1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه زمان تخمک‌گذاری را متوجه شویم؟

چگونه زمان تخمک‌گذاری را متوجه شویم؟

چگونه زمان تخمک‌گذاری را متوجه شویم؟

بهترین شانس برای باردار شدن داشتن رابطه جنسی در دو تا سه روز قبل از تخمک‌گذاری است. پس از تخمک‌گذاری احتمال بارداری به سرعت کاهش می‌یابد و در عرض ۱۲ تا ۲۴ ساعت نمی‌توانید در طول آن چرخه باردار شوید. اگر خانمی در هر یک از این سه روز رابطه جنسی داشته باشد ۱۵ تا ۲۵ درصد احتمال باردار شدنش وجود دارد.

تخمک‌گذاری چیست؟

تخمک‌گذاری زمانی است که یک تخمک بالغ از تخمدان آزاد می‌شود و به سمت پایین لوله فالوپ حرکت می‌کند تا بتواند بارور شود.

از کجا بدانیم که چه زمانی تخمک‌گذاری می‌کنیم؟

میانگین طول چرخه قاعدگی خود را محاسبه کنید یعنی اول اولین روز قاعدگی و آخرین روز روز قبل از شروع قاعدگی ماه بعدی. تخمک‌گذاری حدود دو هفته قبل از قاعدگی بعدی اتفاق می‌افتد بنابراین اگر متوسط چرخه قاعدگی شما ۲۸ روز است باید حدود روز ۱۴ تخمک‌گذاری کنید. برای اطلاع از زمان تخمک‌گذاری به موارد زیر توجه کنید:

اگر ۲۸ روز بین قاعدگی‌ها فاصله دارید تخمک‌گذاری معمولاً در روز ۱۴ اتفاق می‌افتد و بارورترین روز‌ها روز‌های ۱۲، ۱۳ و ۱۴ هستند.

اگر سیکل‌های طولانی‌تری دارید مثلاً ۳۵ روز بین قاعدگی‌ها تخمک‌گذاری در روز ۲۱. اتفاق می‌افتد و بارورترین روز‌ها روز‌های ۱۹، ۲۰ و ۲۱ هستند

اگر سیکل‌های کوتاه‌تری دارید مثلاً ۲۱ روز بین قاعدگی‌ها تخمک‌گذاری در روز ۷ اتفاق می‌افتد و بارورترین روز‌ها روز‌های ۵، ۶ و ۷ هستند.

تخمک‌گذاری چه علائم و نشانه‌هایی دارد؟

۱- تغییرات ترشحات واژن:

در زمان تخمک‌گذاری ممکن است متوجه شوید که مخاط شما شفاف، نرم و لغزنده است و مانند غلظت سفیده تخم مرغ نمایان شده است. این بهترین علامت برای زمانی است که تخمک‌گذاری واقعاً اتفاق می‌افتد.

۲- تغییرات دمای بدن:

دمای پایه بدن خود را هر روز صبح قبل از بلند شدن از رختخواب ثبت کنید زیرا در این زمان دما بعد از تخمک‌گذاری حدود نیم درجه افزایش پیدا می‌کند. با ترسیم دمای بدن به راحتی می‌توانید متوجه شوید که چه زمانی دما افزایش می‌یابد و چه زمانی تخمک‌گذاری اتفاق می‌افتد. این می‌تواند به شما کمک کند تا الگوی تخمک‌گذاری خود را مشاهده کنید.

 

منبع:

babyyumyum.co.za


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *