1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چرب کردن موی سر چه مزایایی دارد؟

چرب کردن موی سر چه مزایایی دارد؟

چرب کردن موی سر چه مزایایی دارد؟

 مو‌های فر را نرم می‌کند:

مو‌های فر خیلی سریع‌تر از مو‌های معمولی خشک می‌شوند. چرب کردن منظم مو‌های خود با روغن بادام، روغن زیتون یا روغن نارگیل می‌تواند به مدیریت موخوره کمک کند و مو‌های فر شما را نرم نگه دارد.

مو‌ها را آبرسانی می‌کند:

مو‌ها به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی‌ها رطوبت خود را از دست می‌دهند و در نتیجه مو‌های خشک منجر به ریزش شدید مو می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از این امر استفاده از روغن روی مو‌هایتان است و برای این کار از شب صبح که به حمام بروید مو‌ها را چرب نگه دارید. انجام این کار سه شب در هفته با روغن نارگیل یا روغن زیتون توصیه می‌شود.

مو‌های شما را تغذیه می‌کند:

یکی از اصلی‌ترین فواید روغن کاری روزانه مو این است که روغن‌های مختلف دارای مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری برای سلامت مو هستند. روغن بادام دارای ویتامین‌های B، K و E است، روغن زیتون دارای ویتامین‌های B12، B6، B3 و ویتامین K و همچنین ویتامین E است.

 از ریزش مو جلوگیری می‌کند:

ماساژ سر با روغن مو یک بار در هفته برای سلامت مو بسیار مهم است. این به این دلیل است که از مزایای ماساژ روغن مو می‌توان به لایه‌برداری پوست سر، پاکسازی پوست مرده و تغذیه و احیای مو‌های ریز اشاره کرد. همه این‌ها به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند.

خطر ابتلا به شپش را کاهش می‌دهد:

شپش‌ها به سمت پوسته پوسته شدن خشک سر جذب می‌شوند. آن‌ها همچنین جذب باکتری‌های ناشی از پوست مرده روی سر شما می‌شوند. روغن‌های مختلف از خشکی جلوگیری می‌کند و همچنین پوست مرده را از بین می‌برد و پوست را لایه‌ برداری می‌کند. برخی از روغن‌های مو مانند روغن زیتون نیز دارای خواص ضد باکتریایی هستند و ترکیبی از این عوامل به جلوگیری از شپش مو کمک می‌کند.

 ریشه‌ها را تقویت می‌کند:

با استفاده منظم از روغن مو بر روی پوست سر پوست را لایه‌برداری کرده و سموم مضر را از مو‌های شما پاک می‌کند. این کار فولیکول‌های مو را از باکتری‌های مضر پاک می‌کند و ریشه‌های شما را به شدت تقویت می‌کند.علاوه بر این استفاده از روغن مو مواد معدنی و ویتامین‌های از دست رفته را به مو و پوست سر شما نیز پر می‌کند که همچنین ریشه‌ها را تقویت می‌کند.

از عفونت‌های باکتریایی جلوگیری می‌کند:

بیشتر روغن‌های مو دارای خواص ضد باکتریایی هستند. این روغن‌ها زمانی که روی پوست سر استفاده می‌شوند می‌توانند از عفونت‌های باکتریایی خطرناک ناشی از قرار گرفتن در معرض عناصر جلوگیری کنند. یکی دیگر از علل عفونت‌های باکتریایی، باکتری‌های باقی مانده از پوست و موی مرده است و روغن‌های مو به حذف آن از پوست سر کمک می‌کنند.

 از عفونت‌های ضد قارچی جلوگیری می‌کند:

مانند خواص ضد باکتریایی، بیشتر روغن‌ها دارای خواص ضد قارچی هستند. این خواص از رشد قارچ جلوگیری می‌کند و عفونت‌های قارچی را از خود دور می‌کند. مهم است که به یاد داشته باشید که عفونت‌های قارچی به دلیل رطوبت بیش از حد رشد می‌کنند، روغن زدن و شامپو زدن به طور منظم می‌تواند به تعادل سطح رطوبت روی پوست سر و مو کمک کند.

از چه روغنی برای چرب کردن مو‌هایمان استفاده کنیم؟

نوع روغنی که برای مو‌های خود استفاده می‌کنید به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید بستگی دارد. در بیشتر موارد بهترین روغن برای سر شما ممکن است روغن بادام فوق بکر باشد اما این می‌تواند گران باشد. مانند روغن زیتون فوق بکر، بنابراین روغن نارگیل فوق بکر فشرده سرد توصیه می‌شود.

آیا چرب کردن منظم مو باعث ریزش مو می‌شود؟

ریزش مو به دلیل چرب شدن بیش از حد ممکن است بسته به نوع موی شما رخ دهد. برای مو‌های بسیار چرب نباید بیش از دو بار در هفته آن‌ها را چرب کنید. برای مو‌های خشک روغن کاری روزانه برای کمک به آبرسانی پوست سر و بهبود فولیکول‌ها و بدن مو‌های شما و همچنین سلامت کلی مو توصیه می‌شود.

 

منبع:

parenting.firstcry.com

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *