1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

نکات حیاتی درباره رفت‌وآمد در دوران بارداری

نکات حیاتی درباره رفت‌وآمد در دوران بارداری

نکات حیاتی درباره رفت‌وآمد در دوران بارداری

اگر در دوران بارداری به سر می‌برید به احتمال زیاد خودمراقبتی‌های مورد نیاز در این دوران به یکی از دغدغه‌‌های اصلی شما تبدیل شده است. قصد نداریم بیش از حد نگران‌تان کنیم، اما باید بدانید که زنان در زمان بارداری وارد مرحله پرخطری می‌شوند. بخش مهمی از این خطرها به وقت‌های خروج شما از خانه و نحوه رفت‌وآمد‌تان در شهر برمی‌گردد. در دوران بارداری آسیب‌پذیری شما به بالا‌ترین حد خود می‌رسد و استفاده از وسائط حمل‌ونقل عمومی، نظیر مترو و اتوبوس، به دلیل ازدحام زیاد آنها توصیه نمی‌شود.
این روزها حمل‌ونقل در کلان‌شهرها دستخوش تغییراتی شده‌ است که می‌تواند به حفظ سلامت شما در حساس‌ترین دوران زندگی‌تان یاری برساند. سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل -که در ایران با تاکسی آنلاین اسنپ روی کار آمدند- از جمله امکانات زندگی مدرن هستند که استفاده از آنها به افراد آسیب‌پذیر (نظیر سالمندان، معلولان و افراد کم‌توان) جامعه توصیه می‌شود. از آنجایی که این سامانه‌ها هزینه‌های تاکسی دربست را کاهش داده‌اند می‌توانید با استفاده از آنها در دوران بارداری خود حمل‌ونقلی با کیفیت مطلوب، ایمن و ارزان را تجربه کنید.

چرا نباید در زمان بارداری رانندگی کرد؟

سوال بسیاری از خانم‌های باردار این است که آیا مجاز به رانندگی در دوران بارداری هستند یا خیر. خانم‌هایی که بارداری طبیعی و پایداری را پشت سر می‌گذارند می‌توانند -ضمن در نظر گرفتن احتیاط‌های لازم- به انجام امور روزانه خود بپردازند، اما بر اساس توصیه پزشکان بهتر است در سه‌ ماه آخر بارداری از رانندگی پرهیز کنند. در دوران بارداری و به طور خاص در سه ‌ماه پایانی این دوران، تغییرات فیزیولوژیک بدن به حدی می‌رسد که رانندگی را به کاری پُرخطر بدل می‌سازد.
عدم تمرکز کافی: در سه ماه آخر بارداری دمای بدن بالا می‌رود و به تبع آن دچار رخوت و خستگی بیش از حد خواهید شد و تمرکز کافی را برای رانندگی نخواهید داشت.
بی‌ تحرکی: علی‌رغم آنکه سفر با خودرو بهترین روش برای حمل‌ونقل فرد باردار است، رانندگی باعث می‌شود پاهای شما برای ساعات طولانی ثابت بماند و خطر ورم آن بر اثر بی‌ تحرکی افزایش یابد. بنابراین توصیه می‌شود اگر باردار هستید رانندگی نکنید تا بتوانید راحت‌تر بنشینید و پاهایتان را به تناوب جابه‌جا کنید.
مشکلات گوارشی: اکثر زنان در ماه‌های آخر بارداری به یبوست مبتلا می‌شوند که رانندگی می‌تواند این عارضه را شدت بخشد.
کمردرد: اگر سابقه کمردرد دارید باید بدانید که رانندگی طولانی‌مدت در دوران بارداری به کمر شما آسیب شدیدی می‌رساند.
تهوع: در صورت ابتلا به تهوع و سرگیجه در دوران بارداری بهتر است دور رانندگی را خط بکشید. چراکه ممکن است همزمانی رانندگی و تهوع برای‌تان مشکل‌ساز شود.

زنان باردار چطور باید در خودرو بنشینند؟

استفاده از تاکسی آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که فضای کافی برای نشستن راحت در خودرو داشته باشید. در ادامه نکاتی را مرور خواهیم کرد که با رعایت آن‌ها بتوانید در طول سفر با تاکسی‌ آنلاین ضامن سلامت خود و جنین‌تان باشید.
نحوه تنظیم صندلی: اگر تصمیم گرفتید روی صندلی جلو (کمک راننده) بنشینید صندلی‌تان را تا حد ممکن عقب دهید که در صورت ترمزهای ناگهانی بیشترین فاصله را از داشبورت داشته باشید. در صورتی که روی صندلی عقب نشستید سمت راست (درست پشت صندلی راننده) بنشینید و از همراهتان بخواهید صندلی راننده را تا حد ممکن جلو بکشد که بیشترین فاصله را از صندلی جلویی خود داشته باشید.
نحوه بستن کمربند: باور غلطی وجود دارد که زنان باردار را در بستن کمربند ایمنی دچار تردید می‌‌کند. اغلب چنین تصور می‌شود که کمربند ایمنی به شکم فشار می‌آورد. در صورت بارداری باید نسبت به بستن کمربند ایمنی حساسیت بیشتری به خرج دهید، چراکه مسئولیت سلامت جنین‌‌تان نیز با شماست. کمربند ایمنی را از مرکز قفسه سینه به زیر شکم بکشید. دقت کنید قسمت بالای کمربند نباید روی گردن یا زیر بازو قرار بگیرد و راه نفس کشیدن‌تان را مسدود کند، یا شل بسته شود. در آخر اگر نگران فشار احتمالی کمربند ایمنی به زیر شکم‌تان هستید می‌توانید از یک بالشتک بین کمربند و شکم‌ خود به عنوان حائل استفاده کنید.


نحوه نشستن: از مهم‌ترین نکاتی که باید در حین سفر با خودرو در دوران بارداری به آن توجه داشته باشید نحوه نشستن و تکان دادن و چرخاندن دست‌ها و پاهای‌تان است. سعی کنید طوری روی صندلی خودرو بنشینید که کمترین فشار به شکم‌تان وارد شود. روی شکم خود خم نشوید و پاهایتان را تا جایی که فضا دارید صاف قرار دهید. در صورت طولانی بودن مسیر می‌توانید تقاضای توقف از راننده کنید و چند لحظه‌ راه بروید. در سفر با اسنپ امکان توقف در مسیر وجود دارد، کافی است گزینه مربوط به آن را انتخاب کنید تا مازاد کرایه شما محاسبه شود.
خوردن و آشامیدن در طول مسیر: بهتر است در هر سفر آب، میوه و آجیل خام همراه‌تان باشد تا مجبور به تحمل تشنگی یا گرسنگی نشوید.

کدام سرویس تاکسی آنلاین مناسب بارداران است؟

در صورت بارداری می‌توانید سفرهای درون‌شهری خود را با اسنپ به انجام برسانید. اسنپ امروز به عنوان اولین و بزرگترین سامانه هوشمند حمل‌ونقل در ایران شناخته می‌شود که در پنج شهر تهران، کرج، اصفهان، شیراز و مشهد فعال است. اگر ساکن تهران هستید پیشنهاد می‌شود از سرویس اسنپ‌رُز یا اسنپ‌پلاس برای حمل‌ونقل خود استفاده کنید. یکی از موارد ضروری رفت‌وآمد شما در بارداری به قرار‌های ماهانه و هفتگی با پزشک متخصص‌تان برمی‌گردد. معاینات دوران بارداری در ۶ ماه اول به صورت ماهی یکبار، در ماه‌های هفتم و هشتم هر ۱۵ روز یکبار و در ماه نهم هفته‌ای یک بار صورت می‌گیرد. اسنپ‌رُز سرویس اختصاصی بانوان و خانواده با هم‌راهی یک راننده خانم است. بنابراین می‌توانید راننده را از وضعیت بارداری خود مطلع سازید تا با احتیاط لازم شما را به مقصد مورد نظر برساند. در صورتی که تا به حال از خدمات اسنپ استفاده نکرده‌اید می‌توانید با کد تخفیف ۱۵هزار تومانی ninisite رایگان سفر کنید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *