1403/03/05

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

پاسخ همه سوالات شما در مورد دستگاه اس ال وی بارداری

پاسخ همه سوالات شما در مورد دستگاه اس ال وی بارداری

دستگاه اس ال وی بارداری

تمام چیزهایی که شما باید در موردپیشگیری از بارداری با دستگاه اس ال وی بدانید

هر وقت که ما در مورد معیارهای کنترل بارداری صحبت می کنیم، اغلب مردم فکر می کنند که این فقط برای زنان است با این حال، مجموعه وسیعی از روش ها وجود دارد که مردان می توانند برای کنترل بارداری در نظر بگیرند.

یکی از قدیمی ترین تکنیک ها استفاده از کاندوم است که همیشه ۱۰۰ درصد قابل اعتماد نیستند.

دیگری وازکتومی است، که یک انتخاب سفت و سخت برای جلوگیری از بارداری است، که در آن لوله هایی که اسپرم ها را حمل می کنند بسته می شود. بنابراین باید قبل از اینکه آن را انجام دهید، یک تصمیم آگاهانه بگیرید چون اگر در آینده بخواهید بچه دار شوید، قابل بازگشت نخواهد بود. 

بیست سال پیش، یک نجار آلمانی کلمنس بیمک علاقه مند به ایجاد یک دستگاه برای جلوگیری از لقاح شد که مانع از جریان یافتن اسپرم ها بشود. به تازگی، او توانست وسیله ای را معرفی کند که مانع از مخلوط شدن اسپرم ها با منی در زمان انزال می شود که به “اس ال وی” معروف است. 

دستگاه اس ال وی یک دریچه کوچک است که حدود ۱.۸ سانتیمتر می باشد و به کانال اسپرمی متصل می شود تا بتواند انتشار و جریان سلول های اسپرم را تنظیم کند.

هنگامی که این دریچه بسته می شود، اس ال وی مانع از انتشار اسپرم در زمان انزال می شود و باعث می شود که مایع اصلی که آزاد می کنید، استریل باشد و در نتیجه شما به طور موقت عقیم می شوید.

در صورتی که بعداً تصمیم بگیرید که بچه دار شوید، تنها کافی است ایمپلنت را در کیسه بیضه خود پیدا کنید و سوئیچ را به عقب بپیچانید تا اجازه دهید اسپرم ها وارد منی شما شود.

جلوگیری از بارداری

استفاده از دستگاه اس ال وی برای جلوگیری از بارداری

جراحی دستگاه اس ال وی جلوگیری از بارداری:

این دستگاه با استفاده از بی هوشی موضعی جاسازی می شود، روندی که حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد. از آنجا که این عمل جراحی در بیمارستان سرپایی است، مستلزم خطرات و عوارض جانبی کمی است. در حقیقت، زمانی که جراحی انجام می شود، نیازی نیست از هر داروی دیگری یا مکمل های هورمونی استفاده کنید.

به این ترتیب، شما می توانید از هزینه خرید دارو و نیز عوارض جانبی دارویی خلاص شوید اما چنانچه بیا نی نی اشاره کرده است قبل از جراحی باید اطمینان حاصل کنید که دستگاه تناسلی تان و قسمت های بالایی ران به درستی تراشیده شده اند ، بعد از جراحی، می توانید دوش بگیرید، اما حداقل باید صبر کنید تا اینکه قبل از اینکه حمام کامل داشته باشید، زخم التیام یابد.

بهترین قسمت درباره این جراحی این است که شما فقط به یک روز استراحت نیاز دارید و می توانید به سر کارتان برگردید.با این حال، باید حداقل ۷ روز از رابطه جنسی اجتناب کنید. 

چگونه می توان دستگاه اس ال وی بارداری را راه اندازی کرد؟

دریچه معمولاً در مجرای اسپرمی تعبیه می شود و با یک سوئیچ گهواره ای همراه می شود که می توان آن را خاموش و روشن کرد.می توانید به راحتی آن را در پوست کیسه بیضه خود با انگشتانتان لمس کنید.

از همه مهم تر، مسیر سوییچ ساده است. برای باز کردن دریچه، شما باید سوئیچ را به سمت شکم فشار دهید که در آن سلول های اسپرم از داخل می آیند و پین ایمنی را به طور همزمان فشار می دهند.با انجام این کار، بخشی از کلید به شکم شما فشار وارد کرده و به داخل دریچه وارد می شود.

برای بستن آن، تمام کاری که باید انجام دهید این است که سوئیچ را به سمت پایین و به طرف بیضه فشار دهید، بدون این که پین ایمنی را فشار دهید.این کار به بخشی از سوئیچ که وارد آزمایش ها می شود اجازه می دهد وارد دریچه بدن شود.

ضروری است به خاطر داشته باشید هر دو سوئیچ دریچه را در یک حالت نگه دارید.کنترل دستگاه اس ال وی ساده است و بنابراین به کمک فرد دیگری نیاز ندارید.راحت ترین زمان برای بستن یا باز کردن کلید معمولاً زمانی است، که کیسه بیضه پس از حمام گرم آزاد و نرم است. 

تاثیر دستگاه اس ال وی بارداری بر روی انزال و نغوظ: 

دسگاه اس ال وی هیچ گونه عوارض جانبی بر انزال و نغوظ شما ندارد.زندگی جنسی شما حتی پس از آن هم عین قبل است. شما قادر خواهید بود که درست همانند گذشته عمل کنید، و وقتی این کار انجام می دهید، هیچ تاثیر مضری روی نخواهد داد.

تنها تفاوت این است که مایعات انزالی به خاطر عدم وجود سلول های اسپرم در حدود ۵ درصد کم تر خواهند بود.با این حال، باید بدانید که این دستگاه از شما در برابر بارداری ناخواسته محافظت می کند و از بیماری هایی مثل HIV و بیماری های دیگر محافظتی نمی کند.

بنابراین باید استفاده از کاندوم در صورتی که لازم است را در نظر بگیرید.

ضد بارداری مردان

پیشگیری از بارداری مردان با دستگاه اس ال وی  

اثربخشی دستگاه اس ال وی بارداری:

دستگاه اس ال وی یک شاخص مرواریدی مشابهی مانند وازکتومی را دارد که ۰، ۱ است، در حالی که این عدد برای استفاده از کاندوم و قرص بین ۲، ۰ – ۱۲، ۰ و ۰، ۲ – ۳، ۰ است.

درست مثل وازکتومی، بعد از حدود سه ماه یا سی امین انزالتان کاملا استریل و پاک می شوید.به این دلیل است که برخی از سلول های اسپرم در سیستم تولید مثل شما باقی می مانند و حتی پس از انجام آزمایش های خود، مسدود شده اند.

چیزی که شما نیاز دارید این است که تایید کنید که کاملا پاک شده اید. اگر که تصمیم گرفته اید دستگاه اس ال وی را باز کنید تا بارور شوید، مجبور نیستید مانند استریل شدنتان صبر کنید.اولین تجربه شما قطعاً دارای سلول های اسپرم خواهد بود.

چگونه می توان اس ال وی را حفظ کرد؟

تا زمانی که می خواهید استریل بمانید، تنها کاری که شما نیاز دارید این است که اطمینان حاصل کنید که دو دریچه لوله اسپرمی بسته شده اند و آنطور که در بیا نی نی گفته ایم خوشبختانه، دستگاه به گونه ای طراحی می شود که نیازی به نگهداری منظم نداشته باشد. برای اهداف امنیتی، معیارهای ایمنی صدا دار را تعیین کنید تا مطمئن شوید که بطور تصادفی باز نمی شود.

۹ باور و تصور اشتباه درباره اس ال وی: 

۱. می تواند باعث ایجاد اسپرم شود:

این تصور اشتباه است. وقتی دریچه بسته می شود، سلول های اسپرم از مجاری خروجی از طریق سه خروجی خارج می شوند. خارج ازلوله های اسپرمی، سلول های اسپرم به عنوان عناصر خارجی تشخیص داده می شوند و سپس توسط فاگوسیت ها تجزیه می شوند و مانع از ساخت منی می شوند.

برای مقایسه – در وازکتومی، آخر بیضه و مجرای اسپرمی بسته می شود. این منجر به ایجاد سلولهای اسپرم می شود که می تواند باعث ایجاد آسیب بافتی پایدار در تمام مراحل رشد اپیدیدیم شود.

۲. اگر اس ال وی برای چند سال بسته نگه داشته شود، کیفیت و کمیت سلول های اسپرم کاهش می یابد:

این تصور اشتباه است. حتی در حالت بسته دریچه، جریان طبیعی اسپرم به خاطر خروجی های دریچه حفظ می شود. سلول های اسپرم منتظر نمی مانند تا مورد استفاده قرار گیرند، آن ها در جریان ثابتی قرار دارند.

بدن سلول های اسپرم کمتری تولید نمی کند، که به همین دلیل است که مقدار و کیفیت آن یک سان باقی می ماند.

۳. اس ال وی را می توان کمی قبل از رابطه جنسی باز (یا بسته) کرد تا از بارداری جلوگیری شود:

این تصور اشتباه است.بدن مرد منتظر نمی ماند تا به ارگاسم برسد و تولید اسپرم را آغاز کند و سپس با سرعت اسپرم را از داخل آلت تناسلی خارج کند.از ابتدای بلوغ بدن مرد سلول های اسپرم را ۲۴ / ۷ تولید می کند. این سلول ها در سیستم تولید مثل بدن نگهداری می شوند.

بستن دریچه ها به این معنی نیست که سلول های اسپرم به طور جادویی ناپدید می شوند، هنوز در سیستم هستند و مرد هنوز حاصل خیز است. او پس از بستن دریچه ها نیز بارور خواهد بود، تا اینکه ” خروج سلول های اسپرم خود را از طریق حدود ۳۰ بار انزال و یا ظرف سه تا شش ماه تمام کند.

بنابراین استفاده از اس ال وی نیازمند برنامه ریزی است، و بلافاصله جواب نمی دهد.

عقیم شدن موقت

کنترل بارداری با قرار دادن دستگاه اس ال وی در مردان 

تفکرات غلط درباره دستگاه اس ال وی و بارداری

۴. اس ال وی می تواند به طور تصادفی یا بدون خواست فرد باز شود:

این تصور اشتباهی است.اول از همه، فرد باید احساس راحتی کند و موقعیت را به درستی تعیین کند. این کار مستلزم حساسیت است و بالاتر از همه، کیسه بیضه آرام است.برای باز کردن اس ال وی، شما نمی توانید به سادگی سوئیچ را تغییر دهید.

علاوه بر این سوییچ، یک پین قفل کننده نیز وجود دارد که باید برای اجازه دادن به تعویض به حرکت فشرده شود – همه اینها نیاز به چالاکی و دو دست دارد. به این معنی است که اس ال وی نمی تواند به صورت تصادفی یا در طول ورزش یا مقاربت باز یا بسته شود.

ما همچنین مطمئن هستیم که اگر کسی در آنجا به دنبال آن بگردد، متوجهش می شود.

۵. اس ال وی باعث نعوظ ضعیف تر می شود:

این تصور اشتباهی است.این کار با ترکیبی از تحریک، انتقال دهنده های عصبی، گردش خون و فعالیت عضلانی ایجاد می شود. خیلی سریع بدن خون را به آلت تناسلی پمپاژ می کند، که باعث نغوظ می شود.

این ربطی به مجرای اسپرمی ندارد که در آن اس ال وی متصل است و یا همینطور هم به جریان منی نیز مربوط نمی شود.

۶. وقتی که اس ال وی بسته می شود، فرد نمی تواند به ارگاسم برسد:

این تصور اشتباهی است.مایعات انزال شامل حدود ۵ درصد از اسپرم می شود. بیشتر مایع انزال، پلاسما است که شامل پروتین ها، الکترولیت ها، آنزیم، هورمون ها و فرومون و آب است.

اس ال وی تنها بر جریان سلول های اسپرم تاثیر می گذارد نه بر انزال.به طور خلاصه، انزال شما باید زیر میکروسکوپ قرار بگیرد تا متوجه تفاوت شوید. 

۷. در طول زمان بافت لوله اسپرمی جای زخم می گیرد و رشد می کند و استفاده از مکانیزم سوئیچ را غیر ممکن می سازد:

بسیار بعید است، بسیار اشتباه.بافت رابط توانایی شگفت آوری دارد که التیام یابد. وقتی آسیب ببیند، از نو تولید می شود. جای زخم بسته به درجه آسیب ممکن است کامل خوب و یا خیلی کوچک شود.

مجرای اسپرمی بافت زنده است، به همین دلیل می تواند بعد از آسیب التیام پیدا کند. در طول کاشت این دستگاه، از لوازم جراحی با فرکانس بالا ویژه برای جلوگیری از آسیب دیدگی بافت استفاده می شود و در نتیجه جای زخم اضافی اطراف رابط لوله و دریچه به حداقل می رسد. بله، بیمک اس ال وی در طول زمان با بدن رشد خواهند کرد، اما نه به حدی که کلید دیگر نتواند استفاده شود.

دستگاه کنترل باروری

راه پیشگیری از بارداری با دستگاه اس ال وی

سوالات مربوط به دستگاه اس ال وی و بارداری

۸. ممکن نیست معلوم شود که دریچه باز است یا بسته:

این تصور اشتباهی است.دریچه همیشه در جهت یک سان نصب می شود و به همین دلیل است که یک پیکان در جهت جریان اسپرم دارد تا عمل صحیح را تضمین کند.

بنابراین، منطق همیشه یک سان است – اگر کلید بسته شود، شما “مانع” را در قسمت بالایی احساس خواهید کرد. اگر کلید باز شود، طرف بالای بدن صاف خواهد بود. یک منطق ساده که هر فرد می تواند فوراً حرکت کند. 

۹. یک داروی بی هوشی عمومی برای این جراحی ایمپلنت مورد نیاز است:

این تصور اشتباهی است. جراحی ایمپلنت برای اس ال وی قابل انجام با یک داروی بی هوشی موضعی است.اس ال وی نیازمند عمل جراحی کم تهاجمی است که حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد.بعد از عمل، شما می توانید به خانه بروید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *