1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آشنایی با فواید مصرف عناب در بارداری

آشنایی با فواید مصرف عناب در بارداری

فواید خوردن عناب در بارداری شامل جلوگیری از تهوع، استفراغ و تسکین درد‌های شکمی است. در طب اسلامی مصرف عناب در بارداری در ماه دوم توصیه شده است.

عناب از میوه های بسیار مفید است که علاوه بر خواص تغذیهای دارای موارد استفاده زیادی به عنوان یک گیاه دارویی است. این میوه که می توان درختان آن را از ایران تا هند و جنوب چین و حتی جنوب اروپا پیدا کرد، در هر منطقه ای دارای اسامی مختلفی است. در هند و پاکستان آن را ایناب و در شرق آسیا آن را خرمای قرمز، خرمای چینی یا خرمای هندی مینامند. خواص عناب مدتهای طولانی است که شناخته شده است. مردمان کشورهایی مانند چین و کره عناب را به عنوان داروی سنتی که مبنای گیاهی دارد بکار میبرند. این میوه در بسیاری کشورها با ویژگی کاهنده استرس مطرح شده است و از پودر میوه عناب برای آرامش اعصاب و اضطراب استفاده می شده است. میوه عناب خون را تصفیه و سموم را از سیستم بدن دفع می کند.عناب پوست را روشن میکند، مانع مشکلات قلبی میشود و احساس آرامش میدهد. خواص آنتی اکسیدان عناب همچنین به جلوگیری از سرطان کمک میکند. به طور کلی خواص دارویی عناب شامل تمیز کننده و تصفیه کننده خون، تقویت حافظه، رفع غم و کم کردن اضطراب، تمیز کنده کلیه، رفع بی‌خوابی، تسکین اعصاب، رفع حالت تهوع و استفراغ، پیشگیری از سرطان، جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها، ایجاد کم اشتهایی، موثر در افزایش رشد موی سر، تقویت عضلات و تقویت کننده دستگاه گوارش است. خوردن عناب خشک بهتر از عناب تازه است و طبع عناب معتدل متمایل به سرد و مرطوب میباشد. قسمت‌های مورد استفاده عناب، میوه ، بذر، برگ، پوست و ریشه آن است. همچنین کاربرد عناب در ایران بیشتر به صورت میوه خشک است. در این مطلب خواص و فواید خوردن عناب در بارداری گردآوری شده است.

 

عناب در بارداری، خواص عناب، فواید عناب، عناب در طب اسلامی، گیاه عناب

فواید خوردن عناب در بارداری

  • خوردن عناب در بارداری و مخصوصا در ماه دوم دوران بارداری برای رشد و سلامت جنین مفید است.
  • این میوه سرشار از ویتامین C میباشد. در حالت تازه ۷۴/ ۳۶ درصد و در حالت خشک ۶۵ الی ۷۷/۷۱ درصد قند دارد و به همین دلیل ارزش غذایی بالایی داشته، مصرف آن برای مادران باردار مفید است.
  • خوردن عناب در بارداری به جلوگیری از تهوع و استفراغ و برای تسکین درد‌های شکمی در دوران بارداری کمک می‌کند.
  • مصرف عناب در دوران بارداری، از خستگی و بیحالی مختص این دوران کم کرده و به عنوان تقویت کننده انرژی عمل می کند.
  • عناب آرامبخش و خواب آور است، استفاده از جوشانده یا شربت عناب در بارداری به کاهش افسردگی دوران بارداری در برخی افراد، کمک شایانی خواهد کرد.
  • عناب منبع خوبی از آنتی اکسیدان طبیعی است، همچنین این میوه سرشار از ویتامین A، C و پتاسیم است و به تقویت سیستم ایمنی در دوران بارداری کمک میکند.
  • استفاده از دمنوش و جوشانده عناب در دوران بارداری برای کاهش فشار خون دوران بارداری موثر است.
  • یکی دیگر از خواص مصرف عناب، تاثیر آن در درمان نازایی است.

 

خوردن عناب در بارداری در طب اسلامی

در طب اسلامی توصیه شده که مادر در ماه دوم بارداری هر روز سوره مبارکه توحید را بر دو عدد عناب بخواند و آن را ناشتا میل کند. مطالعات نشان داده، خوردن عناب در ماه دوم بارداری بیشتر از ماههای دیگر بر جنین اثر میگذارد و در عین حال دردهای شکمی مادر را کم میکند.

حضرت علی (علیه السلام) فرمودهاند : عناب خواب آور است و بیخوابی را برطرف میکند و تب را میبرد، هسته عناب خواب آور است، خستگی شدید را برطرف و رشد موی سر را زیاد میکند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *