1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

مشکلات تنفسی نوزادان متولد شده به روش سزارین بیشتر است

مشکلات تنفسی نوزادان متولد شده به روش سزارین بیشتر است

مشکلات تنفسی نوزادان متولد شده به روش سزارین بیشتر است

بیا نی نی: رییس مرکز تحقیقات سلامت زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ‌احتمال افزایش بروز مشکلات تنفسی نوزادان در زایمان به روش سزارین بسیار بیشتر از زایمان به روش طبیعی است.

دکتر نیره خادم افزود: سزارین یک جراحی بزرگ است که با شکافتن پوست روی شکم، عضلات زیر آن و جدار رحم همراه است.

وی اظهار داشت :احتمال بروز صدمات جنینی مانند شکستگی جمجمه جنین یا سایر استخوانها و فلج بازو ، افزایش میزان مرگ و میر شیر خواران نیز نسبت به زایمان طبیعی ، افزایش دو برابری خونریزی در سزارین ، خطر عفونت در بخیه ها ، خطرات ناشی از بیهوشی و احتمال خطر پارگی رحم به علت باز شدن بخیه ها در بارداری های بعدی از دیگر عوارض زایمان به روش سزارین به شمار می رود.

خادم اضافه کرد : بر اساس تحقیقات انجام شده اختلالات خلقی مادر همچون افسردگی،سرزنش خود و احساس گناه در این مادران بیشتر از مادری است که زایمان طبیعی داشته است.

وی خاطر نشان کرد :احتمال بروز عوارض داروهای بیهوشی برای جنین ، احتمال چسبیدن جفت به محل بخیه های رحم در حاملگی های بعدی ، بیشتر بودن طول مدت بستری در بیمارستان در مادران سزارین ،هزینه های مالی بیشتر و افزایش عفونت های ادراری در سزارین بعلت ضربه و صدمه به سیستم ادراری در حین عمل از دیگر عوارض استفاده از روش سزارین به شمار می رود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : دردهای شکمی بعلت نفخ شکم،انسداد روده بدلیل چسبندگی ناشی از جراحی و باز شدن محل برش جراحی در حاملگی های بعدی هم ‌عوارضی است که بعد از گذشت چند هفته ، چند ماه و یا حتی چندسال بعد از سزارین دیده شود.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد :با توجه به عوارض زیاد سزارین ،‌ این روش تنها زمانی کاربرد دارد که زایمان طبیعی برای مادر و جنین با خطر همراه باشد در غیر این صورت مادر می تواند یک زایمان کاملا طبیعی و ایمن داشته باشد.

وی درمورد مزایای استفاده از روش زایمان طبیعی گفت :‌از نظر اقتصادی زایمان طبیعی به نفع مادر،بیمارستان و جامعه است و مادرانیکه زایمان طبیعی داشته اند میتوانند شیردهی زودرسی برای نوزادشان داشته باشند.

منبع: بیا نی نی

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *