1403/02/07

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

ماساژ کف پا در بارداری+مراحل با عکس

ماساژ کف پا در بارداری+مراحل با عکس

ماساژ کف پا در بارداری+مراحل با عکس

ماساژ پا در بارداری یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن خستگی و آزردگی ناشی از اضافه وزن و ورم حاملگی است. در این مقاله با یکی از روش‌های آسان ماساژ پا در حاملگی آشنا می‌شوید که نیاز به وسیله خاصی ندارد و زمان زیادی هم از شما نمی‌گیرد.

ماساژ پا در بارداری؛ راحت بنشینید

اولین مرحله برای انجام ماساژ کف پا در بارداری این است که یک صندلی راحت با تکیه‌گاه نرم پیدا کنید. بنشینید و یک پایتان را روی زانوی پای مخالف بگذارید، طوری که بتوانید با هر دو دست کف پایتان را بگیرید و روی آن تسلط داشته باشید. انجام این حرکت به اندازه شکم شما بستگی دارد. اگر در هفته شانزدهم بارداری هستید یا شکم‌تان به قدری بزرگ شده که نمی‌توانید پایتان را روی زانویتان قرار دهید، بهانه خوبی است تا از همسر یا دوستتان بخواهید در انجام ماساژ به شما کمک کند.

ماساژ بارداری

مرحله اول، ماساژ کلی کف پا 

در همان وضعیت راحتی که نشسته‌اید، کف پایتان را با هر دو دست بگیرید و شست‌هایتان را آرام از پاشنه تا انگشت‌های پا حرکت دهید. این مرحله از ماساژ پا در بارداری را می‌توانید به صورت پیوسته انجام دهید یا تکه تکه؛ یعنی در یک مرحله شست‌ دست‌هایتان را طی یک مرحله پیوسته کف پا حرکت دهید یا با حالت ضربه‌ای، فشار و رها کردن پاهایتان را ماساژ دهید.

مرحله دوم، ماساژ انگشت‌های پا در بارداری

زیر هر کدام از انگشت‌های پا بخش‌های نرمی وجود دارد؛ این نقاط را پیدا کنید، به اندازه ۳۰ ثانیه فشار دهید و رها کنید. پایین‌ترین بخش هر انگشت و حد فاصل آن با انگشت کناری را بگیرید و به سمت بالا ماساژ دهید. سپس با حالتی شبیه نیشگون گرفتن، محدوده بین انگشت‌ها، به خصوص دو انگشت اول، یعنی شست و انگشت کناری آن را ماساژ دهید و مرحله دوم ماساژ پا در بارداری را تکمیل کنید.

 
مرحله اول و دوم ماساژ پا
 

مرحله سوم، ماساژ پاشنه و پنجه پا

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از درد پاشنه و پنجه پا رنج می‌برید، این مرحله از ماساژ پا در بارداری را به دقت انجام دهید تا دردتان کمتر شود.
با استفاده از هر دو دست روی پنجه پا کار کنید. می‌توانید این بخش را به صورت ضربه‌ای ماساژ دهید یا با شست‌ها، دایره‌های فرضی کوچک روی پنجه ایجاد کنید. همین کار را در مورد پاشنه و قوس کف پا هم انجام دهید. در همان حین که از شست‌ها استفاده می‌کنید، سایر انگشت‌ها را بالای پا قرار دهید و به آرامی ماساژ دهید.

مرحله چهارم، ماساژ مچ پا در بارداری

برای این قسمت از ماساژ پا باید اول کمی مچ پا را کشش دهید و بچرخانید تا پا گرم شود. در حالی که دست‌هایتان صاف است، زیر برآمدگی‌های قوزک پا را به سمت عقب و جلو ماساژ دهید. سپس از نوک پا تا قوزک را با به حالت ضربه‌ای ماساژ دهید. این بخش از ماساژ پا دربارداری را با ضربه‌های ملایم از ساق پا تا زانو به پایان برسانید.

مراحل ماساژ پا در بارداری


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *