بیا نی نی/ قطعا شما هم اسم جمعه سیاه به گوشتان خورده

 یا حتی در این زمان خرید‌های هیجان‌انگیزی انجام داده‌اید. بلک فرایدی نامی است که به روز فردای جشن شکرگزاری که مصادف با آخرین جمعه ماه نوامبر است، گفته می‌شود.
بیا نی نی: بلک فرایدی نامی است که به روز فردای جشن شکرگزاری که مصادف با آخرین جمعه ماه نوامبر است، گفته می‌شود. این روز «بلک فرایدی» یا «جمعه سیاه» نامیده می‌شود. بلک فرایدی به صورت رسمی روز شروع خرید‌های فصل کریسمس است. در این روز از اولین ساعات بامداد صف‌های طولانی در پیاده رو‌ها و در جلوی فروشگاه‌ها و مراکز خرید تشکیل می‌شود و این مراکز کل ۲۴ ساعت شبانه روز باز هستند و از مشتریان پر و خالی می‌شوند.

قطعا شما هم اسم جمعه سیاه به گوشتان خورده و یا حتی در این زمان خرید‌های هیجان‌انگیزی انجام داده‌اید. در ایران هم بلک فرایدی اجرا می‌شود و فروشندگان اجناس خود را با تخفیف به فروش می‌رسانند و در سال‌های گذشته در این زمان شاهد صف‌های طولانی در مراکز خرید بودیم.

حالا که به دلیل ویروس کرونا محدودیت‌هایی اعمال شده و جمعه سیاه مصادف شده با تعطیلی دو هفته‌ای در ایران، فروشندگان به این مناسبت، با در نظر گرفتن تخفیف برای فروش اجناس خود با تبلیغات در صفحه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، اقدام به فروش محصولات خود کرده‌اند. بعضی از افراد حتی از چند روز قبل‌تر تخفیفات خود را آغاز کرده‌اند. نمونه‌هایی از این تبلیغات را ببینید: