1403/01/29

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

غذاهای ممنوعه در دوران شیر دهی

غذاهای ممنوعه در دوران شیر دهی

غذاهای ممنوعه در دوران شیر دهی

ماهی:

ماهی منبع خوبی از پروتئین است. بعضی از آنها مانند ماهی آزاد و ماهی تن دارای امگا ۳ نیز هست که بدن شما به آن نیاز دارد. می توانید هفته ای دو بار غذای دریایی بپزید. ماهی هایی که جیو کمتری دارند مانند ماهی آزاد ، تیلاپیا و قزل آلا را انتخاب کنید. از کوسه ، شمشیر ماهی ، شاه ماهی خال مخالی و کاشی ماهی که مقادیر زیادی جیوه دارند خودداری کنید.

غذاهای ادویه دار:

بیشتر نوزادان می توانند غذاهای ادویه دار و سایر غذاهای آتشین در رژیم غذایی شما را تحمل کنند. اما اگر کوچولوی شما معده حساس یا کولیک داشته باشد و هر بار غذاهای ادویه دار میخورید او دچار اسهال می شود. برای چند هفته ادویه و فلفل را کم کنید تا ببینید این کمک می کند یا خیر.

نعنا ، جعفری و مریم گلی:

آنها پر از عطر و طعم هستند. اما برخی گیاهان ممکن است بر میزان شیر تولیدی بدن تأثیر بگذارند. به عنوان مثال ، خوردن جعفری زیاد می تواند شیردهی را مهار کند. و ممکن است مریم گلی و نعناع فلفلی شیر شما را کاهش دهد. برای برخی از مادران شیرده ، حتی خمیر دندان و آب نبات با طعم نعناع نیز مشکل دارند.

شیر:

این به ندرت یک مشکل است. اما ببینید کودک شما چگونه عمل می کند. اگر توت شما دچار مشکلات پوستی است ، بعد از شیردهی دچار تنفس می شود یا علائم دیگری دارد ، به پزشک متخصص اطفال خود بگویید.

چای:

هرچقدر فنجان چای یا ارل گری شما طراوت داشته باشد، نقاط ضعفی هم دارد. این کافئین است، که می تواند خواب شما و کودک شما را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین ممکن است جذب آهن برای بدن شما را سخت تر کند. اگر چای داغ یا سرد می نوشید ، سعی کنید هنگام خوردن غذاهایی غنی از آهن مانند گوشت بدون چربی ، آن را ننوشید. سبزهای تیره و برگ دار و غلات صبحانه غنی شده مصرف کنید.

نوشیدنی های شیرین:

تغذیه با شیر مادر می تواند شما را بیشتر از حد معمول احساس تشنگی کند. در این صورت ، هر بار که شیر می دهید ، یک لیوان آب بنوشید. اما مهم نیست که چقدر احساس خشکی دارید ، به دنبال نوشابه های معمولی یا نوشیدنی های میوه ای نباشید ، که بدون تغذیه به شما کالری می دهند.

غذاهای گازدار:

غذاهای گازدار شامل لوبیا ، کلم بروکلی ، کلم و جوانه بروکسل هستند. نفخ ، آروغ زدن و دفع گاز طبیعی است. اما اگر کودک شما گاز گرفته یا کولیک دارد، چند هفته از این غذاها پرهیز کنید تا ببینید آیا علائم را تسکین می دهند یا خیر.

 

منبع: www.webmd.com 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *