زیبامون/ اگرچه روش های بسیار زیادی برای درمان چین و چروک صورت وجود داره اما اینطور به نظر میرسه که درمان چین و چروک صورت با لیزر یکی از روش های چالش برانگیز هست که لازمه قبل از استفاده از این روش درمانی ، حتما اطلاعات کافی و خوبی در این زمینه داشته باشید.
خوشبختانه فناوری لیزر به قدری پیشرفته شده که میتونه عمیق ترین چین و چروک های پوستی رو هم صاف و برطرف کنه. در واقع استفاده از لیزر یکی از روش های مناسب برای بازسازی سطح پوست بوده و کمک میکنه تا بسیاری از مشکلات پوستی از جمله چین و چروک پوست ، لکه های پوستی ، جای جوش و غیره به خوبی درمان شوند.
در ادامه همراه باشید و با روش درمان چین و چروک صورت با لیزر که جز روش های محبوب در این زمینه هست ، بیشتر آشنا شوید.

رفع چین و چروک صورت با لیزر
اگر خطوط ریز و چین و چروک های متعددی در صورت و اطراف چشم ایجاد شده و یا جای زخم کم عمق ناشی از جوش و اکنه بر روی پوست باقی مونده می تونید برای درمان و رفع این مشکلات پوستی از لیزر استفاده کنید. 
استفاده از لیزر CO2 برای رفع چین و چروک صورت جز روش های غیر تهاجمی بوده که چین و چروک های سطح پوست رو بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر ، مواد خارجی یا روش های جراحی از بین میبره و درمان میکنه. در واقع ، لیزر CO2 یک درمان سطحی هست که از فناوری پیشرفته برای کمک به تحریک توانایی های طبیعی بازسازی پوست بدن استفاده میکنه.
لیزر CO2 لایه های سطحی سلول های پوستی رو از بین می بره و به لایه های زیر پوستی عمیق پوست نفوذ می کنه تا سلول جدید رو سریع تغییر بده و سپس باعث تحریک تولید کلاژن در پوست شده و به از بین رفتن سلول های پوستی مرده و خسته کمک میکنه و از این طریق باعث ایجاد سطحی صاف و یکدست برای پوست صورت میشه.

رفع چین و چروک صورت با لیزر چگونه انجام می شود؟
این روش درمانی معمولا به شکل سرپایی انجام میگیره. قبل از شروع درمان ، روی پوست بی حس کننده زده میشه و سپس نور لیزر که دارای پرتوی شدید انرژی نور هست به سمت پوست صورت تابیده میشه. پرتوی لیزر لایه خارجی پوست (اپیدرم) رو از بین می بره و در همان زمان ، باعث  گرم شدن پوست زیرین (درم) هم میشه که با گذشت زمان تولید کلاژن در پوست رو تحریک می کنه و در نتیجه رنگ و بافت پوست بعد از لیزر درمانی بهتر خواهد شد.
رفع چین و چروک صورت با لیزر با توجه به روش مورد استفاده برای این درمان و ناحیه تحت درمان معمولا بین ۳۰ تا ۱۲۰ دقیقه طول میکشه.
بعد از انجام این روش درمانی ، پوست درمان شده خام ، متورم و خارش دار خواهد بود. پزشک شما یک پماد ضخیم روی پوست تحت درمان قرار میده و ممکنه پوست درمان شده رو با پانسمان ضد آب پوشش بده. ممکنه در روزهای اولیه پس از درمان لازم باشه از مسکن یا کمپرس یخ استفاده کنید.
پوست جدید معمولا بعد از گذشت ۱ تا ۲ هفته نمایان خواهد شد و ظاهر چین و چروک صورت به حداقل میرسه و ظاهری صاف و یکدست برای پوست صورت ایجاد میشه. در مدت زمان بهبودی پوست بعد از لیزر باید از محصولاتی که باعث تحریک پوست صورت میشن مثل لوازم آرایشی و ضدآفتاب استفاده نکنید و از شرایطی که ممکنه خطر ابتلا به عفونت رو افزایش دهند (مانند شنا کردن) خودداری کنید.
اولین نتایج قابل توجه بعد از لیزر درمانی پوست صورت در حدود ۱۰ روز پس از درمان مشاهده خواهد شد. بعد از بهبودی کامل ، تفاوت مشخصی در شکل ظاهری و به ویژه در کاهش خطوط و چین و چروک های صورت ایجاد میشه و باعث بهبود کلی سطح پوست خواهد شد.

مزایا از بین بردن چین و چروک صورت با لیزر
اگرچه استفاده از لیزر برای درمان چین و چروک صورت در اطراف چشم ها ، دهان و پیشانی موثر است اما مزایای دیگری هم به همراه داره که از این بین میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم :
درمان چین و چروک های عمیق و خط لبخند و خط اخم
درمان اسکار و زخم آکنه
درمان بافت ناهموار پوست
از بین بردن رنگدانه ناهموار پوست
درمان آسیب خورشید و لکه های تاریک روی پوست
جوانسازی پوست صورت
 
عوارض لیزر چین و چروک صورت 
اگرچه استفاده از لیزر برای درمان چین و چروک صورت موثر است اما ممکنه این روش عوارض جانبی هم به همراه داشته باشه که در زیر به تعدادی از عوارض لیزر بر روی پوست اشاره کردیم:
قرمزی ، تورم و خارش پوست : پوست درمان شده با لیزر ممکنه خارش دار ، متورم و قرمز بشه. این قرمزی ممکنه شدید باشه و حتی چندین ماه طول بکشه. علاوه بر این ممکنه این قرمزی پوست منجر به تشدید یک بیماری پوستی که قبلا وجود داشته ؛ مثل روزاسه هم بشه.
آکنه : استفاده از کرم و بانداژهای محکم بعد از درمان صورت با لیزر ممکنه باعث بدتر شدن آکنه و یا ایجاد موقتی برجستگی های ریز و سفید روی پوست بشه.
عفونت : استفاده از لیزر برای درمان چین و چروک پوست ممکنه منجر به ایجاد عفونت باکتریایی ، ویروسی یا قارچی بشه. شایع ترین عفونتی که ممکنه بعد از لیزر صورت ایجاد بشه ، شعله ور شدن ویروس تبخال هست. زیرا در بیشتر مواقع ، ویروس تبخال در پوست وجود داره اما خاموش هست که با ایجاد تغییراتی در پوست ممکنه مجددا شعله ور بشه.
تغییر در رنگ پوست : استفاده از لیزر برای درمان چین و چروک صورت ممکنه باعث بشه تا پوست صورت نسبت به قبل از درمان تیره تر یا روشن تر بشه! این مشکل معمولا بعد از چند هفته برطرف میشه اما افرادی که دارای رنگ پوست تیره هستند ممکنه به طور دائمی با این مشکل تغییر در رنگ پوست مواجه بشن.

بهترین زمان استفاده از لیزر برای درمان چین و چروک صورت 
درمان های لیزری پوست باید در مواقعی انجام بشن که از ظاهر کلی پوست صورت راضی نباشید و یا سایر درمان ها ، نتایج مطلوبی رو ایجاد نکرده باشند. بنابراین اگه تصمیم دارید چین و چروک صورت رو با لیزر درمان کنید ، بهتره این کار رو در فصل پاییز و زمستان انجام بدید. زیرا در این فصل از سال ، روزها بسیار کوتاه بوده و باعث میشه تا پوست شما کمتر در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار داشته باشه.

آیا استفاده از لیزر برای درمان چین و چروک پوست برای تمام پوست ها مناسب است؟
درمان هایی مانند لیزر CO2 برای رنگ های تیره پوست مناسب نیستند. بنابراین قبل از اینکه این روش رو برای درمان چین و چروک پوست صورت انتخاب کنید لازمه حتما یک جلسه مشاوره با پزشک متخصص داشته باشید و از تاثیرات منفی و عوارض جانبی که لیزر درمانی ممکن هست بر روی پوست تیره داشته باشه مطلع بشید و در نهایت تصمیم خودتون رو برای استفاده از این روش درمانی بگیرید.

نتیجه حاصل از درمان چین و چروک صورت با لیزر چقدر ماندگاری دارد؟
نتیجه حاصل از این روش درمانی معمولا بین چند ماه تا یک سال ماندگاری خواهد داشت. در واقع مدت زمانی که میتونید از نتیجه لیزر درمانی پوست صورت لذت ببرید به واکنش بدن شما به درمان ، شدت بیماری پوستی و چین و چروک های صورت و سایر عوامل سبک زندگی بستگی داره.
بسیاری از افراد معمولا برای حفظ نتایج مطلوب ، سالانه یک بار این روش درمانی رو تکرا می کنن.

سخن آخر
استفاده از فناوری پیشرفته لیزر ، امکان درمان عمیق ترین چین و چروک های پوست صورت رو فراهم میکنه. بنابراین اگه به دنبال یک روش مطمئن برای رفع چین و چروک صورت هستید شاید استفاده از لیزر بتونه گزینه مناسبی برای شما باشه. اما لازمه قبل از هر اقدامی حتما یک جلسه مشاوره با پزشک متخصص در این زمینه داشته باشید و در صورت تایید و تجویز پزشک ، از لیزر برای رفع چین و چروک صورت استفاده کنید.