ژاکت یک لباس رسمی برای آقایان است و اگر شما دوست دارید که همیشه و همه جا مرد شیک پوشی باشید باید نکاتی را در انتخاب ژاکت هایتان رعایت کنید.
ژاکت های مردانه ای که برای شیک پوشی انتخاب خوبی نیست
شاید شما هم آقای جوانی را دیده اید که ژاکتی به تن کرده و با خودتان فکر کنید که این ژاکت اصلا مناسب او نیست.‌ جالب است بدانید که حتی انتخاب ژاکت هم؛ خیلی زیاد در زیبا به نظر رسیدن شما تاثیر دارد. به خاطر همین در این قسمت از دنیای مد بیا نی نی تصمیم گرفتیم تا ژاکت هایی که آقایان شیک پوش هیچ وقت نمی پوشند را به شما معرفی کنیم.
ژاکت پدرانه و سن بالا
این ژاکت‌ ها اغلب خیلی ساده بوده و معمولی به نظر می رسند. طراحی خاصی ندارند و تنها مزیتشان قیمت پایینِ آن ها است.
ژاکت بگ و خیلی بزرگ
این ژاکت ها در قسمت میان تنه باید اندازه باشند و اندام شما را مناسب نشان دهند‌ که در غیر این صورت حالت افتاده ای دارند؛ پس سایز آنها را خیلی بزرگ نگیرید. هر چقدر که سایز کوچکترِ این ژاکت ها را انتخاب کنید؛ در آن زیباتر به نظر خواهید رسید.
ژاکت مردانه چرم فیک و تقلبی
هرگز ژاکتی که چرم آن فیک و تقلبی باشد را خریداری نکنید، زیرا بعد از مدت زمانی پوسته پوسته می شود. درست است که قیمت ارزانی دارد؛ اما هرگز تیپ زیبایی را برای شما درست نمی کند.
ژاکت خیلی سن پایین
یکی از اشتباهات غلطی که افراد مرتکب می شوند، این است که طرحِ ژاکت را جوان ‌تر از سن خود انتخاب می کنند. بهتر است که یک ژاکت مناسب برای سنی که دارید؛ انتخاب کنید که در غیر اینصورت همه چیز مصنوعی به نظر می رسد.
ژاکت جین
خیلی از افراد ترجیح می‌ دهند که ژاکت جین به تن کنند که با شلوار جین می تواند ستِ خوبی را ایجاد کند؛ البته مراقب باشید که طرح جین ها خیلی با یکدیگر هماهنگ نباشد، بلکه باید یک کنتراست به وجود بیاورید تا به تعادل زیبایی برسید. از طرفی هم در نظر بگیرید که ژاکت جین نباید خیلی روشن باشد و بهتر است که از لحاظ تیرگی و روشنی، تناژ متوسط را انتخاب کنید.
ژاکت هایی با آستین خیلی بلند
به دنبال ژاکت هایی که آستین خیلی بلندی دارند؛ نباشید. اگر آستین ژاکت تان بلند است؛ حتما آن را به خیاط بدهید تا به اندازه مناسب آن را کوتاه کند.
ژاکت با پارچه کرکی یا موی حیوانات
حتماً حواستان باشد از ژاکت هایی که این جنس ها را دارند؛ خریداری نکنید چرا که شما را از شیک پوشی واقعی دور می کنند.