ماسک زنجبیل علاوه بر مقابله با شوره و خارش سر، از ریزش موی سر نیز پیشگیری می کند. این ماسک از شکنندگی مو و آسیب دیدگی آن جلوگیری می کند و باعث نرمی و لطافت مو می شود.
 سلامت مو و زیبایی آن همیشه مورد توجه است و برخی افراد به ویژه خانم‌ها هزینه‌های زیادی برای حفظ زیبایی و سلامت آن صرف می کنند.
مو ساختارضعیفی دارد و بسیار شکننده است و تحت تاثیرعوامل محیطی متعدد قراردارد و در صورت آسیب دیدگی قدرت بازسازی ندارد. به همین دلیل به مراقبت بیشتری نیاز دارد.  به منظور حفظ سلامت و زیبایی مو باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشیم و با مصرف غذای مناسب، تعادل هورمونی در بدن ایجاد کنیم.
عنصر اصلی در این درمان طبیعی زنجبیل است که بسیار مفید است و می‌تواند با تغذیه مو، در رشد آن موثر باشد. زنجبیل علاوه بر بهبود ظاهر وزیبایی مو‌ها شوره سر را نیز از بین می برد.
ماسک طبیعی زیبایی و ضد شوره مو
مقدار کمی زنجبیل
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
یک قاشق غذاخوری عسل
طرز تهیه :
زنجبیل رنده شده را به همراه روغن زیتون و عسل خوب مخلوط کنید. این مقدار مواد برای یک بار استفاده کافی است. دارو را روی مو‌های مرطوب بمالید و کلاه پلاستیکی روی سرتان قرار دهید و بگذارید ۴۰ دقیقه روی مو باقی بماند. پس از این مدت آن را بشویید، از این دستورالعمل طبیعی یک بار در هفته می‌توانید استفاده کنید.