1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آزمایشات خون بارداری به چه صورت است؟

آزمایشات خون بارداری به چه صورت است؟

آزمایشات خون بارداری به چه صورت است؟

آزمایش خون می تواند با بررسی وجود هورمون ، گنادوتروپین جفتی انسان (hCG) ، بارداری را تأیید کند. این آزمایشات حساسیت بیشتری نسبت به آزمایش ادرار دارند و می توانند بارداری را زودتر تشخیص دهند. آزمایش های بارداری خون در صورت تشخیص ۱ تا ۲ میلی لیتر در میلی لیتر (واحد های بین المللی میلی لیتر در میلی لیتر) نتیجه مثبتی دارد ، در حالی که آزمایش ادرار به سطح hCG نیاز دارد تا به ۲۰ تا ۵۰ میلی آمپر در میلی لیتر برسد.

به چه علت در دوران بارداری باید آزمایش خون بدهیم؟

آزمایشات بارداری خون حساس تر از آزمایش ادرار است. آنها معمولاً مختص کسانی هستند که به ناباروری یا سقط جنین مشکوک هستند. آزمایشات بارداری خون باید در مطب پزشک انجام شود. پزشک ممکن است به شما توصیه کند برای انجام هر نوع آزمایش بارداری تا یک دوره از دست رفته صبر کنید تا بتوانید دقیق ترین نتیجه را بگیرید. آزمایش خیلی زود می تواند منفی کاذب ایجاد کند. برخلاف تست های بارداری خانگی، باید منتظر باشید تا نتیجه آزمایش بارداری خون از آزمایشگاه برگردد.

 

نتیجه آزمایش منفی یا مثبت کاذب یعنی چه؟

آزمایش بارداری ادرار دقیقاً به اندازه آزمایش خون (۹۹٪) دقیق است به شرطی که زمان توصیه شده برای انجام آن صبر کنید. HCG هر دو روز در مراحل اولیه بارداری دو برابر می شود. آزمایش ادرار در صورت رقیق شدن ادرار (از آبرسانی بیش از حد) یا انجام آزمایش خیلی زود ، می تواند منفی کاذب ایجاد کند. همانند آزمایش های بارداری ادرار در منزل ، ممکن است در نتیجه آزمایش های حاملگی خون (کاذب و منفی) نادرست باشد. موارد مثبت کاذب (آزمایش مثبت است ، اما شما باردار نیستید) به ندرت اتفاق می افتد. شما ممکن است یک مثبت کاذب (مانند زمانی که تحت درمان های باروری) و یا به دلیل مسائل پزشکی خاص اگر شما در حال مصرف یک داروی که حاوی هورمون hCG. علل احتمالی مثبت کاذب ممکن است شامل موارد زیر باشد:

محصولات حیوانی (آنتی بادی هتروفیل نامیده می شود)

انتقال خون یا پلاسما

اگر برای کاهش وزن ، دوپینگ یا باروری از hCG استفاده کرده اید

کمبود IgA

نارسایی کلیه

عوامل روماتوئید

برخی از انواع سرطان

آزمایش خون بارداری چه معایبی دارد؟

حتی اگر آزمایش بارداری خون زودتر انجام شود، دریافت نتایج شما در مقایسه با آزمایش ادرار طولانی تر می شود. زمان بندی نتایج از آزمایشگاه به آزمایشگاه دیگر متفاوت است و ممکن است از یک ساعت تا چند روز باشد. آزمایشات بارداری خون باید در مطب پزشک انجام شود و زمان بیشتری از برنامه شما خارج شود. آزمایش خون گرانتر از آزمایش بارداری در منزل است (بستگی به هزینه های پزشک و آزمایشگاه دارد). چند روز دیگر انتظار برای انجام آزمایش ادرار در منزل راحت تر است.

نتیجه گیری:

بهتر است به توصیه پزشک خود توجه کنید و از آزمایش زودهنگام خودداری کنید. آزمایشات ادرار در منزل یا آزمایش خون در مطب می تواند اطلاعات غلطی به شما بدهد که طبق دستورالعمل انجام نشود. اگر نگرانی دارید یا به یک نکته منفی یا مثبت کاذب مشکوک هستید برای تأیید نتایج با پزشک خود در مورد آزمایش بیشتر صحبت کنید.

 

منبع: www.verywellfamily.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *