آنا/ اگر موی سر شما چرب است با این چند روش ساده می‌توانید از شر موی چرب خلاص شوید.

پوست سر و مو با مشکلات زیادی در طول روز مثل آلودگی، استرس، مواد شیمیایی و سبک زندگی غلط مواجه است، بنابراین ریزش مو، نازک شدن مو و فعالیت بیش از حد چربی‌ها روی پوست سر باعث ایجاد مشکلاتی می شوند. پوست سر و موها مانند پوست صورت نیاز به مراقبت دارند. پوست سر چرب می‌تواند باعث ایجاد خارش و شوره و مشکلات دیگر شود، اما به نظرتان راهکارهای درمانی برای چربی موی سر چیست؟ 

استفاده از سرکه سیب
محلول سرکه سیب یکی از بهترین راهکارهای درمان چربی موی سر است. سرکه سیب باعث از بین بردن رسوبات مو، شادابی مو و همچنین درخشش مو می شود.
برای این کار، نصف فنجان سرکه سیب را در ظرف آب کوچکی ریخته و بعد از شستشوی مو با شامپو، موی خود را مستقیما سرکه سیب بشوئید.

 از بین بردن چربی مو با لیمو
لیمو دارای تاثیر چشمگیری بر درمان چربی موی سر، کنترل چربی مو و از بین بردن چربی های متراکم شده مو است. خاصیت اسیدی آبلیمو باعث متعادل شده چربی پوست سر می شود. کافی است آبلیمو را با آب مخلوط کرده و پس از شستشوی موها با شامپو، از آب لیموی طبیعی برای شستش مو استفاده کنید.

  استفاده از شامپوی نعناع
شامپوی نعناع تاثیر شگرفی بر رفع چربی موی سر دارد. مقداری نعناع را جوشانده و بعد از سرد شدن، با آب مخلوط کنید. بعد از شستشوی مو با شامپو از محلول نعناع استفاده کنید. مخلوط کردن نعناع با سرکه می تواند تاثیرات بهترین نیز داشته باشد.

روغن زیتون
روغن زیتون یکی از پرکاربردترین محصولات در مراقبت از پوست و مو و درمان چربی موی سر به شمار می آید. از روغن زیتون در درمان چربی موی سر، ریزش و شوره مو استفاده می شود. بعد از شستشوی مو با شامپو، مقداری روغن زیتون را کف دست ریخته و با حرکات دایره وار انگشتانتان، روغن زیتون را روی پوست سر ماساژ دهید.
اجازه دهید روغن زیتون به مدت یک ساعت روی پوست سر باقی بماند. در صورت تمایل می توانید پس از این موی را شستشو دهید.

  پودر چوب صندل یا جوش شیرین
برای رفع چربی موی سر می توانید مقداری پودر چوب صندل یا جوش را روی مناطق چرب موها ریخته و پس از ۵ دقیقه شتسشو دهید.

چطور از چرب شدن موها جلوگیری کنیم؟
*برای اینکه موهای چرب نداشته باشید، در ادامه چند راهکار به شما پیشنهاد داده‌ایم:
*موهای خود را همیشه دم اسبی نبندید
*به موهای خود کمتر دست بزنید
*بیش از حد نرم کننده استفاده نکنید
*شانه زدن و برس کشیدن را کمتر کنید
*از شانه و برس کثیف استفاده نکنید
*از شانه یا برس پر از مو استفاده نکنید