1403/02/05

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

نگاهِ تازه‌والدها به دارایی خانواده

نگاهِ تازه‌والدها به دارایی خانواده

نگاهِ تازه‌والدها به دارایی خانواده

آمدن فرزند تازه می‌تواند وضعیت مالی خانواده شما را دگرگون کند. شاید ناگهان مجبور شوید با درآمد کمتری زندگی خود را بچرخانید چراکه یکی از زوجین ممکن است مجبور شود کمتر کار کند یا اصلا کار نکند. و مطمئنا هزینه‌های بیشتری هم خواهید داشت مثل هزینه اسباب و لوازم کودک و هزینه نگهداری کودک.
در اینجا چند نکته قابل توجه است:
آیا به بیمه زندگی نیاز داریم؟
بله، اما تعیین ِ مقدار پوشش بیمه‌ی درست آنقدر سخت یا پیچیده نیست که از آن بترسید. بیمه زندگی ارزان نیست، اما اتخاذ سیاست درست آرامش روانی و تضمینی به شما می‌بخشد که بعد از مرگ شما وقتی بچه‌ها هنوز کوچک‌اند، خانواده تحت نگهداری مالی قرار خواهد گرفت.
دو گزینه اصلی شما بیمه‌ی تمام زندگی (دایمی) یا مدت‌دار است. بیمه مدت‌دار برای خانواده در حال رشد منطقی‌تر است، اما هردو گزینه مزایای خود را دارند.
درباره بیمه عمر بیشتر بدانید.


آیا به بیمه از کار افتادگی نیاز داریم؟
این را در نظر بگیرید: بین سنین ۳۵ تا ۶۵ سالگی – در بهترین سالهای زندگی‌تان – ممکن است دچار سانحه‌ای آسیب‌زننده شوید که شما را از کار کردن برای ادامه زندگی باز می‌دارد. داشتن ِ بیمه از کار افتادگی به این معنی است که حتی زمانی که نتوانید کار کنید سهمی از حقوق معمول خود را ، شاید تا مدتها بعد از انقراض ِ غرامت کارگری یا مزایای کارمندی، دریافت خواهید کرد.
درباره مواردی که هنگام انتخاب برنامه خود باید لحاظ کنید، اینجا بخوانید.
 
آیا واقعا به وصیت‌نامه نیاز داریم؟
حتما. اگر نداشته باشید، سرنوشت قیمومیت فرزندتان و دارایی‌هاتان را به دست دادگاه می‌سپارید. سعی کنید که شرایط احتمالی بعد از مرگ خود و همسرتان را در نظر بیاورید.
راهنمای ما به شما کمک خواهد کرد تا از پس این کار سخت احساسی بربیایید.


به دنیا آمدن فرزند ما چه تاثیری در وضعیت مالیاتی مان خواهد داشت؟
شما می‌توانید تقاضای فرم مالیاتی تازه‌ای بر مبنای درآمد خود بدهید. (بهترین کار این است که در اسرع وقت بعد از تولد نوزاد شماره امنیت اجتماعی او را دریافت کنید). به اضافه، واجد شرایط حق اولاد و حق نگهداری فرزند هم خواهید شد.
برای اطلاعات بیشتر، به راهنمای مالیات خانواده مرکز کودک مراجعه نمایید.


آیا بیمه سلامت من باید تغییر کند؟
اگر از طریق محل کار خود بیمه شده‌اید، لازم است که فرزندتان را هم به بیمه سلامت کارفرمای خود اضافه کنید. بیشتر شرکت‌های بیمه سلامت قوانین و سیاست گذاری های خاصی برای فرزندان دارند. از عامل خود بخواهید جزئیات موارد تحت پوشش هزینه درمان کودک و مواردی که تحت پوشش قرار نمی‌گیرند را برایتان ارسال کند.


آیا از پس هزینه نگهداری کودک برمی‌آییم؟
نگهداری کودک بسیار هزینه بردار است. در بازار چرخی بزنید و هزینه‌های مختلف نگهداری را برآورد کنید – مراکز، مهدها، و شیرخوارگاهها از جمله مهمترین شان هستند. اما تنها مسئله پول نیست. قبل از تصمیم‌گیری لازم است هزینه‌های مالی را در کفه دیگر نیاز به نگهداری کودک قرار دهید.


آیا می‌توانم در خانه بمانم؟
تنها راه فهمیدنش آن است که به دقت در وضع درآمد خانواده و هزینه‌ها تامل کنید و آنها را در مقابل هزینه متوسط نگهداری کودک در منطقه سکونت خود ارزیابی کنید. در حالی که به بررسی دارایی خود می‌پردازید، به هزینه‌هایی که با نرفتن سر کار مجبور می‌شوید از بودجه خود حذف کنید بیاندیشید، مثل رستوران یا صرف غذا بیرون خانه، هزینه رفت و آمد، و خشکشویی.

 

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *