1403/02/20

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه از روغن نارگیل برای مو‌های خود استفاده کنیم؟

چگونه از روغن نارگیل برای مو‌های خود استفاده کنیم؟

چگونه از روغن نارگیل برای مو‌های خود استفاده کنیم؟

روغن نارگیل فواید زیادی برای مو دارد. برای از بین بردن شوره سر، بازگرداندن درخشندگی به مو‌های خشک و آسیب دیده، بهبود موخوره و محافظت از مو در برابر آسیب‌های حالت دهنده استفاده می‌شود. استفاده از آن برای اکثر انواع مو بی‌خطر است. روغن نارگیل مملو از اسید‌های چرب است که می‌تواند سلامت مو را بهبود بخشد. در بسیاری از شامپو‌ها، نرم‌کننده‌ها، ژل‌های حالت دهنده و سایر محصولات مراقبت از مو یافت می‌شود. در ادامه به بررسی فواید روغن نارگیل برای مو می‌پردازیم.

روغن نارگیل چه فواید برای مو‌ها دارد؟

بهبود خشکی سر:

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد اسید لوریک (نوعی چربی اشباع شده فراوان در روغن نارگیل) می‌تواند با محافظت در برابر ریزش پروتئین به مو‌های شما کمک کند. مو از پروتئین به ویژه کراتین ساخته شده است. رنگ‌ها، سفید‌ کننده‌ها، شامپو‌ها و محصولات حالت دهنده می‌توانند به این پروتئین آسیب رسانده و مو‌ها را کدر و شکننده کنند. روغن نارگیل تنها روغنی است که می‌تواند از دست دادن پروتئین را کاهش دهد.

 از بین برنده شوره سر:

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد می‌توانید از روغن نارگیل برای کمک به کنترل پوست سر خشک و خارش دار و شوره سر استفاده کنید. تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که روغن نارگیل ممکن است به ترمیم سد پوستی که لایه بالایی پوست شما است کمک کند.

چگونه از روغن نارگیل برای محافظت از مو‌ها استفاده کنیم؟

روغن نارگیل ممکن است برای همه انواع مو مفید باشد. مخصوصاً برای مو‌های خشک، آسیب دیده یا رنگ شده مفید است. با این حال نگرانی‌هایی وجود دارد که استفاده مکرر از روغن نارگیل ممکن است منجر به سفتی مو برای افرادی با بافت مو‌های زبر شود. برای استفاده حداکثری از روغن نارگیل برای محافظت از مو‌ها به موارد زیر توجه کنید:

 ابتدا روغن را گرم کنید:

اگر روغن نارگیل را قبل از مالیدن روی مو‌هایتان گرم کنید استفاده از آن آسان‌تر است. یک قاشق چای خوری از روغن را در یک کاسه بریزید و آن را در ظرفی که تا حدی با آب داغ پر شده است قرار دهید. روغن نارگیل در عرض چند دقیقه مایع می‌شود. همچنین می‌توانید روغن جامد شده را در کف دست خود قرار دهید و دستان خود را به هم بمالید تا ذوب شود.

 در شب از روغن استفاده کنید:

برای جذب روغن نارگیل مو به زمان نیاز دارید بنابراین اگر صبح از این روغن استفاده کنید مو‌هایتان چرب به نظر می‌رسد. در عوض آن را شب استفاده کنید سپس صبح مو‌ها را شامپو بزنید.

 به واکنش پوستی خود توجه کنید:

برخی افراد متوجه می‌شوند که استفاده از روغن نارگیل به طور مستقیم روی پوست سر می‌تواند خشکی را کاهش دهد. از سوی دیگر دیگران با مسائلی مانند تحریک و مسدود شدن منافذ دست و پنجه نرم می‌کنند. اگر هرگز از روغن نارگیل برای پوست سر خود استفاده نکرده‌اید با حداقل مقدار شروع کنید تا زمانی که بدانید پوستتان چگونه واکنش نشان می‌دهد.

 دوبار مو‌ها را شامپو بزنید:

زمانی که زمان پاک کردن روغن نارگیل از روی مو‌هایتان فرا می‌رسد به خاطر داشته باشید که استفاده از شامپوی نرم‌کننده ممکن است برای از بین بردن لیزی لازم نباشد.

نتیجه‌گیری:

روغن نارگیل ممکن است به مرطوب کردن و ترمیم مو‌های آسیب دیده کمک کند. همچنین نشان داده شده است که از شوره سر جلوگیری می‌کند. می‌توانید از آن به عنوان پیش شستشو، نرم‌کننده، ماسک مو یا کمک حالت دهنده استفاده کنید. ابتدا از مقدار کمی استفاده کنید تا ببینید پوست شما چگونه واکنش نشان می‌دهد. اگر نتایج را دوست دارید و مشکلی برایتان پیش نمی‌آید حدود دو تا سه بار در هفته از روغن استفاده کنید.

 

منبع:

www.verywellhealth.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *