بسیاری از خانم ها به دنبال تنوع و تغییر چهره برای جذاب تر به نظر رسیدن هستند، به همین خاطر حداقل برای یک بار هم که شده به کوتاه کردن موهایشان فکر می کنند. مدل موی کوتاه تغییرات اساسی در چهره و استایل شما به وجود می آورد، اگر به دنبال زیباتر شدن و یک تغییر فوق‌العاده و اثر گذار در چهره تان هستید، این بخش را بخوانید.

موی کوتاه به من میاد یا نه؟
همانطور که می‌دانید کوتاه کردن مو ریسک است، در هنگام انتخاب مدل موی کوتاه به فرم صورتتان توجه نمایید و قبل از کوتاه کردن موها به روش زیر توجه کنید.


برای تشخیص اینکه موی کوتاه به شما می آید یا نه، از روش ۲۵/۲ استفاده کنید، بدین صورت که:
یک مداد را افقی زیر چانه تان قرار دهید.
یک خط کش را با زاویه ۹۰ درجه عمودی زیر گوش قرار دهید.
خط کش را از زیر گوش تا مداد اندزه بگیرید.
اگر حاصل آن کمتر از ۲۵/۲ اینچ یعنی ۵/۵ سانتی‌متر بود، موی کوتاه برای شما مناسب است.
اگر عدد به دست آمده بیشتر از ۲۵/۲ بود موی کوتاه برای شما مناسب نیست.

چه مدل مویی برای من مناسب است؟
اگر می خواهید بدانید چه مدل موی کوتاهی برای فرم صورت شما مناسب است، با ادامه این مطلب همراه باشید.

مدل مو مناسب صورت مربعی
موی کوتاه، برای افراد داری فرم صورت مربعی مناسب است زیرا صورت را پرتر نشان می‌دهد. برای یک تغییر اساسی از مدل موهایی مثل مدل موی مصری استفاده کنند که با وجود کوتاهی کل مو، کناره‌ها و اطراف صورت بلند هستند. مدل موی چتری هم برای افراد داری فرم صورت مربعی مناسب است اما از موهای کوتاه پسرانه جداً خودداری کنید.

مدل مو مناسب صورت گرد
مدل موی مناسب افرادی که صورت گرد دارند، مدل موی چتری یا مدل موی خرد می باشد زیرا باعث کشیده‌تر به نظر رسیدن صورت می شود. در صورت کوتاه کردن موها این افراد باید حداقل طول آنها را کمی پایین‌تر از چانه در نظر بگیرند. مدل موی خیلی کوتاه و پسرانه به این افراد توصیه نمی‌شود.


مدل مو مناسب صورت قلبی
برای صورت قلبی مدل موهای کوتاه ساده پسرانه به دلیل پهن نشان دادن قسمت پیشانی مناسب نیست و مدل موی کوتاه چتری بسیار مناسب است، زیرا بزرگی بیش از حد و پهنای بسیار زیاد پیشانی را از بین می‌برد.

مدل مو مناسب صورت ‌های لوزی
صورت های لوزی باید موهای کوتاهشان به گونه‌ای باشند که در اطراف حالت لایه لایه داشته باشند. مدل موی چتری نیز برای این صورت‌ها مناسب است و باید از مدل موهای بیش از حد شلوغ بپرهیزند.

مدل مو مناسب صورت بیضی
خانم‌هایی که صورت بیضی شکل دارند، بهتر است مدل موهایشان به گونه ای باشد که قسمت‌های نزدیک به چانه و اطراف گونه موی خرد داشته باشند.مدل موهایی مثل موی‌ مصری برای این خانم‌ها اصلا مناسب نیست.

مدل مو مناسب صورت مستطیلی
مدل موهای خیلی کوتاه پسرانه نیز می‌تواند برای این مدل صورت‌ها مناسب باشد و مدل موهای مصری اصلا برای این صورت‌ها مناسب نیست.

مدل مو مناسب صورت مثلثی
این افراد باید هر مدل کوتاهی مو که انتخاب می کنند، روی قسمت بالای سر تمرکز کرده و آن را پرپشت‌تر و حجیم درست کنند و از مدل موهای کاملا یکدست و کوتاه جداً خودداری کنند.