هفت گنج/ چای ها معمولاً به عنوان شستشوی نهایی برای افزودن درخشش به موهای شما استفاده می شوند. آنها سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین هایی هستند که موهای شما را نرم و لطیف می کنند اما قبل از ورود به لیست چای هایی که به عنوان شستشو دهنده مو برای موهای براق خوب کار می کنند، بیایید در مورد نحوه شستشوی موهای خود با چای صحبت کنیم.
از دو چای کیسه ای انتخابی خود استفاده کنید و آنها را در دو فنجان آب داغ خیس کنید.
پس از آماده شدن چای، کیسه ها را برداشته و بگذارید چای خنک شود.
مو را با شامپو و نرم کننده خود بشویید.
درست قبل از بیرون آمدن از دوش، چای خنک شده را روی موهای خود بریزید.
چای اضافی را فشرده و اجازه دهید روی موهای شما خشک شود.
برای دیدن نتایج بهتر، ماهانه دو بار این کار را تکرار کنید.
در زیر لیستی از سه چای مفید برای براق شدن مو آورده شده است.

۱. چای بابونه برای براق شدن مو
اگر قصد دارید موهای خود را هایلایت کنید اما مردد هستید زیرا نمی خواهید به موهای خود آسیب برسانید، محلول شستشوی موی چای بابونه کاملاً مورد پسند شماست. چای بابونه دارای مواد روشن کنندگی است که کمی هایلایت طبیعی را به موهای شما اضافه می کند در حالی که محتوای آنتی اکسیدانی غنی آن باعث می شود مو نرم شود.

۲. چای سیاه برای براق شدن مو
از طرف دیگر، اگر می خواهید رنگ موهای خود را تیره کنید، چای سیاه محلول شستشوی موی مناسبی برای شماست. چای سیاه در حالی که موهای شما را تیره و براق می کند از ریزش مو جلوگیری می کند. محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن باعث قوی تر شدن موها می شود، در حالی که آسیب ها را به حداقل می رساند.

۳. چای سبز برای براق شدن مو
چای سبز یکی از محبوب ترین چای هایی است که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان زیاد شناخته شده است. تأیید شده است که باعث کاهش ریزش مو می شود، رشد مو را تحریک می کند و باعث درخشش آن می شود. همچنین از اسیدهای آمینه و پانتنول تشکیل شده است که هر دو برای رشد سالم مو ضروری هستند.

شستشوی مو برای داشتن موهای براق
شستشوی مو با مواد طبیعی به عنوان راهی برای شفاف سازی و افزودن درخشش در حال رایج شدن است. مواد بسیاری وجود دارد که می توانید در شستشوی مو استفاده کنید، همه آنها اهداف مختلفی را دارند که هدف نهایی دستیابی به موهایی است که با سلامتی می درخشند. در زیر لیستی از انواع مختلف شستشوی مو آورده شده است که موجب براق شدن مو می شوند.

۱. گلاب
گلاب به دلیل خاصیت طراوت و تازگی آن برای مدت زمانی طولانی در مراقبت از پوست و مو مورد استفاده قرار گرفته است. این، به دلیل خواص ضد عفونی کننده آن که باعث تسکین پوست سر شما می شود، باعث می شود تا یک شستشو دهنده مناسب و مرطوب کننده مو باشد. همچنین یکی از مقرون به صرفه ترین درمان های مو است. بعد از شامپو زدن و نرم کننده زدن به موهای خود از ۲ فنجان گلاب خنک به عنوان شستشوی نهایی استفاده کنید تا موهای شما نرم و مرطوب شود.

۲. ماء الشعیر
اکنون بسیاری از شامپوها و نرم کننده های تجاری ماء الشعیر را به عنوان یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده مورد استفاده قرار می دهند. این بدان دلیل است که مواد اولیه آن، مالت و رازک، سرشار از پروتئین هایی هستند که موهای شما را می پوشانند و آنها را تغذیه می کنند، در نتیجه موجب نرم شدن و براق شدن مو می شوند. برای استفاده از ماء الشعیر به عنوان محلول شستشوی مو، ابتدا موهای خود را شامپو بزنید و سپس ماء الشعیر را روی مو بریزید. چند دقیقه موهای خود را ماساژ دهید و سپس آن را با آب خنک یا ولرم بشویید.

۳. عسل
عسل یک ماده مرطوب کننده و نرم کننده شناخته شده است، به این معنی که رطوبت را در ساقه موهای شما قفل می کند و آن را مرطوب نگه می دارد. همچنین فعالیت آنتی اکسیدانی را تشویق می کند و موهای شما را بدون آسیب نگه می دارد. برای استفاده از عسل جهت آبکشی، یک قاشق غذاخوری عسل خام را با دو فنجان آب مخلوط کنید. بعد از شامپو کردن و نرم کننده زدن به موهای خود از این مخلوط به عنوان شستشوی نهایی استفاده کنید.

۴. ژلاتین
ژلاتین همچنین می تواند موهای شما را صاف، نرم و براق کند. دارای پروتئین هیدرولیز شده است که به درمان موهای آسیب دیده کمک می کند. به علاوه، لطافت ابریشمی به موهای شما می افزاید و آن را بسیار براق می کند. یک قاشق غذاخوری ژلاتین را در یک فنجان آب گرم هم بزنید تا کاملا حل شود سپس یک قاشق چای خوری سرکه سیب و چند قطره روغن اساسی اسطوخودوس با آن مخلوط کنید. مخلوط را روی مو و پوست سر خود بمالید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند سپس آن را با آب ولرم بشویید. این روش درمانی را هفته ای یک بار برای براق شدن مو تکرار کنید.

۵. قهوه
این آبکشی مناسب برای دوستداران قهوه و افرادی است که بوی قهوه را دوست دارند. یک شستشوی قهوه می تواند رنگ موی شما را غنی کند و آن را براق نشان دهد. با این حال، اگر موهای روشنی دارید و نمی خواهید قهوه موهای شما را لکه دار کند، ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد. از دو فنجان قهوه سیاه دم کرده که برای شستشوی نهایی خنک شده استفاده کنید تا موهای شما درخشان شده و بوی خوبی داشته باشند.

۶. آب پیاز
آب یک عدد پیاز بزرگ را با ۳ تا ۴ قطره روغن ضروری اسطوخودوس مخلوط کنید تا زمانی که محلول کاملاً ترکیب شود. این محلول را روی پوست سر خود بمالید در حالی که آن را به آرامی با نوک انگشتان تان ماساژ می دهید. آب پیاز را حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید تا روی مو بماند. موهای خود را با یک شامپوی ملایم و بدون سولفات بشویید و کار را با نرم کننده تمام کنید. دو بار در هفته تکرار کنید. آب پیاز به جلوگیری از ریزش مو، تقویت رشد مو و رشد مجدد مو کمک می کند. این احتمالاً به دلیل محتوای گوگرد زیاد آن است که به افزایش گردش خون کمک می کند و باعث تغذیه بهتر می شود. همچنین منبع غنی از مواد مغذی مانند بیوتین، منگنز، فلاونوئیدها، ویتامین C، فسفر، اسید فولیک و مس است که همه به سلامت و درخشش موهای شما کمک می کنند.

روش های آسان دیگر برای داشتن موهای براق:
۱. سرکه سیب
از سرکه سیب به عنوان یک شستشو دهنده شفاف کننده مو استفاده می شود. این باعث از بین بردن تجمع آلودگی و محصولات شیمیایی می شود و موهایی نرم و براق به شما می دهد. با این حال، استفاده بیش از یک بار از آن در ماه می تواند موهای شما را خشک کند. برای آبکشی، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را به دو فنجان آب اضافه کنید.

۲. گلیسیرین
استفاده از اسپری مو بر پایه گلیسیرین می تواند معجزه ای برای موهای شما ایجاد کند. این امر نه تنها به موهای شما درخشندگی می دهد بلکه باعث می شود موها راحت تر شانه شوند. گلیسیرین گیاهی، آب و یک روغن ضروری معطر را به انتخاب خود در یک بطری اسپری ترکیب کنید تا اسپری جوان کننده و مناسب مو داشته باشید.

۳. آب میوه ها و عصاره ها
مصرف آب میوه های تهیه شده از گواوا، سیر، گشنیز، هویج، آلوئه ورا و توت فرنگی می تواند کمک زیادی به بهبود سلامت موها و براق شدن آنها بکند.

۴. آب لیمو
افزودن لیمو به عنوان ماده ای مغذی در ماسک مو یا استفاده از آن به عنوان محلول شستشو می تواند موهای شما را فوراً براق کند. این به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن است که همراه با توانایی آن در افزایش تولید کلاژن است. یک قاشق غذاخوری آب لیمو را به دو فنجان آب اضافه کنید تا از آن به عنوان شستشو دهنده مو استفاده کنید.

۵. سرم موهای براق
استفاده از سرم مرطوب کننده باعث رطوبت و احساس صافی در مو می شود. این به این دلیل است که سرم ها معمولاً حاوی سیلیکونی هستند که موهای شما را می پوشاند، رطوبت را در آن نگه می دارد و یک سطح صاف ایجاد می کند و باعث کنترل بیشتر آن می شود.

۶. شیر
استفاده از شیر ساده به عنوان ماسک مو می تواند معجزه ای برای موهای شما باشد. شیر یک نرم کننده قوی است که خاصیت صاف کنندگی نیز دارد. برای استفاده از شیر به عنوان ماسک مو، کافی است یک فنجان شیر را بر موهای خود ماساژ دهید و بگذارید یک ساعت بماند سپس آن را با شامپو و نرم کننده بشویید.

۷. شیر نارگیل
شیر نارگیل سرشار از پروتئین، چربی های ضروری و پتاسیم است که همه آنها برای موهای سالم لازم هستند. برای استفاده از شیر نارگیل جهت داشتن موهای براق، ۱ فنجان شیر را به موهای خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند. این را با آب خنک بشویید.

۸. روی یا زینک
این ماده معدنی برای سلامت پوست، مو و ناخن ها ضروری است. کمبود این ماده معدنی می تواند منجر به مشکلاتی مانند ریزش مو، آکنه و شکنندگی ناخن شود. بنابراین، مصرف مواد غذایی مانند اسفناج، آجیل، مرغ و لوبیا را شروع کنید، غذاهایی که سرشار از روی هستند.

۹. موهای براق با سس مایونز
سس مایونز پرچرب حاوی مواد مغذی خوبی همچون تخم مرغ، سرکه و روغن های چرب است که مواد شگفت انگیزی برای مراقبت از مو هستند. برای استفاده از سس مایونز به عنوان یک درمان نرم کننده عمیق، آن را روی موهای خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که سس مایونز در دمای اتاق قرار دارد. قبل از شروع درمان موهای خود را با آب گرم مرطوب کنید. بگذارید یک ساعت در موهای شما بماند و سپس آن را با شامپو و نرم کننده بشویید.