1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

مدل لباس برای زنان قد کوتاه

مدل لباس برای زنان قد کوتاه

مدل لباس برای زنان قد کوتاه

هنگامی که نوبت به انتخاب لباس برای زنان قد کوتاه می‌شود، اولین سؤال این است: تعریف قد کوتاه چیست؟ طبق برآوردی که Buzzfeed کرده، قد زیر ۵.۴ فوت، معادل تقریبی ۱۶۵ سانتی‌متر، کوتاه محسوب می‌شود (البته این آمار در کشورمان متفاوت است) و بهتر است از قواعد مربوط به لباس پوشیدن قدکوتاه‌ها پیروی کند تا زیباتر به نظر برسد. در ادامه با بعضی از این قوانین کلی آشنا می‌شوید و در ادامه برای مامان‌هایی که قدشان کوتاه است، مقاله جداگانه‌ای تهیه خواهیم کرد که به طور اختصاصی به مسئله اضافه وزن و خوش‌پوشی در بارداری می‌پردازد.

انتخاب لباس برای قد کوتاه ؛تک‌رنگ و ساده 

یکی از کارهایی که برای قدبلند به نظر رسیدن یا ایجاد تناسب بیشتر می‌توانید انجام دهید، پوشیدن لباس تک‌رنگ است؛ به‌خصوص مشکی قابلیت لاغر نشان دادن شما را هم دارد. پوشیدن یک پیراهن یکسره مشکی یا هر تناژ تیره دیگری از سایر رنگ‌ها باعث ایجاد خطای چشمی می‌شود و قدتان را بلندتر نشان می‌دهد. اگر قدتان کوتاه است اما لاغر هستید، با خیال راحت سراغ رنگ‌های روشن و شاد بروید. یکسره سفید، یکسره آبی یا صورتی، همه رنگ‌های شما هستند؛ به شرطی که به رنگ پوستتان بیایند.

مدل لباس تک رنگ برای افراد قد کوتاه

قانون شلوار و کمربند!

هنگام انتخاب شلوار سراغ شلوارهای فاق بلند بروید، به‌خصوص اگر کمی شکم و پهلو دارید. فاق بلند شلوار شکم و پهلو را در خودش جمع می‌کند و درعین‌حال پاها را کشیده‌تر نشان می‌دهد. برای انتخاب کمربند هم ترجیحاً از کمربندهای نازک و ظریف استفاده کنید. ترکیب شلوار فاق بلند و کمربند نازک، ترکیب ایده آلی برای خانم‌های قد کوتاه است.

کفش پاشنه‌بلند اما هم‌رنگ پا!

شاید اصطلاح کفش‌های Nude یا هم‌رنگ پا را شنیده باشید. برای مهمانی‌ها از کفش‌های پاشنه‌بلند اما راحتی استفاده کنید که به رنگ پوست خودتان شبیه هستند. این کار شما را شیک‌تر نشان می‌دهد.

مدل کفش پاشنه دار برای افراد قد کوتاه

اگر بخشی از لباس بزرگ بود

ممکن است متوجه شوید یک پیراهن یا هر لباس دیگری از همه جهت برایتان اندازه است و زیبا؛ اما تنها در یک بخش بزرگ است و ممکن است خوب به نظر نرسد. در این صورت دست به کار قانون «لایه‌بندی» بروید. برای مثال ممکن است شومیزتان کمی در قسمت پهلوها گشاد باشد، در این صورت با پوشیدن یک کت تک زنانه یا یک جلیقه این عیب را پنهان کنید و زیباتر به نظر برسید.
 

مدل لباس برای افراد قد کوتاه-لایه ای بپوشید

مراقب آستین‌ها باشید

هنگام انتخاب لباس برای قد کوتاه به آستین‌ها دقت داشته باشید. آستین‌های خیلی بلند یا پف‌دار گزینه‌های خوبی برای شما نیستند و ممکن است کوتاه‌تر نشانتان دهند. در عوض آستین سه‌ربع برایتان انتخاب خوبی است. آستین بقیه لباس‌ها را هم می‌توانید تا بزنید.

کیف بزرگ نخرید

اگر عاشق کیف‌های بزرگ هستید اما قدتان کوتاه است، بهتر است در انتخابتان تجدید نظر کنید. بهترین کیف‌ها برای شما کیف‌های دستی متوسط و کوچک (Clutch bags) یا کیف‌های بندی متوسط هستند که به صورت ضربدری روی شانه‌تان می‌اندازید.

مدل کیف مناسب برای افراد قد کوتاه

به تفاوت‌ها فکر کنید

وقتی صحبت از قد کوتاه می‌شود ممکن است تصویر یک خانم قد کوتاه و لاغراندام به ذهنتان بیاید؛ اما واقعیت این است که افراد قد کوتاه هم مثل بقیه سایزهای متنوعی دارند. یک نفر ممکن است چاق باشد و دیگری ممکن است سایز صفر باشد. ضمن اینکه فرم بدن‌ها هم با هم فرق می‌کند. خانمی ممکن است فرم بدن مثلث وارونه داشته باشد و دیگری فرم بدن سیب شکل. به خاطر داشته باشید هنگام انتخاب لباس برای قد کوتاه به این تفاوت‌ها توجه کنید.

لباس برای قد کوتاه و بدن درشت

اگر قدتان کوتاه است و به‌اصطلاح توپُر هستید، عبارت کلیدی‌تان هنگام انتخاب لباس برای قد کوتاه ، «ایجاد تناسب» است. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما، خرید لباس زنانه ای است که بخش دامن آن بلافاصله از زیر قفسه سینه شروع شود. اگر بالاتنه‌تان درشت است، می‌توانید از دامنی استفاده کنید که کمی پف‌دار بایستد، کمر بلندی داشته باشد، طوری که تا زیر سینه بالا بیاید و بخش جلوی آن کوتاه‌تر از پشت آن باشد. به همراه این دامن یک تاپ یا شومیز کاملاً فیت بپوشید.
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *