زیبامون/ تقریبا بیشتر افراد با مشکلات مختلفی برای موهای خود مواجه هستند که این مشکلات از ریزش مو ، آسیب دیدگی مو ، خشک و شکننده شدن مو و غیره را شامل می شود و اکثر خانم ها در زندگی روزمره خود با چنین مشکلاتی برای موهای خود مواجه هستند!
در کنار زندگی بدون استرس و خواب خوب ، بدن شما به مواد مغذی و ویتامین های خاصی نیز نیاز دارد تا پوست سر شما را سالم و قوی نگه دارد تا از این طریق ، موهایی براق و ضخیم داشته باشید . کراتین (Keratin) یکی از پروتئین های اساسی است که با موهای شما مخلوط می شود و آسیب و بافت موی آن را ترمیم می کند . در واقع موهای ما از پروتئین ساخته شده است ، بنابراین وقتی خشک ، آسیب دیده و شکننده می شود ، اغلب به دلیل کمبود پروتئین است . بنابراین استفاده از ماسک مو بر پایه پروتئین یا کراتین می تواند به تغذیه و مرطوب سازی مو کمک کرده و باعث حفظ سلامت ، زیبایی و شادابی پوست شود .
به همین دلیل است که درمان مو با کراتین به یکی از درمان های پرطرفدار و محبوب در همه جای دنیا تبدیل شده است و در کنار ترمیم و بازسازی مو تاثیر خیلی خوبی در نرم و ابریشمی شدن موها نیز دارد .
اگرچه ماسک مو کراتین آماده بسیار زیادی در فروشگاه ها و داروخانه ها به فروش می رسد اما همانطور که می دانید استفاده از مواد طبیعی و سالم همیشه بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه برای مراقبت از سلامت و زیبایی موهاست و به همین منظور ما در این بخش از زیبامون دات کام تصمیم گرفتیم آموزش ساخت ماسک کراتینه مو خانگی با مواد سالم و طبیعی را برای شما همراهان عزیز آماده کنیم . با ما همراه باشید .

کراتین چیست ؟
کراتین نوعی پروتئین فیبر نامحلول است که به طور طبیعی در رشته های مو ، ناخن ها و موارد دیگر یافت می شود و لایه بیرونی پوست و مو را می سازد . در واقع کراتین به مو ساختار می بخشد و تاثیر خیلی خوبی در کنترل موها دارد به همین دلیل است که استفاده از درمان کراتین یا کراتینه کردن موها این روزها طرفداران خیلی زیادی پیدا کرده است . زیرا کراتین کردن مو تاثیر خیلی زیادی در نرم و قابل کنترل شدن موها دارد و باعث می شود تا ظاهری نرم و ابریشمی برای موها ایجاد شود . 
جالب است بدانید کراتین در هیچ ماده غذایی یافت نمی شود . بلکه بدن ما پروتئین و ویتامین های مصرف شده را می شکند و آن را به کراتین تغییر می دهد . بنابراین برای کمک به بدن در ساخت کراتین می توانید از غذاهای غنی از پروتئین ، غذاهای غنی از اسید آمینه ، غذاهای غنی از بیوتین و غذاهای غنی از ویتامین A استفاده کنید .
برای اینکه کراتین مورد نیاز موها به بهترین شکل ممکن تامین شود میتوانید از ماسک مو کراتین طبیعی و خانگی نیز استفاده کنید . از آنجایی که در ساخت این ماسک مو فقط از مواد طبیعی و سالم استفاده می شود ، مزایای خیلی زیادی به همراه داشته و آسیبی هم به موها وارد نخواهند کرد.
ماسک کراتینه مو خانگی | ماسک کراتینه مو در خانه
اگر موهای خشک ، شکننده ، آسیب دیده و رنگ پریده دارید میتوانید با درست کردن ماسک کراتینه مو خانگی این مشکلات را برطرف کرده و سلامت و زیبایی موهای خود را بازیابی کنید . برای اینکه اثربخشی ماسک کراتینه مو در خانه عالی باشد لازم است به طور مدام و هفتگی از این ماسک ها استفاده نمایید .

۱. ماسک مو کراتینه خانگی با زرده تخم مرغ عسل و روغن بادام
این ماسک زرده تخم مرغ خانگی با عسل یک درمان کراتینه عالی برای موهای آسیب دیده است که با اضافه کردن روغن بادام گرم به این ماسک مو ، میتوانید از تاثیرات خیلی خوبی که به همراه دارد بهره مند شوید . این روش درمانی کاملا طبیعی است و به هیچ وجه عوارض جانبی ندارد. 
ماده اصلی این ماسک مو کراتینه خانگی ، زرده تخم مرغ است . زرده تخم مرغ غنی از پروتئین و اسید چرب است که بر روی فولیکول های مو قرار می گیرد و آسیب پوست سر را ترمیم می کند . روغن های طبیعی مثل روغن بادام ، به دلیل ویتامین ها و مواد معدنی بسیار زیادی که دارند شناخته شده اند و عسل رطوبت تارهای مو را حفظ می کند و ترکیب این مواد طبیعی و سالم در کنار هم ، تاثیر خیلی خوبی در حفظ سلامت پوست سر داشته و به رشد موها و ضخیم و زیبا شدن مو کمک می کنند .
در واقع با استفاده از ترکیب مناسب این ماسک مو ، شما می توانید کراتین موجود در پوست سر خود را اضافه و افزایش دهید و به طور طبیعی موهای صاف و براق داشته باشید.
برای درست کردن این ماسک مو کراتینه خانگی به مواد زیر نیاز داریم :
۱ زرده تخم مرغ
۱ قاشق غذاخوری عسل
۱ قاشق غذاخوری روغن بادام
تمام مواد را در یک کاسه بریزید و به مدت ۲-۳ دقیقه ، خوب مخلوط کنید . ماسک را روی موهای خود بمالید و بگذارید ۱۵ – ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب خنک و یک شامپوی ملایم بشویید و تمیز کنید . از این ماسک مو کراتینه خانگی هفته ای یک یا دو بار استفاده کنید تا شاهد اثربخشی آن باشید .

۲. ماسک کراتینه مو با موز و آووکادو
هنگامی که کراتین طبیعی پوست سر کاهش می باید یا آسیب می بیند ، باید پروتئین اضافی موجود در فولیکول های مو را افزایش دهید تا موهایی قوی و نرم داشته باشید .
موز سرشار از یک اسید آمینه است که به شما کمک می کند تا آسیب پروتئین موجود در پوست سر را بازیابی و ترمیم کنید و آووکادو نیز سرشار از ویتامین های ضروری مانند ویتامین C و E است و ترکیب این ۲ ماده طبیعی و سالم برای درست کردن این ماسک مو شگفت انگیز ، به راحتی بر روی ریشه های مو کار می کند و از پوسیدگی و کدر شدن موها در شرایط شدید آب و هوایی جلوگیری خواهد کرد .
این ماسک مو آنتی اکسیدانی نه تنها موهای خشک و کدر شده را ترمیم می کند بلکه تاثیری مانند کراتینه کردن مو در سالن های زیبایی بر روی موها دارد و برای رشد موها نیز بسیار مفید و موثر است .

 برای درست کردن این ماسک کراتینه مو به مواد زیر نیاز داریم :
۱ موز رسیده
۱ آووکادو رسیده
۱ قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم
۱ قاشق چای خوری روغن گل رز
موز و آووکادو را کاملا له کنید و سپس سایر مواد را به ان اضافه نمایید تا یک خمیر صاف درست شود . این ماسک مو کراتینه را با برس روی موها بمالید و اجازه دهید به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی موها بمانند . سپس موها را با یک شامپوی ملایم بشویید . اگر این ماسک مو را هر هفته یک بار تکرار کنید ، در کمترین زمان ممکن نتایج قابل مشاهده روی موهای خود خواهید دید .

۳. ماسک کراتینه مو با سس مایونز و آووکادو
کراتینه کردن موها در سالن زیبایی نه تنها هزینه بسیار بالایی دارد بلکه به دلیل استفاده از مواد شیمیایی و حرارت زیاد ، ممکن است اسیب های بیشتری را نیز برای موها به همراه داشته باشد . پیشنهاد ما برای شما این است که به جای کراتینه کردن مو با مواد شیمیایی ، یک شیشه سس مایونز تهیه کنید و کراتینه مو با سس مایونز را امتحان نمایید و نتایج جادویی آن را روی موهای خود ببینید .
L-cysteine و تخم مرغ موجود در سس مایونز سرشار از پروتئین هایی هستند که تغذیه کننده موها بوده و موها را نرم و براق می کنند . آووکادو نیز منبع بسیار خوبی از اسید چرب است که به پوست سر کمک می کند تا کراتین بیشتری تولید کرده تا موها براق ، صاف و ضخیم رشد کنند .

برای کراتینه مو با سس مایونز به مواد زیر نیاز داریم :
۱ قاشق غذاخوری سس مایونز
۱ آووکادو رسیده
سس مایونز را با آووکادو له شده هم بزنید تا یک ترکیب سبک و نرم ایجاد شود . مخلوط را روی موهای خود بمالید و بگذارید یک ساعت بماند . سپس موها را با آب سرد و شامپوی ملایم کاملاً بشویید . برای اثربخشی بهتر میتوانید چند قطره سرم مو به موهای خود بزنید و بعد موها را با سشوار خشک کنید . 
اگر از این روش طبیعی و شگفت انگیز استفاده کنید ، در کمترین زمان موهای شما به طور طبیعی براق و صاف خواهند شد . چرا که این ماسک موی کراتینه خانگی ، بهترین ماسک موی پروتئینی است که می تواند در مدیریت موهای شما معجزه کند . هفته ای یک بار از این ماسک موی پروتئینی استفاده کنید تا شاهد اثربخشی آن باشید .

۴. ماسک مو کراتینه خانگی با ماست خامه ای و تخم مرغ
روش سریع دیگری که می توانید برای کراتینه کردن مو در خانه استفاده کنید ، این ماسک موی تخم مرغی است . در بیشتر اوقات ، اگرچه پروتئین کافی به پوست سر می رسانید ، اما پاک کننده مناسبی ندارید و به همین دلیل پروتئین به طور مساوی روی سطح پوست سر توزیع نمی شود .
ماست یک منبع عالی و طبیعی و پاک کننده برای پوست سر است و زمانی که با تخم مرغ ترکیب می شود ، میتواند موها را به طور طبیعی کراتینه و تمیز کند .

برای درست کردن این ماسک کراتین خانگی به مواد زیر نیاز داریم :
۱ تخم مرغ
خامه ۱ قاشق غذاخوری
ماست ۲ قاشق غذاخوری
تمام مواد را درون کاسه مناسب بریزید و مخلوط کنید تا خمیر نرم و یکدستی ایجاد شود . این ماسک مو طبیعی را بر روی موها بمالید و اجازه دهید ۴۵ دقیقه روی موها بماند و سپس با آب سرد و یک شامپو ملایم موها را بشویید و آبکشی کنید . برای دیدن نتایج عالی هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید .
توجه: اگر پوست سرتان چرب است از این ماسک مو استفاده نکنید.

کراتینه مو در خانه با مواد طبیعی
برای اینکه کراتینه مو در خانه با مواد طبیعی را تجربه کنید بهترین پیشنهاد این است که به سراغ آووکادو و شیر نارگیل بروید . آووکادو یک ماده عالی در درمان موهای خشک و آسیب دیده بوده و سرشار از اسیدهای آمینه چرب و ویتامین A ، B6 ، D و E است . آووکادو و نارگیل دو ماده عالی برای ایجاد سلامت پوست سر و رشد مجدد موها با قدرت و درخشش زیبا هستند .
ترکیب این مواد به آبرسانی موهای شما کمک می کند و یک درمان کراتینه مورد نیاز برای پوست سر خواهد بود . به طور کلی شیر نارگیل به عمق پوست سر نفوذ می کند و تاثیر خوبی در تغذیه رسانی به پوست دارد و آووکادو منبع بزرگی از اسید چرب است که به شما کمک می کند تا پوست سر شما را با پروتئین های مورد نیاز مو ترمیم و بازسازی کند .
برای اینکه کراتینه مو در خانه با مواد طبیعی انجام دهید بهترین کار این است که این ماسک موی سالم را حداقل یک بار در هفته و به مدت ۲ ماه تکرار کنید ، مطمئناً در کمترین زمان نتایج خوبی در وضعیت موهای خود مشاهده خواهید کرد .
برای درست کردن این ماسک مو کراتینه به مواد زیر نیاز داریم :
۱ آووکادوی متوسط رسیده
۲ قاشق غذاخوری شیر نارگیل طبیعی
کلاه پلاستیکی
آووکادو له شده را با شیر نارگیل به خوبی مخلوط کنید تا کاملا صاف و یکدست شوند . این ماسک مو را به تمام قسمت های مو بمالید و سپس موها را با کلاه پلاستیکی پوشش دهید تا ماسک مو به مدت ۳۰ دقیقه روی موها باقی بماند . سپس موها را آب سرد بشویید ، آب اضافی موها را بگیرید و با حرارت کم سشوار خشک کنید .
استفاده از این روش یکی از ساده ترین و بهترین روشهای برای کراتینه مو در خانه با مواد طبیعی و سالم است .

سخن آخر
در بالا نمونه های مختلفی از ماسک کراتینه مو در خانه با مواد طبیعی و سالم را معرفی کردیم . استفاده از این روشها کاملا مطمئن و موثر خواهد بود زیرا این ماسک موها از مواد طبیعی ساخته شده اند و هیچگونه آسیبی به موها وارد نمی کنند . امیدوارم این روش های درمانی را امتحان کنید تا درخشش از دست رفته موهای خود را برگردانده و با این روشها موهای صاف و بدون آسیب داشته باشید !