خراسان/ برخلاف قبل که بازنشستگان ورود به دوران سالمندی را استراحت و خانه‌نشینی معنا می‌کردند، سالمندان امروز به دنبال ماجراجویی، تحرک فراوان و فرصتی برای یادگیری چیزهای جدید هستند. در ادامه به چند راهکار جالب اشاره می‌کنیم که به تجربه کردن‌شان می‌ارزند!
نوشتن زندگی‌نامه
هیچ فعالیتی برای سن و سال‌دارها جذاب‌تر از ثبت داستان زندگی منحصر به‌فردشان نیست. شما می‌توانید خاطرات‌تان را بنویسید یا ضبط کنید و عکس‌های مربوط به هر دوره را به آن اضافه کنید. این کار به جز سرگرم کردن خود و اطرافیان‌تان، یک قسمت از تاریخ را هم حفظ می‌کند.
باغبانی
حفر گودال، کاشت بذر و درخت، آبیاری و مراقبت از آن‌ها به جز این که یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ آرامش و خشنودی در سالمندان است، باعث می‌شود از دیدن گل‌های زیبا و چشیدن میوه‌های خوشمزه هم به وجد بیایید!
جلسات کتاب‌خوانی
اعلام نظر درباره کتاب‌هایی که مطالعه کرده‌اید نه‌تنها به هوشیاری ذهنی و بالابردن سطح آگاهی کمک می‌کند بلکه روابط اجتماعی شما را هم تقویت خواهد کرد.
پیاده روی
قدم زدن در ساعات خنک روز شما را از حالت بی‌حوصلگی ناشی از در خانه ماندن رها می‌کند. همچنین راهی بی‌نظیر برای آشنایی با افراد جدید است. می‌توانید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازی‌‌های فکری مثل شطرنج را همراه خود به پارک ببرید تا وقتی مشغول استراحت هستید ذهن‌تان هم کمی ورزش کند!
ساخت زیورآلات
ساختن گردنبند یا دستبند یکی از صنایع دستی جالب است که می‌تواند به شما در بهبود مهارت‌های حرکتی کمک کند. این کار علاوه بر تقویت خلاقیت می‌تواند منبع درآمد محدودی هم برایتان به وجود بیاورد.
رسیدگی به خود
هر سالخورده‌ای شایسته فرصتی برای استراحت، خوش گذرانی و لذت بردن از بازنشستگی است، چرا که پیش از این سخت کار کرده است. مراکز زیبایی، ماساژ و استخرها بهترین مقصد برای آب‌درمانی، ماساژ درمانی، تغییر مدل مو و رسیدگی به ناخن و پوست هستند که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید برای لحظاتی فارغ از مشکلات از این موارد لذت ببرید.
نویسنده : مهدیس مرادیان | روزنامه نگار