1403/01/30

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چند بار نزدیکی در هفته برای بارداری لازم است؟

چند بار نزدیکی در هفته برای بارداری لازم است؟

چند بار نزدیکی در هفته برای بارداری لازم است؟

آیا برای باردار شدن تعداد دفعات رابطه زناشویی در هفته یا ماه مهم است؟ قبل از نزدیکی به چه نکاتی باید توجه کرد؟ زمان طلایی نزدیکی برای باردار شدن چه روزهایی است؟

بهترین زمان نزدیکی برای بارداری

در هر ماه فقط شش روز شانس بارداری وجود دارد یعنی پنج روز قبل از تخمک‌گذاری و یک روز زمانی که تخمک گذاری انجام می شود. نزدیکی باید در زمان تخمک گذاری انجام شود تا احتمال بارداری زیاد شود.تخمک گذاری معمولا در روز ۱۲ تا ۱۴ دوره قاعدگی با آزاد شدن تخمکها از تخمدان به لوله های رحمی انجام می‌شود. با تعیین زمان تخمک گذاری احتمال بارداری خیلی زیاد می‌شود. یادتان باشد اسپرم می‌تواند دو تا سه روز زنده بماند، اما تخمک فقط ۱۲ تا ۲۴ ساعت زنده می‌ماند.

رابطه زناشویی و بارداری

چند بار در هفته باید نزدیکی کرد؟

پزشکان توصیه می‌کنند برای باردار شدن باید دو تا سه بار در هفته رابطه زناشویی داشته باشید. این میزان بهترین تعداد برای یک زوج طبیعی و سالم است. با این تعداد نزدیکی در زمان تخمک گذاری همیشه اسپرم درون رحم وجود دارد. متخصصان توصیه می کنند در زمان تخمک گذاری بهتر است یک روز در میان نزدیکی داشته باشید.

پیش‌بینی تخمک‌گذاری از روی دوره قاعدگی

متخصصان زنان و زایمان توصیه می کنند حتما در زمان تخمک‌گذاری نزدیکی کنید چون کمک زیادی به سرعت بخشیدن به بارداری می‌کند. همیشه گفته می‌شود تخمک‌گذاری، در روز چهاردهم قاعدگی انجام می‌شود، اما این قانون فقط در زنانی صدق می‌کند که چرخه قاعدگی ۲۸روزه دارند به همین دلیل تعداد کمی از زنان در این گروه قرار می‌گیرند. دوره قاعدگی زنان از ۲۴ روز تا ۳۵روز متنوع است. قاعده کلی که در باره همه زنان می‌توان گفت، این است که تخمک‌گذاری چهارده روز قبل از آخرین روز قاعدگی یعنی یک روز پیش از شروع دوره قاعدگی بعدی انجام می‌شود. با در نظر گرفتن این قانون، در زنانی که دوره قاعدگی ۲۴ روزه دارند، تخمک‌گذاری در روز دهم قاعدگی و در زنانی که دوره قاعدگی ۳۵ روزه دارند، تخمک‌گذاری در روز بیست و یکم قاعدگی اتفاق می‌افتد. تحقیقات نشان می‌دهد تطبیق زمان نزدیکی با دوره تخمک گذاری اهمیت زیادی در باردار شدن زنان دارد. زوج هایی که همزمان با دوران تخمک گذاری نزدیکی می کنند خیلی سریع تر بچه‌دار می شوند.

تخمک گذاری

در ادامه نتایج تحقیقات نشان داده شده است:

  • پنج روز قبل از تخمک گذاری: ۴/۰ تا ۷ درصد شانس بارداری
  • چهار روز قبل از تخمک گذاری: ۸ تا ۱۷ درصد
  • سه روز قبل از تخمک گذاری: ۸ درصد تا ۲۳ درصد
  • دو روز قبل از تخمک گذاری: ۱۳ تا ۲۹ درصد
  • یک روز قبل از تخمک گذاری: ۲۱تا ۳۴ درصد
  • روز تخمک گذاری: ۸تا ۳۳درصد
  • یک روز بعد از تخمک گذاری: ۸/۰ تا ۱۱ درصد
  • دو روز بعد از تخمک گذاری: ۳ تا ۹ درصد

چطور متوجه شویم تخمک گذاری انجام نمی‌شود؟

اگر تخمدان تخمکی آزاد نکند با هر تعداد رابطه زناشویی هم باروری اتفاق نمی‌افتد. دوره های نامنظم قاعدگی و یا پریود نشدن یکی از نشانه های اتفاق نیفتادن تخمک گذاری یا به ندرت اتفاق افتادن آن است. اگر یک زوج بعد از یک سال بعد ازدواج رابطه زناشویی محافظت نشده داشته باشند و بارداری شکل نگیرد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *