1403/01/30

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چطور حواستان را در فاصله انتظار برای جواب بارداری مشغول کنید؟

چطور حواستان را در فاصله انتظار برای جواب بارداری مشغول کنید؟

دو هفته منتظر ماندن تا زمانی که بتوانید تست بارداری انجام دهید ممکن است شبیه شکنجه باشد. این شرایط وقتی بدتر می‌شود که بارها برای بارداری تلاش کرده، اما نتیجه گرفته باشید. 

چطور حواستان را در فاصله انتظار برای جواب بارداری مشغول کنید؟

دو هفته منتظر ماندن تا زمانی که بتوانید تست بارداری انجام دهید ممکن است شبیه شکنجه باشد. این شرایط وقتی بدتر می‌شود که بارها برای بارداری تلاش کرده، اما نتیجه نگرفته باشید. 

انتظار برای جواب بارداری: صبرتان تمام شده

البته هفته‌های انتظار برای مشخص شدن نتیجه تلاش شما برای بارداری، شکنجه که نیست، اما حتما صبرتان تمام شده. خب، در این شرایط حتما باید هر طور که شده ذهنتان را مشغول نگه دارید که زمان سریع‌تر بگذرد. 

ممکن است اولین بارداری شما خیلی سریع اتفاق افتاده باشد، اما در بارداری دوم، تلاشتان ناموفق باشد که به آن ناباروری ثانویه می‌گویند.

هنگامی که در حال تلاش برای باردار شدن هستید، دو هفته آخر چرخه شما یعنی زمانی که ممکن است باردار باشید، حس‌هایی از امیدواری و هیجان را برایتان به ارمغان می‌آورد. اما همزمان می‌تواند شرایطی سخت و احساسی را هم به همراه داشته باشد. طبیعی است که اگر پریود شوید، یا جواب آزمایشتان منفی شود، کمی ناراحت می‌شوید، یا اگر چند بار تلاش کرده باشید، ممکن است هیجان شما خیلی سریع به غم و اندوه و ناامیدی تبدیل شود.

انتظار برای جواب بارداری: زمان به سرعت حلزون حرکت می‌کند

این دو هفته‌ای که منتظر هستید تا بفهمید آیا رابطه جنسی شما، یا درمان‌های باروری نتیجه داده، یا نه، به سرعت حلزون حرکت می‌کند.
شرایط دیگری هم هست. ممکن است اولین بارداری شما خیلی سریع اتفاق افتاده باشد، اما در بارداری دوم، تلاشتان ناموفق باشد که به آن ناباروری ثانویه می‌گویند. در چنین شرایطی، باید تحت درمان قرار بگیرید و دفعات بیشتری رابطه جنسی داشته باشید تا بالاخره باردار شوید. 

چطور حواستان را در فاصله انتظار برای جواب بارداری مشغول کنید؟
انتظار برای بارداری: چطور خودتان را مشغول نگه دارید؟ 

در هر صورت، انتظار سخت است و امکان دارد هفته‌های انتظار را با اضطراب و نگرانی سر کنید. اگر چنین شرایطی دارید، از این راهکارها استفاده کنید، شاید که گذر زمان برایتان آسان‌تر شود. 

۱- با دوستانتان وقت بگذرانید 

یکی از بهترین کارها این است که با دوستانتان وقت بگذرانید و برای تفریحات جمعی برنامه‌ریزی کنید. با دوستانتان برای صرف ناهار بیرون بروید، یا دوستانتان را برای شام یا تماشای فیلم در خانه، یا سینما دعوت کنید. می‌توانید در این دور همی‌ها بازی‌های قدیمی را انجام دهید. می‌توانید هر کاری که لبخند به لبانتان می‌آورد و ذهنتان را از چیزهای دیگر دور می‌کند، انجام دهید. شاید باورتان نشود، اما چند ساعت وقت گذراندن با بهترین دوستانتان، روحیه شما را طوری تغییر می‌دهد که می‌توانید روزهای انتظار را با امیدواری بیشتری سپری کنید.

چطور حواستان را در فاصله انتظار برای جواب بارداری مشغول کنید؟
۲- خودتان را دوست داشته باشید

خودتان را دوست داشته باشید. به سالن ماساژ یا فیشال صورت بروید. یک حمام آرامش‌بخش داشته باشید، یا در کلاس یوگا شرکت کنید. این‌ها فقط تعدادی از کارهایی است که می‌تواند کمک کند تا آرام شوید. خودتان هم ببینید به چه چیزهایی علاقه دارد و همان‌ها را انجام بدهید. در شرایط فعلی از بدنتان انتظار زیادی دارید، پس به آن کمی محبت و مهربانی نشان بدهید. کمی مراقبت از خود باعث شگفتی ذهن و بدنتان می‌شود.

چطور حواستان را در فاصله انتظار برای جواب بارداری مشغول کنید؟
۳- احساس خود را بیان کنید

حس‌ها و فکرهایتان را از ذهنتان بیرون کنید. آن‌ها را در یک دفترچه بنویسید. اگر دوستی دارید که می‌توانید به او اعتماد کنید، درباره حس‌هایتان با او حرف بزنید. اگر کسی را ندارید، با یک روانشناس صحبت کنید. این‌که همه انتظارات، امیدها و نگرانی‌هایتان را در ذهنتان نگه دارید، از نظر احساسی خسته‌کننده است، پس حس‌هایتان را به روش‌هایی که گفتیم، بیرون بریزید.

حس‌ها و فکرهایتان را از ذهنتان بیرون کنید. آن‌ها را در یک دفترچه بنویسید. اگر دوستی دارید که می‌توانید به او اعتماد کنید، درباره حس‌هایتان با او حرف بزنید.

۴- یک حواس‌پرتی سازنده پیدا کنید

می‌دانید لازم است چه کار کنید؟ آیا کاری هست که همیشه به تعویق انداخته باشید؟ مثلا کابینت‌هایی که نامرتب مانده؟ انباری که مدت‌هاست مرتب کردن آن را به تاخیر انداخته‌اید؟ عکس‌های بی‌کیفیت در گوشی‌تان که خیلی وقت است می‌خواهید آن را پاک کنید، اما همچنان در گوشی‌تان باقی مانده. انجام دادن این کارها که از آن‌ها اجتناب کرده‌اید، یک روش موفق برای پرت کردن حواستان است. یک تیر و دو نشان می‌زنید، هم به یک کار عقب‌افتاده می‌رسید، هم حواستان پرت می‌شود. 

چطور حواستان را در فاصله انتظار برای جواب بارداری مشغول کنید؟
۵- برای خودتان پروژه کاری تعریف کنید

انجام دادن یک پروژه کاری بیشتر از آنچه فکر کنید، نتایج مثبتی دارد و دقیقا همان چیزی است به آن نیاز دارید. 

۶- به دیگران کمک کنید

با انجام کاری محبت‌آمیز برای دیگران ذهنتان را از خودتان دور کنید. 

چطور حواستان را در فاصله انتظار برای جواب بارداری مشغول کنید؟
۷- مسافرت کنید

با دوستتان، یا همسرتان به تعطیلات آخر هفته بروید. تغییر محیط می‌تواند برایتان مفید باشد.

۸- خودتان را سرگرم کنید

خودتان را سرگرم کنید. چطوری؟ مثلا کتاب بخوانید. برنامه‌هایی را که دوست دارید تماشا کنید، یا هر کار دیگری که دوستش دارید و شما را سر ذوق می‌آورد.

چطور حواستان را در فاصله انتظار برای جواب بارداری مشغول کنید؟
۹- بیرون بروید

برای دیدن منظره‌ها به یک پیاده‌روی طولانی در پارک محلی خود بروید. به تماشای غروب آفتاب بنشینید. پیاده‌روی و بودن در طبیعت بر وضعیت ذهنی شما تاثیری شگرف می‌گذارد. 

چطور حواستان را در فاصله انتظار برای جواب بارداری مشغول کنید؟
۱۰- زیاد استراحت کنید

وقتی خسته هستید، همیشه اوضاع بدتر و طاقت‌فرساتر به نظر می‌رسد. اگر امکان دارد در طول روز، چرت بزنید. به قدر کافی بخوابید تا خستگی جسمی‌تان کاملا از بین برود. 

خلاصه

انتظار کشیدن برای این‌که ببینید باردار شدید، یا نه، سخت است. با سرگرم کردن خودتان، پیاده‌روی، مسافرت، وقت گذراندن با دوستانتان و نوشتن حس‌هایتان درباره این انتظار، خودتان را مشغول نگه دارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *