1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

کاربرد‌های شگفت‌انگیز چای کیسه‌ای

کاربرد‌های شگفت‌انگیز چای کیسه‌ای

کاربرد‌های شگفت‌انگیز چای کیسه‌ای

 پف کردن چشم:

اگر خواب بد شبانه به شکل چشم‌های پف‌کرده روی صورت‌تان ظاهر می‌شود چند چای کیسه‌ای کافئین دار ممکن است کمک کند. آن‌ها را در آب گرم خیس کنید، مثل اینکه می‌خواهید یک فنجان چای درست کنید، سپس آن‌ها را برای چند دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شوند. یک کیسه روی هر چشم به مدت ۵ دقیقه می‌تواند پف کردگی را کاهش دهد و رگ‌های خونی نزدیک چشم شما را کوچکتر کند.

 

 زیبایی پوست:

اگر به نوعی انگور سمی برخورد کرده‌اید و با بثورات خارش دار و دردناکی روبرو هستید، حمام آغشته به چای سیاه ممکن است به کاهش التهاب و تسکین پوست شما کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که پانسمان‌های مرطوب تهیه‌شده با چای سیاه می‌توانند در درمان سایر بیماری‌های پوستی که می‌توانند باعث خارش پوست شوند.

 درمان آسیب‌های جزئی:

پانسمان چای سیاه همچنین می‌تواند به کاهش درد و کاهش تورم ناشی از خراش‌های کوچک یا کبودی کمک کند. چای کیسه‌ای را باز کنید، چای را بخارپز کنید و بگذارید خنک شود سپس آن را برای چند دقیقه روی ناحیه آسیب دیده فشار دهید.

 

 نیش حشرات را از بین می‌برد:

یک چای کیسه‌ای می‌تواند روی درد و خارشی که پس از نیش زدن یک حشره ایجاد می‌شود، تأثیر بگذارد. فقط کیسه را خیس کنید، آن را فشار دهید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بماند.

 

کاهش درد ناشی از شیردهی:

چای کیسه‌ای می‌تواند به عنوان کمپرس به مادران شیرده کمک کند تا درد نوک سینه‌ها را کاهش دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که خیس کردن چای کیسه‌ای با آب گرم، فشار دادن مقدار اضافی آن و سپس استفاده از آن به مدت ۱۵ دقیقه چهار بار در روز جریان خون را افزایش داده و به بهبودی سریع‌تر کمک می‌کند.

باز کردن منافذ پوست:

اسکراب تهیه شده از برگ‌های چای می‌تواند پوست چرب را عمیقاً تمیز کرده و به خلاص شدن از شر جوش‌های سرسیاه کمک کند. یک چای کیسه‌ای را باز کنید و ۱ قاشق چایخوری را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. خمیر را به آرامی به مدت ۲ تا ۳ دقیقه روی آن ناحیه بمالید و سپس با آب ولرم بشویید. سپس صورت خود را خشک کرده و از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

 

منبع:

www.webmd.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *