خراسان/  امروزه به دلایل مختلف رژیم غذایی، آلودگی ها ومشکلات هورمونی و داخلی، پوست بسیاری ازما شفافیت و درخشندگی طبیعی را ندارد و نیاز است که به آن رسیدگی بیشتری شود. از جمله راه های پاک سازی یا پلینگ پوست می توان به بخور دادن ، روغن مالی ، استفاده از ماسک و…اشاره کرد که هر فردی بنا به نوع پوست خود می تواند از روش های پاک سازی بهره بگیرد.

توصیه اول پرهیز از مصرف مواد غذایی ناسالم ، مصرف دخانیات و قرار گرفتن در معرض استرس است . همچنین مصرف میوه وسبزی ونوشیدن آب کافی به سلامت وشادابی پوست کمک می کند .
خارج سازی دانه های سر سیاه : در این مرحله بعضی ازدانه های سر سیاه بزرگ را می توانید جلوی آینه با فشار دادن بین دو انگشت خارج کنید و حتما تا ریشه ای که به رنگ سفید است ادامه داده تا کاملا تخلیه شود وسپس با پنبه آغشته به الکل طبی آن را ضد عفونی کنید .
فواید بخور دادن پوست :گرما و رطوبت باعث باز شدن منافذ پوست می شود و این امر به خروج سموم زیر پوست کمک می کند . شما می توانید از گیاهانی مانند مریم گلی ، زنجبیل ، بابونه و رزماری برای بخور استفاده کنید .
پاک سازی پوست با بخور بابونه : می‌توانید دو تا سه قاشق غذاخوری گل بابونه خشک شده را به آب جوش اضافه کنید و ۱۰دقیقه صورت را بخور دهید. بعد از اتمام بخور حوله را از روی سر خود بردارید و گل‌های بابونه را از داخل آب بیرون بیاورید و برای ۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید و از یک کرم مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. برای نتیجه‌گیری بهتر باید این راهکار را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.