در پاییز، بسیاری از ما از فضای بیرون خانه همچون حیاط یا بالکن استفاده نمی کنیم؛ اما بیرون نشستن در پاییز زیبایی و لذت خودش را دارد.

نکاتی را درباره چیدمان بالکن و تراس در پاییز که البته برای ویلاها یا خانه های حیاط دار و بزرگ مناسب است، را در ادامه می خوانید:

شومینه در تراس:

قرار دادن شومینه ای در تراس و زیر سقف برای لذت بردن از بوی هیزم و آتش و هوای دوست داشتنی پاییز فوق العاده است، دیوارهای بالکن را رنگ یا اگر پولش را دارید با چوب تزئین کنید، قالی پهن کنید و مبلمان راحتی با تعداد زیادی بالش و کوسن بگذارید و از این فضا لذت ببرید. لوستر مناسب و گل های تازه نیز می تواند تاکیدی بر این همه زیبایی باشد.

استفاده از پتوی مسافرتی برای مهمانان:

شاید کمی هوا سرد باشد، اما با تدارکاتی که قرار است بچینید مطمئن باشید مهمانان رسمی شما از این که شام مهمانی را در فضای باز و کنار شومینه و آتش صرف می کنند، لذت خواهند برد. پشت هر صندلی (در صورت استفاده از میز و صندلی) یک عدد پتوی مسافرتی نیز بگذارید تا مهمانان در صورت نیاز استفاده کنند.

استفاده از پوست گوسفند :

مهم نیست پوستی که استفاده می کنید واقعی یا مصنوعی باشد. مهم این است که یک زیرانداز نرم و پشمالو داشته باشید تا در سرمای هوا آن را روی صندلی پهن کنید و از گرمایش لذت ببرید.

نورپردازی :

تراس هر قدر هم کوچک باشد، می توانید با نورپردازی خوب و مبلمان راحت زیر سقف با اعضای خانواده یا دوستان بنشینید و از دور هم بودن لذت ببرید. یک قالی نرم پهن کنید. فقط برای وقت گذرانی در بالکن هنگام شب، بهتر است چند عدد پتوی سفری هم دم دست بگذارید تا هنگام سرد شدن هوا از آن ها استفاده کنید.

استفاده از شمع:

از شمع های واقعی بزرگ یا شمع های برقی یا باتری خور استفاده کنید سعی کنید بالکن، لوستر، بالای شومینه و حتی روی میز پیش دستی را با انواع شمع ها پر کنید تا این فضا بسیار صمیمی، گرم و دوستانه باشد. مبلمان شیک و شمع های کوچک و بزرگ، علاوه بر راحتی، آرامش خاصی هم به فرد می بخشند.

بالکن درست کنید:

اگر فضای بسته و اتاق مسقف با چهاردیوار را ترجیح می دهید، فضای موردنظر خود را شبیه تراس های تابستانی تزیین کنید. به این ترتیب دیگر نگران گرما و سرمای محیط نیستید و حتی یک قطره باران هم با باد به صورت شما نمی خورد. اما برای استفاده بهتر از هوای خوب پاییز، بهتر است دری، پنجره ای، جایی را باز بگذارید.

یک اتاق نشیمن در بالکن:

برای استراحت، مطالعه یا حتی صرف غذا، خوب است بالکن را مهیا کنید و لحظه های پاییزی خود را در آن بگذرانید. چراغ گرمایشی، مبلمان راحتی و قالی و … در بالکن بگذارید و مثلا قهوه صبحگاهی یا چای عصرگاهی را آنجا نوش جان کنید. کتاب بخوانید و با اعضای خانواده همصحبت شوید.