1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه و چه زمانی کودک نوپا خود را از شیر بگیرید؟

چگونه و چه زمانی کودک نوپا خود را از شیر بگیرید؟

چگونه و چه زمانی کودک نوپا خود را از شیر بگیرید؟

شاید شما قصد بارداری دوم را دارید یا در حال حاضر باردار هستید. شاید شما به سادگی آماده باشید تا سینه های خود را برگردانید. هر چیزی که شما را وادار می کند پیراهن خود را بپوشید (حداقل وقتی کودک مشتاق پرستار شما می آید)، باید رویکردی محبت آمیز و ملایم برای از شیر گرفتن کودک نوپا داشته باشید.

آیا شما یا کودک نوپایتان آماده توقف شیردهی هستید؟

صحبت با کودک نوپا در مورد از شیر گرفتن:

حتی اگر کودک شما به سختی خودش صحبت می‌کند ممکن است بتواند توضیح ساده‌ای از آنچه در شرف وقوع است را بفهمد و به آن پاسخ دهد. به زبانی که می‌دانید او می‌فهمد (و بهتر از هر کسی فرزندتان را می‌شناسید) به او بگویید که چرا وقت آن رسیده که پرستاری را متوقف کند. (“شما در حال بزرگتر شدن هستید و اکنون نیازی به شیر دادن ندارید”) به او اطمینان دهید که شما دو نفر به کنار هم بودن ادامه خواهید داد و چند کار را که ممکن است بیشتر انجام دهید، مانند بازی کردن، کتاب خواندن فهرست کنید. به این ترتیب او متوجه می شود که شما او را رها نمی کنید  شما فقط با شیر دادن خداحافظی می کنید.

در حالی که شیر دادن به کودک نوپا را متوقف می کنید از خود مراقبت کنید:

وقتی از شیر می گیرید نگران شدن برای کوچولویتان آسان است، اما خودتان را فراموش نکنید. رویکرد تدریجی از نظر فیزیکی نیز برای مادر آسان‌تر است تا از گرفتگی جلوگیری شود. اگر دچار گرفتگی شدید، پدهای گرم کننده یا کمپرس می توانند به کاهش برخی از ناراحتی کمک کنند.

اگر کودک نوپا نمی خواهد شیردهی را متوقف کند چه باید کرد؟

• از مقایسه کودک نوپا با دیگران خودداری کنید:

مهم نیست که چقدر از این مبارزه ناامید هستید از این وسوسه که کودک نوپای خود را با سایر کودکانی که دیگر شیر نمی‌دهند، مقایسه نکنید. حتی اگر احساس می کنید تنها کسی هستید که هنوز این کار را انجام می دهید، به یاد داشته باشید که هر کودک و مادری متفاوت است. و آنچه برای فرزند شما مناسب است ممکن است برای کودک دیگری مناسب نباشد.

 

منبع:

www.whattoexpect.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *