1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

پسرزایی با کیت تخمک گذاری چگونه است؟

پسرزایی با کیت تخمک گذاری چگونه است؟

پسرزایی با کیت تخمک گذاری چگونه است؟

با اینکه پزشکان متخصص معتقدند هیچ روش طبیعی صد در صدی برای تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری وجود ندارد، اما بعضی از کارشناسان معتقدند با استفاده از کیت تخمک گذاری می توان پسر یا دختر بودن جنین را مشخص کرد. اما استفاده از کیت تخمک گذاری برای پسردار یا دختردار شدن چقدر موثر است؟ این روش چقدر علمی است؟

کیت تخمک گذاری چیست؟

یکی از روش‌های تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری استفاده از کیت تخم گذاری است. کیت پیش‌بینی تخمک گذاری آزمایشی مبتنی بر ادرار است که برای پیش‌بینی زمان تخمک گذاری انجام می‌شود. حدود ۱۲ تا ۳۶ ساعت قبل از تخمک گذاری، سطح LH بدن زنان به طور چشمگیری زیاد می شود. کیت تخمک گذاری این افزایش را تشخیص می دهد و زمانی که مقدار LH در ادرار زیاد است، نتیجه مثبت می شود. وقتی آزمایش تخمک گذاری مثبت است یعنی شما ۱ تا ۳ روز بعد تخمک گذاری می کنید و بهترین زمان برای رابط زناشویی است. البته این موضوع را فراموش نکنید که شواهد علمی، استفاده از کیت تخمک گذاری برای تعیین جنسیت جنین را تایید نمی‌کند. معروف‌ترین تئوری در این زمینه، روش شتلز است که در دهه ۱۹۶۰ مطرح شده است. این نظریه می گوید اگر رابطه جنسی از ۱۲ ساعت قبل از تخمک گذاری تا ۱۲ ساعت پس از آن اتفاق بیفتد، احتمال باروری با جنین پسر بیشتر می‌شود. اما اگر رابطه جنسی خارج از این زمان انجام شود، چون طول عمر اسپرم X بیشتراست، احتمال دختر دار شدن جنین بیشتر می شود.

روز تخمک گذاری در تقویم

چه زمانی باید از کیت تخمک گذاری استفاده کرد؟

باید چند روز پیش از تخمک گذاری این آزمایش را انجام بدهید. اگر زمان تخمک گذاری را نمی دانید ۹ تا ۱۰ روز پس از اولین روز پریود آزمایش را شروع کنید. اگر دوره عادت ماهیانه کوتاهی دارید، بهتر است زودتر شروع کنید. اگر دوره طولانی دارید، بهتر است چند روز دیگر منتظر بمانید. بر خلاف آزمایش های بارداری، آزمایشات تخمک گذاری نباید با اولین ادرار صبح انجام شود. باید هر روز در یک زمان مشخص آزمایش کنید. چون LH بیشتر در اوایل روز تولید می شود و دیرتر خود را نشان میدهد. انجام این تست در بعدازظهر یا شب بهتر است.اگر می خواهید جنسیت جنین شما پسر باشد بهتر است دو بار در روز آزمایش کنید تا دقیقا زمان تخمک گذاری را بدانید. کیت های تخمک گذاری با تشخیص افزایش هورمون LH کار می کنند. ۱۲ تا ۴۸ ساعت قبل از تخمک گذاری، باید افزایش LH را ببینید. باید ۱۲ ساعت بعد از زیاد شدن سطح LH رابطه زناشویی داشته باشید. اما برای افزایش احتمال دخترشدن جنین باید سه روز قبل از تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید و پس از تخمک گذاری رابطه ای نداشته باشید. زوج هایی که پسر می‌خواهند، فقط باید در روز تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشند.

روش استفاده از کیت های تخمک گذاری چگونه است؟

  • ادرار را در یک ظرف تمیز و خشک جمع کنید.
  • نوار تست را حدود ۳ تا ۵ ثانیه در ادرار بگذارید. سپس چگالی رنگ دو خط (باند) یا نتیجه آزمون دیجیتال را ببینید. بهترین زمان برای جمع آوری ادرار بین ساعت ۱۰ صبح و ۸ شب است. سعی کنید هر روز در یک زمان مشخص ادرار را جمع آوری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *