1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

همه چیز درباره لیفت اندوسکوپیک ابرو

همه چیز درباره لیفت اندوسکوپیک ابرو

لیفت اندوسکوپیک ابرو نوعی عمل زیبایی است که به کمک آن ابروها به بالا رفته و از حالت افتادگی و خمودگی خارج می‌شود. در نتیجه، به چهره ظاهری شاداب و سرحال می‌بخشد.

همه چیز درباره لیفت اندوسکوپیک ابرو

شکل و فرم ابروها، تأثیر فراوانی در زیبایی چهره افراد دارد. عوامل ژنتیکی، نور خورشید، بالا رفتن سن و… ممکن است موجب افتادگی ابروها شوند. ابروهای افتاده، ظاهر افراد را خسته و اخمو جلوه می‌دهد و شادابی و نشاط را از چهره می‌گیرد. یکی از راهکارهایی که برای این مشکل در نظر گرفته می‌شود، لیفت ابرو است. لیفت اندوسکوپیک ابرو در واقع یک عمل زیبایی است که ابروها را بالا می‌برد و به چهره جلوه‌ای شاداب و زیبا می‌بخشد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید، شما را با این عمل زیبایی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

در این مطلب می‌خوانید:

  • لیفت اندوسکوپیک ابرو چیست؟
  • مراحل انجام لیفت اندوسکوپیک ابرو چگونه است؟
  • دوام لیفت ابرو به کمک اندوسکوپیک چقدر است؟
  • عوارض جراحی لیفت ابرو اندوسکوپیک چیست؟
  • جایگزین‌های جراحی لیفت ابرو به روش اندوسکوپیک چیست؟

لیفت اندوسکوپیک ابرو یک عمل جراحی زیبایی برای اصلاح از دست رفتن قابلیت ارتجاعی بافت نرم در یک سوم فوقانی صورت است.

لیفت اندوسکوپیک ابرو چیست؟

لیفت اندوسکوپیک ابرو یک عمل جراحی زیبایی برای اصلاح از دست رفتن قابلیت ارتجاعی بافت نرم در یک سوم فوقانی صورت است. افتادگی بیش از حد پوست اطراف پیشانی که باعث افتادگی (پتوز) ابروها و چین و چروک پیشانی می‌شود، با تغییر موقعیت ماهیچه و بافت زیرین کاهش می‌یابد و ظاهری شاداب‌تر و جوان‌تر در صورت ایجاد می‌کند.
اندوسکوپیک در حال حاضر در انواع روش‌های جراحی ترمیمی و زیبایی انجام می‌شود. کم‌تهاجمی است، سریع‌تر از جراحی لیفت ابروی سنتی بهبود پیدا می‌کند و بسیار محبوب است.

همه چیز درباره لیفت اندوسکوپیک ابرو

مراحل انجام لیفت اندوسکوپیک ابرو چگونه است؟

برای انجام این نوع عمل، مراحل مختلفی طی می‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

قبل از عمل لیفت اندوسکوپیک ابرو

پیش از عمل، آزمایش‌های معمول خون و رادیولوژی انجام خواهد شد. ممکن است به بیماران توصیه شود که ابروی خود را شب قبل یا صبح بعد از جراحی با شامپو یا صابون آنتی‌باکتریال بشویند. اما موها نیازی به تراشیدن ندارند.

همه چیز درباره لیفت اندوسکوپیک ابرو

در طول عمل لیفت

لیفت ابرو با اندوسکوپیک تحت بیهوشی عمومی یا با تزریق داخل وریدی و بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. چند برش کوچک درست در پشت خط رویش مو ایجاد می‌شود (اکثر جراحان برش‌های ۳ تا ۵ سانتی‌متری ایجاد می‌کنند) که از طریق آن اندوسکوپ و ابزار مورد نیاز وارد می‌شوند. سپس بافت ابرو به آرامی آزاد شده و بالا می‌رود. در نهایت، بافت اضافی برداشته می‌شود.

ماهیچه‌ها توسط ابزار ساخته شده از تیتانیوم که مانند پیچ‌های کوچک با عرض ۲ میلی‌متر به نظر می‌رسند، بلند شده، کشیده شده و به استخوان متصل می‌شوند. آن‌ها ممکن است موقت یا دائمی باشند. سپس برش‌ها بخیه شده و پانسمان می‌شوند.

همه چیز درباره لیفت اندوسکوپیک ابرو

بعد از عمل لیفت ابرو

درد بعد از عمل را می‌توان با داروهای مسکن کنترل کرد و ممکن است آنتی‌بیوتیک نیز لازم باشد. به بیماران توصیه می‌شود که به مدت دو هفته با سر بالا استراحت کنند. معمولا بیماران در همان روز یا ۲۴ ساعت پس از جراحی ترخیص می‌شوند و پانسمان ممکن است پس از ۴۸ ساعت برداشته شود. بیماران می‌توانند با استفاده از شامپوهای ملایم تجویز شده توسط جراح، پس از ۴۸ ساعت دوش گرفته و موهای خود را بشویند. جراح ممکن است پمادهای دارویی را برای استفاده روی زخم‌ها تجویز کند.

زخم‌ها به طور کلی به خوبی بهبود می‌یابند و به سختی قابل مشاهده خواهند بود.

ممکن است کبودی و تورم موقت در اطراف پیشانی و چشم‌ها ایجاد شود و بهبود زخم تقریبا دو هفته طول می‌کشد. زخم‌ها به طور کلی به خوبی بهبود می‌یابند و به سختی قابل مشاهده خواهند بود.
در چند هفته اول پس از جراحی، ابروها ممکن است بیش از حد بالا به نظر برسند اما با گذشت زمان به حالت طبیعی‌تری می‌رسند و حالت نهایی ممکن است چهار تا شش ماه طول بکشد. بیماران می‌توانند پس از ۱۰ تا ۱۴ روز به سر کار بازگردند و همه فعالیت‌‌های معمول از جمله ورزش و… را از سر بگیرند.

همه چیز درباره لیفت اندوسکوپیک ابرو

دوام لیفت ابرو به کمک اندوسکوپیک چقدر است؟

نتایج این نوع عمل لیفت به طور متوسط بین پنج تا هفت سال باقی می‌ماند. جراحی‌های سنتی لیفت ابرو بیشتر و حدود ۱۰ تا ۱۵ سال دوام می‌آورند.

عوارض جراحی لیفت ابرو اندوسکوپیک چیست؟

عوارض این روش نادر است اما معمولا شامل موارد زیر می‌شود:

  • تورم و کبودی
  • هماتوم (جمع شدن خون)
  • سروما (جمع شدن مایع)
  • تغییر شکل ابرو
  • پتوز ابرو
  • بی نظمی در خطوط پیشانی
  • آلوپسی (ریزش مو)
  • جای زخم
  • بی‌حسی اطراف محل جراحی (معمولا موقتی)
  • فلج موقت یا دائمی عضله پیشانی
  • آسیب به چشم

همه چیز درباره لیفت اندوسکوپیک ابرو

جایگزین‌های جراحی لیفت ابرو به روش اندوسکوپیک چیست؟

تزریق بوتاکس ابرو شاید بتواند جایگزینی برای این روش باشد اما نتایج آن موقتی است و باید هر چهار تا شش ماه یک‌بار تکرار شود. این روش نسبت به جراحی اندوسکوپیک ارزان‌تر است و تهاجم کمتری دارد و از طرفی، به کاهش چین و چروک پیشانی کمک می‌کند. اما نتایج جراحی طولانی‌تر است و می‌تواند چشمگیرتر باشد.

کلام آخر

لیفت ابرو توسط اندوسکوپیک می‌تواند یک روش بسیار مؤثر برای بالا بردن ابروها و بخشیدن جلوه‌ای شاداب و جوان به چهره باشد اما پیش از انجام این کار بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت شود و این کار زیر نظر پزشک انجام شود تا از بروز خطرات ناشی از آن تا حد ممکن کاسته شود.
برای دریافت مشاوره از بهترین و باتجربه‌ترین پزشکان پوست و زیبایی، پیشنهاد می‌کنیم سری به کلینیک پوست، مو و زیبایی بیا نی نی بزنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *