1402/12/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

زیاده روی کردن کودکان در میوه خوردن

زیاده روی کردن کودکان در میوه خوردن

زیاده روی کردن کودکان در میوه خوردن

زیاده روی کردن کودکان در میوه خوردن

میوه منبع خوبی از فیبر است که روده‌های ما را منظم نگه می‌دارد و می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌ها را در آینده کاهش دهد. اگرچه ممکن است فکر کردن در مورد پیشگیری از بیماری‌های مزمن در حال حاضر غیرضروری به نظر برسد اما به یاد داشته باشید که کودکان کوچک در اوایل زندگی عادت‌های غذایی را یاد می‌گیرند که آن را برای مدت طولانی حفظ می‌کنند. کودکان طبق نمودار زیر و با توجه به سن خود باید به طور منظم میوه مصرف کنند:

  • ۱-۲ سال ۱/۲ فنجان میوه
  • ۲-۳ سال ۱ فنجان میوه
  • ۴-۸ سال ۱/۵ فنجان میوه

رعایت مصرف روزانه میوه برای کودکان چه قدر مهم است؟

به خاطر داشته باشید که استفاده از میوه در رژیم غذایی کودک بسیار آسان است. برای مثال یک کودک ۱۸ ماهه را در نظر بگیرید. ممکن است به آن‌ها اسموتی با یک وعده میوه برای صبحانه، یک موز به عنوان میان وعده و مقداری توت فرنگی بعد از شام بدهید.

زیادی روی کردن در مصرف میوه

خوردن بیش از حد میوه می‌تواند شکم کودک شما را پر کند و فضای کمی برای سایر گروه‌های غذایی مهم مانند لبنیات، غلات سبوس دار و پروتئین‌ها باقی بگذارد. در حالی که میوه منبع خوبی از فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است اما متاسفانه پروتئین کمی دارد و تقریباً هیچ چربی ندارد. همچنین قند بیش از حد حتی اگر شکر طبیعی باشد مانند میوه‌های تازه می‌تواند به معنای کالری بیش از حد حتی برای کودکان باشد.
کودکان در روز چقدر باید میوه بخورند؟

نوع میوه مهم است

از نظر تغذیه‌ای آب میوه با میوه‌های تازه باهم قابل مقایسه نیستند. آب میوه فیبر کمتر و قند بیشتری دارد. کودکانی که حجم زیادی آب میوه می‌نوشند بیشتر در معرض خطر کمبود آهن هستند. میوه‌های تازه علاوه بر ویتامین‌ها و مواد معدنی سرشار از فیبر و آب هستند که برای سلامت سیستم گوارشی بسیار مهم می‌باشند.

آیا مصرف همه میوه‌ها برای کودکان بی‌خطر می‌باشند؟

تقریبا هر میوه‌ای برای کودکان نوپا مفید است و واقعاً لازم نیست نگران محتوای قند طبیعی میوه باشید. رنگ‌های مختلف ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های مختلفی را فراهم می‌کنند که می‌توانند از سلامت کودک شما حمایت کنند. بسته به سن کودک شما برخی از میوه‌ها ممکن است نیاز به خرد کردن داشته باشند تا خوردن آن‌ها برای کودکان بی‌خطر باشد.

نتیجه‌گیری:

میوه بخش مهمی از رژیم غذایی هر کودکی است با این حال حواستان باشد که در مصرف میوه زیاده روی نکنید زیرا حتی مصرف بیش از حد یک چیز خوب می‌تواند مضر باشد.

منبع:
oac.edu.au

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *