1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه با شوره سر در دوران بارداری مقابله کنیم؟

چگونه با شوره سر در دوران بارداری مقابله کنیم؟

چگونه با شوره سر در دوران بارداری مقابله کنیم؟

تغییرات هورمونی باعث ایجاد شوره سر در دوران بارداری می‌شود. در اینجا چند راه برای مقابله با پوسته‌های سر در زمان بادراری وجود دارد. در حالی که شوره سر یک بیماری پوستی بسیار رایج است برخی از زنان برای اولین بار در دوران بارداری دچار خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر می‌شوند. در دوران بارداری هورمون‌ها دچار تغییر می‌شوند. از تولید چربی بیش از حد روی پوست گرفته تا حساس شدن پوست به محصولاتی که قبل از بارداری بدون مشکل استفاده می‌شد.

 

درمان‌های طبیعی برای مقابله با شوره سر در دوران بارداری

 سرکه سیب:

سرکه سیب با خواص ضد قارچی و ضد التهابی خود یکی از بهترین درمان‌ها برای از بین بردن شوره سر است. از آنجایی که شوره سر می‌تواند در نتیجه رشد بیش از حد باکتری‌ها ایجاد شود سرکه سیب با توقف رشد در مسیر خود به خوبی آنها را از بین می‌برد.

 روغن درخت چای:

در بسیاری از شامپو‌های شوره سر یکی از مواد اصلی که یافت می‌شود روغن درخت چای است. ضد میکروبی‌ها ارگانیسم‌های ایجاد‌کننده شوره سر در دوران بارداری را از بین می‌برند یا به شدت کاهش می‌دهند و پوست سر را از شوره پاک می‌کنند. هنگام استفاده از روغن درخت چای غلیظ آن هرگز نباید روی پوست سر استفاده شود. بوی بسیار قوی دارد و می‌تواند باعث سوزش، قرمزی، پوسته پوسته شدن و غیره شود. به این ترتیب استفاده از روغن درخت چای ارگانیک رقیق شده توصیه می‌شود.

روغن نارگیل:

روغن نارگیل با خواص تسکین دهنده‌ای که دارد محصول خوبی برای استفاده در بسیاری از بیماری‌های پوستی است. وقتی صحبت از شوره سر می‌شود خواص ضد میکروبی موجود در آن به توقف رشد قارچ‌ها یا ارگانیسم‌های ایجاد‌کننده شوره سر کمک می‌کند. استفاده از آن در دوران بارداری بی‌خطر است و می‌توان چندین بار در هفته در طول مبارزه با شوره سر از آن استفاده کرد.

 آلوئه ورا:

آلوئه ورا با ماهیت تسکین دهنده‌ای که دارد برای بسیاری از بیماری‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا به کنترل خارش آن‌ها کمک کند. آلوئه‌ورا می‌تواند با نگه داشتن رطوبت در پوست سر به جلوگیری از بازگشت شوره سر کمک کند.

 نمک دریا:

نمک دریا که به عنوان لایه بردار پوست سر استفاده می‌شود و یک درمان طبیعی فوق‌العاده برای از بین بردن شوره سر است.

 

شامپو‌های ضد شوره چه تأثیری دارند؟

شامپو‌های مختلفی در بازار وجود دارد که به رفع پوسته‌های شوره سر کمک می‌کند. اگر محصولی را بخرید که واقعاً به بهبود پوست سر کمک کند حداقل یکی از مواد زیر برای از بین بردن شوره سر باید وجود داشته باشد:

  • سیکلوپیروکس
  • قطران زغال سنگ
  • کتوکونازول
  • اسید سالیسیلیک
  • اسید سالیسیلیک و گوگرد
  • سولفید سلنیوم
  • زینک پیریتیون

آیا رژیم غذایی به رفع شوره سر کمک می‌کند؟

درمان پوسته سر یکی از راه‌های جلوگیری از شوره سر در دوران بارداری است. با خوردن غذا‌های غنی از ویتأمین‌های A، B، C و روی بدن می‌تواند از چندین جهت با شوره سر مقابله کند.

– ویتأمین A:

این ویتأمین به رشد و نگهداری سلول‌های پوست کمک می‌کند که منجر به سلامت کلی پوست می‌شود.

– ویتأمین B:

ویتأمین B به ایجاد سلول‌های جدید پوست کمک می‌کند.

– ویتأمین C:

ویتأمین C که به عنوان تقویت‌کننده سیستم ایمنی شناخته می‌شود به جلوگیری از شرایطی که در نتیجه ضعف سیستم ایمنی در دوران بارداری از جمله شوره سر ایجاد می‌شوند کمک می‌کند.

– روی:

روی به رشد و تکامل سلولی کمک می‌کند.

آیا استرس تأثیری بر رفع شوره سر دارد؟

استرس نقش مهمی در ایجاد شرایط پوستی دارد. به این ترتیب محدود کردن استرس

و خواب کافی به جلوگیری از شوره سر ناخواسته در دوران بارداری کمک می‌کند.

 

منبع:
www.babygaga.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *