرایز تولد که مضحک است

ماجرای ویدئویی از سورپرایز تولد که مضحک است

ماجرای ویدئویی از سورپرایز تولد که مضحک است

ماجرای ویدئویی از سورپرایز تولد که مضحک است

ماجرای ویدئویی از سورپرایز تولد که مضحک است


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *