مراقبت از اکستنشن مژه کاری ظریف است در صورتی که مراقب نباشید امکان دارد مژه ها را بکنید. در این مطلب ما به شما می گوییم چونه از مژه های اکستنشن شده نگهداری کنید. همراه ما باشید.
اکستنشن های مژه ظاهر خیلی جذابی به شما می دهند و باعث می شود آرایش روزانه تان ظاهر خیلی زیباتری داشته باشد. چنانچه می خواهید اکستنشن های مژه ظاهر خوبی داشته باشند باید مواظب آن ها باشید و در مدت زمان مشخص نزد آرایشگر برای ترمیم بروید.
تمیز کردن اکستنشن های مژه کار راحتی است ولی باید جلوی تحریک، عفونت و دیگر مشکلاتی که می تواند سلامت چشم را تحت تاثیر خود قرار دهد را بگیرید. تنها چیزی که شما احتیاج دارید یک شوینده ملایم، برس زدن و یک شیوه خوب برای خشک نمودن است.

مراحل نگهداری از اکستنشن مژه
چشمان خود را تمیز کنید
اطمینان پیدا کنید که مژه های شما بدون آرایش هستند و هیچ آثاری از آرایش یا چربی روی آن ها نیست. با تمیز بودن چشم ها نه فقط سرعت قرار دادن مژه بالا می رود، بلکه چسب آن هم به مژه های تمیز بهتر خواهد چسبید.
پس از چسباندن هر مژه، چه مژه اول باشد چه مژه آخر هرگز نباید تا ۴۸ ساعت رطوبت به مژه هایتان برسد
یعنی پیش از رفتن به سالن آرایشی دوش بگیرید و موها و بدن خود را بشویید.
به مدت ۴۸ ساعت پس از گذاشتن مژه ها، نباید بخار به آن ها برسد
پس استفاده از بخور داغ، سونا و یا انجام حرکات ورزشی که سبب عرق می شود، ممنوع است.
اطمینان پیدا کنید که محصولاتی که استفاده می کنید، همه آنها فاقد روغن و چربی هستند
چربی های موجود در پاک کننده های آرایش، محصولات مراقبت از پوست، لوازم آرایشی و … سبب کنده شدن چسب مژه ها می شود. 


از استفاده از آرایش ضد آب به ویژه ریمل ضد آب پرهیز کنید
این اقدام هم چسب مژه را شل می کند و سبب می شود که مژه های تان جدا شوند.

مژه های خود را نکشید
چنانچه فکر می کنید که مژه های شما گره خوردند یا پریشانند، با براش بدون مواد به آرامی آن ها را شانه کنید و با دست آن ها را نکشید.

در آرایش زیاده روی نکنید
هرچقدر که آرایش چشم شما کم تر باشد، طول عمر آن ها بیشتر خواهد شد.

شیوه شستن مژه اکستنشن چگونه است؟
استفاده از شیوه های صحیح در نگهداری از اکستنشن مژه بسیار اهمیت دارد. تمیز کردن اکستنشن مژه کار راحتی است ولی باید در زمان انجام آن مراقبت سلامت چشم‌ها بوده تا از تحریک، عفونت و دیگر مشکلات پیشگیری کرد.

– شستشوی صورت
برای شستن مژه اکستنشن بهتر است از شوینده‌های مخصوص تولید شده برای مژه استفاده کنید همین طور می‌توانید از شوینده یا صابون‌های مخصوص صورت یا حتی شامپو بچه استفاده کنید. در موقع انتخاب شوینده مناسب دقت کنید که شوینده بدون الکل و روغن باشد چون روغن اضافی می‌تواند چسب اکستنشن‌های مژه را تجزیه کند.
برای مراقبت از اکستنشن مژه، باید در موقع شستشو از آب گرم استفاده کنید. برای شستن مژه اکستنشن قدری شوینده بر روی نوک انگشت خود ریخته و آن را بر روی پلک و مژه‌هایتان قرار دهید و با حرکت دادن نوک انگشتتان به طرف بالا و پایین اکستنشن‌های مژه خود را تمیز کنید.


– خشک کردن و شانه زدن مژه
صورت خود را به وسیله یک حوله خشک کنید ولی از زدن حوله به چشم‌هایتان پرهیز کنید، بهتر است که بگذارید مژه‌ها به صورت طبیعی خشک شوند ولی برای زودتر خشک شدن آن‌ها می‌توانید یک دستمال کاغذی به دور انگشت خود بپیچید و به آهستگی برای چند ثانیه روی مژه‌هایتان قرار دهید تا آبشان جذب شود.
همینطور می‌توانید خشک شدن زودتر از باد سرد سشوار هم استفاده کنید، به این صورت که باد سرد سشوار را در فاصله مناسبی به مدت ۱۰ ثانیه روی هر چشم نگه دارید، استفاده زیاد از این شیوه می‌تواند باعث شل شدن چسب اکستنشن‌ها شود.
بعد از خشک شدن مژه‌ها، یک چشم خود را ببندید و به کمک یک براش تمیز و خشک ریمل، مژه‌ها را به طرف بالا شانه بزنید.

– تمیز کردن اکستنشن مژه
پس از انجام اکستنشن مژه باید به طور دائم و مرتب آنها را تمیز کنید. این کار را می‌توانید با مرطوب کردن مژه با قدری آب و سپس شانه کردن آن‌ها انجام دهید. برای نگهداری و مراقبت از اکستنشن مژه از محصولات غنی از رطوبت و چربی استفاده نکنید، چشم‌های خود را نمالید و به دقت آرایش چشمتان را انجام دهید.