خیلی وقتها و به دلایل مختلف ممکن است مردی که تجربه طلاق را داشته، در محیط کار و… به دختری که تجربه زندگی مشترک را نداشته علاقه مند شود و این علاقه شکل دوطرفه به خودش بگیرد و کار به خواستگاری و ازدواج بکشد. چنین ازدواجی به خودی خود هیچ اشکالی ندارد و اصلاً محکوم به شکست نیست اما باید نکاتی پیش از آنکه موضوع جدی شود مورد توجه دختر و خانواده اش باشد تا از مشکلات بعدی پیشگیری شود. 
۱) مدت زمان جدایی/ طلاق اتفاق تلخ و تجربه سنگینی است. حتی اگر خواستگار شما، به همسر سابقش هیچ علاقه ای هم نداشته؛ باز هم گذر از چنین تجربه ای فرصت می خواهد. بنابراین درباره مدت زمانی که از طلاق فرد گذشته تحقیق کنید و مطمئن شوید از آن تجربه عبور کرده باشد. 
۲) نیتش از ازدواج چیست؟/ ممکن است یک فرد خودش هم نداند، اما برای عبور از تجربه تلخ قبلی بخواهد با ازدواج دیگری، به خودش فرصت فراموشی بدهد. اما چنین هدفی بسیار اشتباه است. فرد باید قطعاً شما را به خاطر خودتان انتخاب کرده باشد نه فراموشی شکست قبلی.
۳) علت طلاقش چه بوده؟/ نکته مهم دیگر این است که علت طلاق قبلی چه بوده و این علت تاچه حد درباره شما و زندگی مشترک آینده تان صدق میکند. از طرفی تحقیق کنید و مطمئن شوید که اصلاً آیا خواستگارتان علت اصلی طلاقش را شفاف با شما در میان گذاشته یا نه؟
۴) مطلقه بودنش را مخفی نکنید/ به هیچ وجه مطلقه بودن خواستگار را از خانواده درجه یک تان مخفی نکنید و اگر خود فرد روی این موضوع اصرار دارد که خانواده شما از این موضوع مطلع نباشند، اصرارش را یک هشدار برای مخفی کردن چیزهای دیگر در نظر بگیرید. 
۵) چه باری روی دوش دارد؟/ بررسی کنید ببینید خواستگارتان چه مسئولیت هایی را از زندگی قبلی به دوش میکشد. مثل مهریه، فرزند و… آیا با این چیزها کنار می آیید. به طور مثال اگر از زندگی قبلی اش فرزندی داشته باشد به واسطه آن ناچار است در موقعیت های مختلف بارها با همسر سابقش دیدار داشته باشد. آیا با این موضوع مشکلی ندارید؟ 
۶) عجله نکنید/ شاید خیلی از این نکات را مرور کنید و با آنها مشکلی نداشته باشید اما بازهم عجله نکنید و سریع تصمیم نگیرید. اجازه بدهید هیجان احساسی اولیه فروکش کند تا راحت تر و منطقی تر تصمیم  بگیرید. 
۷) ترحم به خرج ندهید/ شما مسئول خوشبختی خودتان هستید، به خاطر افسرده بودن، ناراحتی یا تنهایی کسی در حقش ترحم به خرج ندهید. ترحم دلیل خوبی برای ازدواج نیست. 
۸) حتماً پخته تر نیستند/ تصور اشتباه خیلی از دخترخانمها این است که یک مرد مطلقه الزاماً پخته تر از پسرهای جوان است. درحالیکه همیشه اینطور نیست. برخی از مردان مطلقه ممکن است به خاطر تجربه های تلخ شان بدبین و زودرنج هم باشند. در نهایت مشورت با یک فرد متخصص و متعهد که زمینه کارش مشاوره ازدواج باشد را قبل از تصمیم قطعی به شما توصیه میکنیم.             

خبرنگار: زهراسادات سعیدی