1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آلودگی هوا و شیوع بیماری ریوی در کودکان

آلودگی هوا و شیوع بیماری ریوی در کودکان

آلودگی هوا و شیوع بیماری ریوی در کودکان

دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به شیوع گسترده بیماری های ریوی در کودکان، گفت: آلودگی هوا، کودکان را بیش از گروه های دیگر در معرض خطر قرار می دهد. بیماری های ریوی منشا و نقطه اشتراک سایر بیماری های عمومی کودکان است، بنابراین اگر بخش درمانی تمام تلاشش را به تشخیص و درمان بیماری های خاص ریوی در کودکان معطوف کند، جایگاه بسیار مهمی را در کاهش و تقلیل بار بیماری ها در این گروه سنی ایفا می کند.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با اشاره به تاثیر آلاینده ها در بروز اختلالات تنفسی در کودکان، گفت:« متاسفانه موضوع آلودگی هوا کودکان را بیش از گروه های دیگر در معرض خطر قرار می دهد، چراکه میزان تبادل گازهای تنفسی در ریه کودکان نسبت به بالغین ۵۰ درصد بیشتر است و این موضوع آنها را آسیب پذیرتر می کند. همچنین سیستم دفاعی کودکان نارس تر است. اگر کودکان با وجود این آلاینده ها در کوتاه مدت دچار عوارض ریوی نشوند، در دراز مدت آلرژی، آسم ریوی و مسائلی از این قبیل می تواند آینده آنها را به خطر بیندازد.در بسیاری موارد افرادی که مواد دخانی استعمال می کنند توجهی به حضور کودک در محیط ندارند، این مسئله نیز یکی دیگر از دلایل اصلی آسم و مشکلات ریوی است.» بیشتر بخوانید آلودگی هوا باعث چه بیماریهایی می شود؟
دکتر زالی در حاشیه افتتاح بزرگترین بخش فوق تخصصی ریه کودکان در بیمارستان مفید تهران، با اشاره به فعالیت چند بخش تخصصی ریه در سایر مراکز دانشگاهی، بخش فوق تخصصی ریه کودکان بیمارستان مفید را بزرگ ترین بخش اعلام کرد و به مهر گفت:« اختصاص ۱۴ تخت عمومی، ۲ تخت ایزوله و ۲ تخت ویژه، این بخش را از لحاظ وسعت به بزرگترین بخش فوق تخصصی ریه کودکان در کشور تبدیل کرده است.» بیشتر بخوانید ردپای آلودگی هوا در استخوان کودکان


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *