1403/02/28

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

مادران باردار؛ با رعایت این نکات دندان‌هایتان را معالجه کنید

مادران باردار؛ با رعایت این نکات دندان‌هایتان را معالجه کنید

مادران باردار؛ با رعایت این نکات دندان‌هایتان را معالجه کنید

 اکبر فاضل دندانپزشک گفت: یکی از باور‌های اشتباه در مورد مادران باردار این است که بدن زنان باردار برای تهیه کلیسم مورد نیاز جنین، کلسیم را از ذخیره دندان‌ها در اختیار جنین قرار می‌دهد و به همین علت دندان‌ها دچار پوسیدگی می‌شوند.


وی ادامه داد: در حالی که بیشتر شدن مشکلات دندانی از زنان باردار به علت تغییرات هورمونی است و این تغییرات فیزیولوژیکی خانم‌ها در دهان و لثه هم تاثیر گذار است و باعث تورم و التهاب لثه‌ها می‌شود و چنانچه بهداشت دهان رعایت شود تورم لثه‌ای کم می‌شود اما اگر خانم باردار به بهداشت دندان‌های خود رسیدگی نکند، تغییرات هورمونی شدیدتر شده و لثه‌ها ملتهب، قرمز و خون چکان می‌شوند.

وی در ادامه افزود: در خانم‌های باردار به علت حساسیت و حالت تهوعی که دارند با مسواک زدن دچار حالت تهوع می‌شوند، بنابراین تعداد دفعات مسواک زدن را کم می‌کنند و این یکی دیگر از علل خرابی دندان‌ها در این دوران است.

فاضل با بیان اینکه مصرف بیشتر مواد قندی و کریوهیدرات‌ها در دوره‌ی بارداری بر دندان‌ها تاثیر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: از علت‌های دیگر پوسیدگی دندان‌، استفراغ‌های مکرر خانم‌های باردار و ایجاد محیط اسیدی در دهان است.

وی در پایان توصیه کرد: چنانچه مادران باردار به صورت مرتب هر ۳ ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنند و از لحاظ جرم گیری و مشکلات پوسیدگی کنترل شوند مشکلات به حداقل می‌رسد. 

همچنین بهتر است مادران باردار ۵ بار در روز مسواک بزنند و حتما از نخ دندان استفاده کنند.
استفاده از دهان شویه‌های آنتی پلاک ضروری است و در صورت در دسترس نبودن آنتی پلاک، ۱ قاشق چای خوری نمک را با ۲۵۰ سی سی آب ولرم مخلوط کرده و برای شستشوی دهان استفاده کنند.
 
 
 
 
منبع : بیا نی نی
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *