1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه رشد ناخن‌ها را افزایش دهیم؟

چگونه رشد ناخن‌ها را افزایش دهیم؟

چگونه رشد ناخن‌ها را افزایش دهیم؟

افراد به دلایل زیادی با مشکلات ناخن مواجه می‌شوند و در همه گروه‌های سنی رایج است. سوء تغذیه شدید می‌تواند یکی از دلایل ضعیف و ناسالم بودن ناخن‌ها باشد. مشکلات ناخن انگشت نیز ممکن است به دلیل عفونت، آسیب یا بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما رخ دهد. ناخن‌های پا ممکن است به دلیل عفونت، تامین عصب ضعیف، گردش خون ضعیف، کفش نامناسب، ضربه و سایر مشکلات دچار مشکل شوند.

 

برای داشتن ناخن‌های سالم چه نکاتی را رعایت کنیم؟

 ناخن‌ها را مرطوب کنید:

همانطور که از پوست یا مو‌های خود مراقبت می‌کنید مرطوب کردن ناخن‌ها و هیدراته نگه داشتن آن‌ها برای جلوگیری از عفونت و بستر ناخن آسیب دیده ضروری است. با استفاده از کرم دست به مرطوب نگه داشتن ناخن‌ها کمک کنید.

 از مکمل‌های ویتامین استفاده کنید:

رشد آهسته و شکستن ناخن‌ها نشان دهنده کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در رژیم غذایی در بدن است. ناخن‌ها از آمینو اسید‌های کراتین ساز ساخته شده‌اند. مکمل‌هایی مانند کلاژن و بیوتین باعث می‌شوند ناخن‌های شما در عرض یک هفته سریع‌تر رشد کنند و قوی‌تر و سالم‌تر شوند. مکمل‌های بیوتین و کلاژن استحکام و ضخامت ناخن‌ها را افزایش می‌دهند، ظاهر را بهبود می‌بخشند، شکستگی را کاهش می‌دهند و به شما کمک می‌کنند ناخن‌های بلندی داشته باشید.

 از ناخن‌های مصنوعی خودداری کنید:

اکریلیک، دیپ و ژل ناخن‌های شما را زیبا جلوه می‌دهد اما رشد طبیعی ناخن‌های شما را محدود می‌کند. همچنین مواد شیمیایی حاصل از فرآیند‌های مختلف به بستر ناخن آسیب می‌رساند و در صورت عدم استفاده صحیح باعث عفونت باکتریایی می‌شود.

ناخن‌ها را نجویید:

جویدن ناخن در مواقع اضطراب در بیشتر افراد رایج است اگرچه این امر منجر به کوتاه‌تر شدن ناخن در انگشتان آن‌ها می‌شود. بهترین راه برای مهار این عادت می‌تواند پوشاندن ناخن‌ها با بانداژ یا چیزی مشابه آن باشد.

 به نوع لاک خود توجه کنید:

لاک‌هایی که که انتخاب می‌کنید باید دارای مواد مغذی و حالت دهنده باشند. نباید مواد افزودنی خشک‌ کننده مانند تولوئن، کافور و فرمالدئید داشته باشد. حتی زمانی که از لاک پاک کن استفاده می‌کنید مطمئن شوید که از پاک‌کننده و پوشش پایه بهتری استفاده می‌کنید.

 از تقویت‌ کننده ناخن استفاده کنید:

یک تقویت‌ کننده ناخن‌های شما را قوی‌تر می‌کند که به نوبه خود منجر به ناخن‌های بلندتر، قوی‌تر و سالم‌تر می‌شود. مواد تقویت‌ کننده ناخن مانند اسید‌های آمینه، ویتامین B و ویتامین E سلامت ناخن را تضمین می‌کنند.

از درمان‌های خانگی استفاده کنید:

درمان‌های خانگی بی‌شماری برای رشد سریع‌تر ناخن‌ها در خانه وجود دارد. این کار از موادی که به راحتی در خانه شما در دسترس هستند مانند لیمو، روغن نارگیل، روغن زیتون یا پرتقال شروع می‌شود. اگر به طور مداوم استفاده شوند تاثیر مثبتی بر رشد و سلامت ناخن‌ها خواهند داشت. همچنین باید برخی از مواد غذایی مغذی مانند تخم مرغ، لوبیا، جو دوسر، تخمه آفتابگردان، سالمون، زغال اخته را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا ناخن‌های سالم‌تر، قوی‌تر و بلندتر داشته باشید.

نتیجه‌گیری:

گاهی اوقات خانم‌ها به این فکر می‌کنند که چگونه ناخن‌های خود را سریع‌تر در خانه رشد دهند و این کار چندان سختی هم نیست. با کمی هوشیاری در مورد بهداشت و سلامت ناخن‌های خود می‌توانید به نتایج دلخواه خود برسید. اگر ناخن‌ها به دلیل برخی از مشکلات سلامتی در بدن آسیب نبینند داشتن ناخن‌های بلند با نکاتی از متخصصان پوست و چند درمان خانگی بسیار آسان است. رژیم غذایی فرد نیز نقشی حیاتی در سلامت ناخن دارد و باید به آن اهمیت داد.

 

منبع:

parenting.firstcry.com

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *