1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

وضعیت جنین و مشکلات مادر در هفته ۳۶ بارداری

وضعیت جنین و مشکلات مادر در هفته ۳۶ بارداری

هفته سی و ششم بارداری

وضعیت جنین و مادر در هفته ۳۶ بارداری

در هفته ی ۳۶ بارداری، اگرچه هنوز مدتی تا تولد نوزاد باقی مانده است،اما او دارای شخصیت است و همه چیز واقعی تر احساس می شود، در این بخش از ادامه بارداری هفته به هفته در بیا نی نی هرچه در مورد هفته ی ۳۶ ام احتیاج دارید، آورده شده است.

رشد جنین 36 هفته

رشد جنین در هفته ۳۶ بارداری

کودک من در هفته ی ۳۶ ام به چه اندازه است؟

در پایان این هفته، کودک در حال رشد شما، کامل حساب می شود، وزنش ۶ پوند و قدش ۱۸ و نیم اینچ است.

ما نمی توانیم بدون تشبیه نوزاد شما به یک میوه به حاملگی پایان دهیم، بنابراین باید بگوییم در حال حاضر به اندازه ی یک ملون است.

کودکم در هفته ۳۶ ام چه می کند؟

سر کودک شما ممکن است همیشه درگیر باشد( به این معنی که به سمت لگن برگشته است) و با شگفتی، برخی از صفات شخصیتی او شکل گرفته اند. تحقیقات بر روی ۳۱ جنین قبل و بعد از تولد نشان داده است که هر چقدر داخل رحم بیشتر فعال بوده اند، بعد از تولد اخمو و بداخلاق تر هستند؛ بیایید امیدوار باشیم کودک شما یکی از آن بچه های شاد و خوشحال باشد.

تاکنون باید ۶۰ تا ۸۰ درصد از وقت خود را خوابیده باشد، ولی اگر اینطوری نبوده باشد، احتمالا بعد از تولد نیز بد می خوابد.

سونوگرافی هفته 36

تحقیقات نشان می دهد که هورمون های زنانه بر صفات شخصیتی نوزاد تاثیر میگذارند. بنابراین آنها چه پیشنهادی می دهند؟

قبل از تولد مدتی در روز را بیرون از خانه سپری کنید، تا استرستان کاهش یاید ؛ صحبت کردن آرام با نوزادِ در حال رشد نیز می تواند کمک کننده باشد. کودک شما با از بین بردن موها و همچین ماده ی واکس مانندی که بدنش را پوشانده بودند و درطول زندگی در رحم از او محافظت می کردند، برای تولد آماده می شود؛ هر دوی این مواد توسط نوزادتان بلعیده می شوند و همراه با سایر مواد، یک ترکیب سیاه رنگ را تشکیل می دهند که محتوای اولین مدفوع او هستند.

در آخر این هفته، کودک شما به عنوان کودک زودرس ملاحظه میشود، بین هفته ۳۰ و ۴۰ کامل و بعد از هفته ی ۴۲ بارداری طولانی است. سر او به احتمال زیاد به سمت پایین چرخیده ،ولی اگر این اتفاق نیفتاده باشد، ماما و پزشک احتمالا با فشار بر شکم سعی می کنند او در وضعیت سر به پایین قرار گیرد.

در حالیکه بیشتر پیشرفت های سیستم بدنی او انجام شده است، ولی سیستم گوارش او هنوز کمی کار دارد، به دلیل اینکه که تکیه نوزاد برای تغذیه بر روی بند ناف است، یک یا دو سال طول می کشد تا سیستم گوارش کارهای عقب افتاده را انجام دهد.

سبک شدن در هفته 36 بارداری

وضعیت مادر در هفته ۳۶ بارداری

بدن من در هفته ی ۳۶ ام در چه وضعیتی است؟

ممکن است دوباره خیلی احساس خستگی کنید، پس تا می توانید استراحت کنید. این کار امکان پذیر است، زیرا حدودا در این زمان مرخصی زایمان شما شروع می شود. ولی بعضی از مادرهای خوش شانس در این زمان انرژی خیلی زیادی دارند.

اگر مایل هستید، داشتن رابطه ی جنسی، کاملا بی خطر است. اگر در این مورد نگران هستید، بدون خجالت از ماما و پزشک خود بپرسید. زیرا مطمئنا قبلا هم از این دست سوال ها شنیده اند.

شکم شما انقدر کشیده شده است که در پوستتان حس خشکی و خارش خواهید کرد. برای بهترین نتیجه از کرم های آرام بخش که حاوی کره کاکائو و ویتامین E هستند، استفاده کنید. از همسر خود بخواهید او این کار را انجام دهد و با آرامش با نوزاد داخل شکمتان صحبت کند؛ این یک راه خیلی دوست داشتنی برای ایجاد ارتباط بین آنها است.

پلاگ مخاطی در بارداری

نشانه های معمولی هفته ۳۶ ام که باید منتظر آنها باشید:

گرسنه نشدن در هفته ۳۶ ام بارداری:

قطعا شرایط با اوایل بارداری که دایما هوس میکردید، تغییر کرده است. اکنون نوزاد شما فضای زیادی را اشغال کرده است که غذا خوردن به میزان همیشگی را سخت کرده است. بهتر است به جای خوردن مقدار زیادی غذا به یکباره، چند بار در روز به میزان کم غذا میل کنید.

گرسنگی بارداری

درد لگنی در هفته ۳۶ بارداری:

به لطف افزایش انعطاف پذیری مفاصل، رحم سنگین تر و فشار ناشی از سر کودک ، احتمالا درد لگنی ناخوشایندی را تجربه می کنید. سعی کنید به وسیله ی ماساژ یا حمام آب گرم و یا تمرین های لگنی درد را کمتر کنید، اگر نتوانستید خودتان این کار را انجام دهید، هر زمان که درد شروع شد به یک اسپا بروید.

هفته سی و ششم بارداری

سبک شدن در هفته ۳۶ ام بارداری:

بالاخره نوبت علامت حاملگی ای که منتظرش بودیم فرارسیده است. با قرار گرفتن نوزاد در وضعیت سر به پایین ، فشار روی دیافراگم کاهش یافته و سبک تر می شوید. که به این معنی است که معده شما کمتر فشرده می شود و می توانید راحت تر نفس بکشید و حتی بهتر از قبل غذا بخورید.

آشیانه سازی در هفته ۳۶ ام بارداری:

یک نشانه ی دوست داشتنی دیگر نیز ممکن است در این هفته اتفاق بیفتد. غریزه ی آشیانه سازی، زمانی که شما احساس می کنید باید برای آمدن بچه آماده شوید. قبل از اینکه با تولد بچه وضعیت مشوش شود، از این لحظات لذت ببرید و دقت کنید کارها را به طریقی ایمن انجام دهید.

از هر چیز خطرناک مثل نردبان، و وزنه های سنگین یا کار زیاد، نزدیک زایمان اجتناب کنید. از این غریزه نهایت استفاده را ببرید و ساک کودک را آماده کنید، که اگر بچه تصمیم گرفت زودتر به دنیا بیاید ،همه چیز آماده باشد.

آماده سازی شرایط برای نوزاد

پلاگ مخاطی در هفته ۳۶ بارداری:

برای از دست دادن پلاگ مخاطی آماده باشید. این مسئله برای هر زنی در زمان خاصی اتفاق می افتد ولی می تواند چند هفته، روز یا ساعت قبل از زایمان رخ دهد. این ماده مثل یک ترشح زرد رنگ و دارای ته رنگ خونی است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *