تابناک با تو/ تاق‌نشیمن پرکاربردترین مکان و عمومی‌ترین نقطه خانه است که در آن اعضای خانواده دور هم جمع شده و هم چنین از مهمان‌ها در آن پذیرایی می‌شود. دکوراسیون مدرن، به خصوص به دلیل این که می‌تواند به بهترین شکل با سبک زندگی امروزی و معماری خانه‌های شهری سازگار شود، ایده‌آل‌ترین فضای زندگی و از نظر زیبایی شناسی نیز آخرین ترند‌های طراحی را ایجاد می‌کند. در این نوشتار ما نکات کاربردی را خواهیم گفت که باعث می‌شود تا اتاق نشیمن مدرن داشته باشید.

کفپوش
کفپوش در تمام سبک‌های طراحی داخلی، نقش قابل توجهی را ایفا می‌کند. اما در سبک مدرن به دلیل چیدمان‌های ساده و مینیمالیستی، نقش و تاثیر کفپوش چندین برابر می‌شود. البته برای این منظور نیازی نیست که کفپوش اتاق را تعویض کنید. یک فرش زیبا و مدرن نیز می‌تواند همین تاثیر را ایجاد کند.

تابلو ها و قاب عکس ها
استفاده از قاب‌عکس‌های غیرمتقارن و متفاوت در ابعاد و شکل‌های مختلف برای تزیین دیوارها، به عنوان یکی از مطرح‌ترین ترندها برای دکوراسیون دیوارها به شمار می‌رود. برای این که اتاق نشیمن مدرنی داشته باشید، می‌توانید یکی از دیوارها را به این روش تزیین کنید.

مبلمانی با ظاهر گرم و صمیمی
یکی از ویژگی‌هایی که در سبک مدرن در الویت قرار دارد، ایجاد طراحی‌ است که حس خانه را القا کند. به همین دلیل هنگام انتخاب مبلمان، اگر لوازمی را انتخاب کنید که به دور از تجمل و تزیینات، فضایی راحت، گرم و صمیمی را ایجاد کنند، می‌توانید به اتاق نشیمن مدرن دست پیدا کنید.

دیوار پوش‌های خاص و تاثیرگذار
رنگ، کاغذدیواری، پانل‌های دیواری و غیره، همگی گزینه‌هایی هستند که می‌توانند به عنوان پوششی برای دیوارها به کار برده شوند. اما آجرهای قرمز یا سفید، می‌توانند زیبایی منحصر به فردی به اتاق نشیمن مدرن ببخشند.

طیف‌های رنگ طوسی
زمانی که صحبت از سبک مدرن در طراحی‌داخلی می‌شود، اگر چه ممکن است گاهی با استفاده از رنگ‌های قابل توجه یک نقطه کانونی ایجاد شود، اما معمولا رنگ‌های اصلی و رنگ‌های حاکم بر طراحی، رنگ‌های خنثی، به خصوص طیف‌های مختلف رنگ طوسی است. در واقع رنگ طوسی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های خنثی در اتاق نشیمن مدرن به شمار می‌رود.

تزیینات چیده شده روی زمین
در گذشته معمولا تزیینات یا روی دیوارها یا روی مبلمانی مانند کنسول‌ها و قفسه‌ها به نمایش گذاشته می‌شدند، اما امروزه مفهوم جدیدی از تزیینات به میان آمده است که در آن اشیا مختلف روی زمین چیده شده و این گونه ارتفاع سقف اتاق نیز بلند‌تر جلوه می‌کند.

روشنایی طبیعی
یک اتاق نشیمن مدرن باید همیشه بسیار روشن و دلباز به نظر برسد و برای این که بتوانید چنین فضایی را ایجاد کنید، بدون شک نور طبیعی روز بهترین گزینه خواهد بود. برای این منظور تا جای ممکن از پرده‌های نازک‌ و رنگ‌های روشن‌تر استفاده کرده و مبلمان را به گونه‌ای قرار دهید که مانع ورود نور به داخل اتاق نشوند.