1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چند وقت یکبار به ویزیت‌‌های قبل از بارداری نیاز دارم؟

چند وقت یکبار به ویزیت‌‌های قبل از بارداری نیاز دارم؟

چند وقت یکبار به ویزیت‌‌های قبل از بارداری نیاز دارم؟

بسیاری از مادران می‌توانند به شما بگویند این دیدارها دارای هیجان هستند و برای اولین بار ضربان قلب نوزاد خود را خواهید شنید. پزشک همچنین بر سلامت شما و سلامت نوزاد شما نظارت می‌کند و دستورالعمل‌های تغذیه و فعالیت را ارائه می‌دهد و توضیح می‌دهد که در طول زایمان چه مراحلی دارید و نکاتی در مورد نحوه مراقبت و تغذیه نوزاد جدید ارائه می‌دهد.
 

برنامه توصیه شده برای بارداری سالم:

برای بارداری سالم احتمالاً پزشک شما می‌خواهد شما را در برنامه توصیه شده زیر برای ویزیت‌های دوران بارداری ملاقات کند:

هفته‌های ۴ تا ۲۸: ۱ ویزیت قبل از تولد در ماه

هفته‌های ۲۸ تا ۳۶: ۱ ویزیت قبل از زایمان هر ۲ هفته

هفته‌های ۳۶ تا ۴۰: ۱ ویزیت قبل از تولد هر هفته

اگر دوقلو باردار هستید پزشک ویزیت‌های بیشتر قبل از زایمان را پیشنهاد می‌کند. همچنین ممکن است بین ویزیت‌ها به آزمایش‌های اضافی مانند سونوگرافی برای بررسی رشد و میزان مایع آمنیوتیک در هر نوزاد نیاز داشته باشید.

 

چه عواملی باعث می‌شود تا به پزشک مراجعه کنیم؟

پزشک شما بر اساس تصویر سلامتی فرد تصمیم می‌گیرد که چند وقت یکبار به او مراجعه کند. اگر قبل از بارداری مشکلی برای سلامتی خود داشته‌اید یا در دوران بارداری مشکلاتی ایجاد شده است آنها بیشتر ملاقات می‌کنند. همچنین ممکن است برای اطمینان از سالم ماندن شما و نوزادتان به آزمایشات بیشتری نیاز داشته باشید.
 

در صورت داشتن هر یک از این عوامل نگران کننده پزشک ممکن است تعداد ویزیت‌های شما را قبل از زایمان افزایش دهد:

خوشبختانه اکثر زنان در اواخر دهه ۳۰ و اوایل ۴۰ سالگی نوزادان قوی و سالم به دنیا می آورند. اما بعد از ۳۵ سالگی شانس بیشتری برای به دنیا آمدن نوزادی با نقص مادرزادی دارید. شما همچنین بیشتر در معرض عوارض بارداری هستید. پزشک مایل است بیشتر شما را ملاقات کند. سایر مشکلات سلامتی مانند آسم، لوپوس، کم خونی یا چاقی نیز ممکن است نیاز به ویزیت بیشتر داشته باشد. مشکلات پزشکی که در دوران بارداری ایجاد می شود. در طول ویزیت‌های قبل از تولد پزشک شما به دنبال عوارضی است که می‌تواند بعد از باردار شدن رخ دهد. این موارد شامل پره اکلامپسی یا فشار خون بالا مربوط به بارداری و دیابت بارداری است. در صورت بروز هر یک از این شرایط سلامتی ممکن است لازم باشد بیشتر به پزشک مراجعه کنید تا پزشک شما بتواند وضعیت سلامتی شما را دقیقاً بررسی کند.

 

منبع: www.webmd.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *